x

Audi A3 Limuzina: Start u novi tržišni segment!

U Bosni i Hercegovini i mnogim evropskim zemljama automobil sa četvero vrata će biti u salonima već od danas. Početna cijena na bh. tržištu za model 1.4 TFSI Attraction (92kW i 125KS) je 38.594 KM – Nekoliko mjeseci nakon starta nove serije, slijedi vrhunski model S3 Limuzina.

Sa A3 Limuzinom Audi starta u globalno najveći tržišni segment, klasu kompaktnih limuzina. Dinamičan automobil sa četvero vrata donosi sa sobom sve jače strane  A3 serije – mala masa zahvaljujući lakoj konstrukciji, snažni i visoko efikasni pogoni kao i mnogobrojna Highend-rješenja kod  infotainment-a i sistema pomoći vozaču. Vrhunski model serije je S3 limuzina sa  221 kW (300 KS).

Vanjski dizajn

Audi A3 Limuzina izgleda sportski na cesti , precizna je i izražajno snažna u svakom detalju . Njen dizajn predstavlja most između  klasičnog Three-Box-koncepta i  Coupé-filozofije. Tornado-linija stvara  snažnu svjetlosnu  ivicu, koja se proteže preko cijele bočne površine. Prepusti su kratki. Sa 2,64 metra međuosovinskog razmaka ukupna dužina automobila sa četvero vrata iznosi  4,46 metara.


Preko pragova proteže se dinamična linija, snažnije nagnuta nego kod ostala dva A3 modela. Bočne površine su intenzivnije savijene i kućišta točkova nešto snažnije izvučena . A3 Limuzina je sa 1,80 metara jedanaest milimetara šira nego A3 Sportback, po visini (1,42 metra) ona je devet milimetara niža od sestrinskog modela.

Kod  konture poklopca motora, branika, upusta za zrak, te  singleframe-rešetke, automobil sa četvero vrata takođe slijedi vlastitu liniju. Na zadnjem dijelu je spojler integrisan u poklopac prtljažnika, a široka i ravna svjetla naglašavaju  horizontalne linije.

Po želji, ona svijetle u  LED-tehnici. Od starta na tržište, Audi isporučuje i puna LED glavna svjetla koja naglašavaju izuzetnu poziciju A3 Limuzine svojom tehnikom i markantnim izgledom .

Karoserija

Sa 1.4 TFSI motorom, prazna limuzina je teška samo 1.250 kilograma. Za malu  masu i veliku čvrstoću, Audi u ćeliji za putnike koristi mnogobrojne dijelove od kaljenog čelika, dok je poklopac motora od aluminija. Karoserija je u velikoj mjeri kruta, sigurna na udar i akustički komforna.

Laka konstrukcija se vidi u interijeru i motorima. Tako je motor sa četiri cilindra težak jedva malo više od 100 kg.

Pogon

Za start Audi A3 Limuzine u Njemačkoj i Evropi, program motora obuhvata četiri četverocilindraša. Iz temelja novo razvijeni, oni sažimaju  efikasne tehnologije Audija – direktno ubrizgavanje, turbo-punjenje, inovativni termo-management i start-stop sistem. Ponuda motora i prenosa snage će dalje rasti.

1.6 TDI je najefikasniji pogon u ponudi ovog modela. Ovaj kompaktni dizel, koji je karakterističan po minimalnom unutrašnjem trenju, u kombinaciji s ručnim mjenjačem u prosjeku troši samo 3,8 litara na 100 kilometara (99 grama CO2 po km). Ovaj 1.6- litarski motor ubrzava A3 Limuzinu od nula do 100 km/h za 10,9 sekundi, do maksimalne brzine od 194 km/h.

2.0 TDI razvija 110 kW (150 KS) i 320 Nm obrtni momenat. On ubrzava A3 Limuzinu za 8,7 sekundi od 0 do 100 km/h, do krajnjih 220 km/h. U prosjeku se zadovoljava sa 4,1 litra goriva na 100km, CO2-ekvivalent od 107 grama po km.

Kod 1.4 TFSI okvirni podaci glase 103 kW (140 KS) i 250 Nm. COD-sistem (cylinder on demand) kod niskog opterećenja isključuje dva cilindra. 1,4-litarski motor troši prosječno samo 4,7 litara goriva na 100 km, njegova CO2-emisija iznosi 109 grama po  km. Ubrzanje od  0 do 100 km/h traje samo 8,4 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 217 km/h.

1.8 TFSI razvija 132 kW (180 KS) i 250 Nm obrtnog momenta. On nudi obiman paket Highend-tehnologija, između ostalog direktno ubrizgavanje u prostore za sagorijevanje i MPI u usisnu cijev. Sa 7,3 sekunde za standardni sprint  do 100 km/h i krajnjom brzinom od 235 km/h on omogućava sportsku voznu učinkovitost. Prosječna potrošnja iznosi 5,6 litara na 100 km, analogno 129 grama CO2 po km.

Ovisno o motoru koristi se ručni šestostepeni mjenjač ili automatski S tronic. Automatski mjenjač sa duplom spojkom mijenja brzine  bez osjetnog  prekida vučne sile. Njegovim upravljanjem se vrši pomoću ručice mjenjača ili po želji sa tipkama na upravljaču.

Univerzalna karakteristika D moda projektovana je za maksimalnu efikasnost, a u sportskom modu S, nivo broja obrtaja motora je nešto viši. U kooperaciji sa sistemom vozne dinamike, Audi drive select, S tronic u efficiency-modu nudi slobodan hod, koji dalje snižava potrošnju.

Podvozje

Startna pozicija, koju Audi A3 Limuzina zauzima u svom segmentu zahvaljuje i svom podvozju. Osnovu za to čini raspodjela osovinskog opterećenja, koja je fino dovedena u ravnotežu (ovisno o motoru u odnosu od 60 procenata naprijed prema 40 procenata nazad). Svi motori su ugrađeni pod uglom od dvanaest stepeni prema nazad, dok je prednje vješanje točkova smješteno  daleko naprijed.

Kod prednje osovine radi se o jednoj McPherson-konstrukciji sa trougaonim poprečnim sponama i aluminijskim obrtnim ležajevima. Ona je zglobno spojena sa aluminijskim pomoćnim okvirom. Elektromehaničko servo-upravljanje radi osjetljivo, efikasno i sarađuje sa različitim sistemima pomoći.

U osovini sa dvostrukim poprečnim sponama koja koristi osovinski nosač od čelika, opruge i prigušnici su montirani odvojeno. Sportska podvozja za liniju Ambition i S line spuštaju karoseriju za 25 milimetara.

Audi A3 Limuzina stoji na točkovima u dimenzijama od 16 do 18 inča; quattro GmbH isporučuje točkove do 19-inča prečnika. Prednji kočioni diskovi su samoventilirajući.

Elektronska kontrola stabilizacije ESC obuhvata i elektronsku poprečnu blokadu. Kod brze vožnje u krivini ona sasvim lagano koči prednji točak koji se nalazi na unutarnjoj strani krivine, te time ona minimalizira podupravljanje i poboljšava prijanjanje točkova.

Unutarnji prostor

Velika ljubav za detalje karakteriše interijer Audi A3 Limuzine. Linije i površine su jasno oblikovane, ispod vjetrobranskog stakla proteže se dugi luk. Kokpit sa savijenim prednjim dijelom je tanak, srednja konzola lako se orijentiše prema vozaču. Opcijski display informacionog sistema vozača u boji, prezentira grafike u visoko detaljnim 3D-prikazima.

Od opreme, MMI radio je opremljen sa monitorom, koji se električno izvlači/uvlači. Njegov terminal za upravljanje nalazi se na konzoli srednjeg tunela. Elektromehanička parking kočnica aktivira se pomoću tipke. Upravljač ima, ovisno o verziji, tri ili četiri kraka.

Kupac može dodatno poručiti upravljač sa ravnim donjim dijelom kao i multifunkcijske tipke i tipke za promjenu stupnjeva prijenosa. Audi, po želji, montira sportska sjedišta naprijed. Kod Ambition modela ona su serija. Ovdje postoje kao opcija S-sportska sjedišta sa integrisanim naslonima za glavu.

Boje interijera – crna, titan siva, pashmina-bež i kesten smeđa – orijentišu se prema liniji opreme. Dvobojni Audi design selection lassobraun ima spreman ekskluzivni svijet boja. S line-sportski paket, isporučiv za A3 Limuzinu Ambition, uranja unutarnji prostor sasvim u crno. Kod materijala su isporučive platnene presvlake, kombinacija platna i kože, kože Milano, te kombinacija kože Perlnappa i Alcantare.

Zahvaljujući dugom međuosovinskom razmaku i putnici u zadnjem dijelu vozila uživaju u obimnom prostoru i komfornom pristupu. Volumen prtljažnika iznosi 425 litara. On se može proširiti sklapanjem naslona u zadnjem dijelu automobila; u njima je kao opcija integrisan otvor za skije. Nakon otključavanja, poklopac prtljažnika se samostalno podiže uvis.

Infotainment i Audi connect

Kao i sestrinski modeli u seriji A3, A3 Limuzina koristi novi modularni sistem gradnje infotainment- a. Na vrhu je MMI navigacija plus sa  64 GB obuhvatnim SSD HDD, DVD-uređajem i cjelovitom govornom komandom.

7-inčni-monitor sa mogućnošću visoke rezolucije pokazuje sliku karte u detaljnim 3D-grafikama. Pomoću Bluetooth-interface-a, MMI navigacija plus spaja mobilne telefone i mobilne  player-e. Na komandnom terminalu je obrtni/pritisni prekidač sa MMI touch sažet u „Touchwheel“ na dodir osjetljivo polje za unošenje slova, znakova pisma i brojeva čini gornju stranu komandnog prekidača.

Daljnji infotainment segmenti su jedan modul za digitalni radio prijem  (DAB+), Audi phone box za komforno bežično spajanje mobilnog  telefona na autoantenu i Bang & Olufsen zvučni sistem. Njegovo pojačalo od 705 W pokreće 5.1 zvuk na 14 zvučnika, LED-provodnici svjetla osvjetljavaju okvire niskotonaca na prednjim vratima.

Pojam Audi connect obuhvata sve tehnologije koje spajaju vozača sa vozilom, internetom, infrastrukturom i drugim vozilima. Audi je sistem učinio još atraktivnijim – veza prema internetu je u toku, gdje god je moguće, pomoću super brzog standarda LTE. LTE-telefonski modul mijenja dosadašnji UMTS-modul, pri čemu u autu postaje moguća download-brzina do 100 MBit/s.

Audi connect nudi suvozačima preko integrisanog WLAN-Hotspot-a slobodno surfanje i slanje emailova. Za vozača to donosi po mjeri oblikovane internet-usluge, od navigacije sa slikama, do Google Earth i Google Street View, pa preko Audi saobraćajnih informacija online, te do Smartphone-App i Audi music stream.

Servisne vijesti i informacije zaokružuju ponudu. Online-Community-usluge,  Facebook i Twitter, su primjereno vozilu integrisane u infotainment; pored funkcije čitanja, spremna je praktična funkcija teksta sa prethodno urađenim segmentima.

Nova usluga od Audi connect, koja debitira u A3 Limuzini su informacije o parkingu. One pokazuju parking mjesta, kuće za parkiranje i podzemne garaže koje odabere vozač. Gdje god je moguće, servis navodi broj slobodnih mjesta i cijenu parkiranja. Adresa parking mjesta može se preuzeti kao navigacioni cilj.

Oprema

Nova Audi A3 Limuzina starta sa velikodušnom serijskom opremom. Paket sistema pasivne sigurnosti obuhvata  i  jedan airbag za koljeno za vozača . Sistem informisanja vozača u boji kod linija Ambition i Ambiente sadrži program efikasnosti sa pokazivačem preporuke promjene brzina kao i preporuku za odmor.

Osim toga, linija Ambition nudi sportsko podvozje, 17-inčne lakometalne točkove, sportska sjedišta i sistem Audi drive select. Linija Ambiente donosi sa sobom tempomat, LED-paket unutarnjeg osvjetljenja i pomoć pri parkiranju  nazad.

Kao dopunu,  Audi ima u ponudi i komfornu dodatnu opremu,  kao npr. panorama-stakleni krovni otvor, komforni ključ, dodatno grijanje ili na xenon svjetlu zasnovana  adaptivna svjetla. U kooperaciji sa MMI navigacijom  plus, koriste se podaci o dionicama puta, da bi se ovisno o situaciji optimalno osvijetlila cesta.

Opcijski sistemi pomoći vozaču takođe potiču iz gornje klase. Adaptivni tempomat (ACC) održava brzinu vozila do 150 km/h,  na željenom odstojanju od vozila koje vozi ispred; sa paketom za pomoć, koji obuhvata više sistema, područje regulisanja raste do 200 km/h. U zajedničkom djelovanju sa S tronic, ACC nudi, osim toga, Stop&Go-funkciju za male brzine.

Zadnji radarski senzori za Audi side assist, nadzire promet prilikom promjene vozne trake, a Audi active lane assist podržava vozača kod održavanja vozne trake i tako što on u datom slučaju lagano koriguje elektromehanički sistem upravljanja. Video-kamera od Audi active lane assist se koristi i za prepoznavanje saobraćajnih znakova.

Kao Highend-rješenje za komforno parkiranje, služi pomoć za parkiranje sa pokazivačem okoline – ona vozaču pomaže prilikom parkiranja u poprečna i uzdužna  mjesta za parkiranje.

Daljnja Highend-opcija je sigurnosni sistem Audi pre sense basic. Njegov sljedeći stepen izgradnje je pre sense front i integrisan je u ACC. Kod neposredne opasnosti, sistem upozorava vozača prema stepenovanom konceptu; ukoliko je potrebno, on uvodi potpuno usporenje. Ispod brzine od 30 km/h, Audi pre sense front usporava A3 Limuzinu, a u slučaju nužne situacije, sa skoro punom snagom.

Dođe li do sudara, pomoć kočenju za sljedeći sudar brine o tom da se vozilo nekontrolisano ne kotrlja dalje.

Tržište

Sa A3 Limuzinom Audi ulazi u najjači tržišni segment širom svijeta, u klasu kompaktnih limuzina. U Bosni i Hercegovini i mnogim evropskim zemljama automobil sa četvero vrata će biti u salonima trgovaca već od danas. Početna cijena na našem tržištu za model 1.4 TFSI Attraction (92kW i 125KS) je 38.594 KM.

Audi S3 Limuzina

Nekoliko mjeseci nakon starta nove serije, slijedi vrhunski model S3 Limuzina. 2.0 TFSI razvija 221 kW (300 KS) i 380 Nm obrtnog momenta. Visoko učinkoviti četverocilindraš sažima najmodernije tehnologije efikasnosti – dvostruko ubrizgavanje, cijev  izduvnih gasova  integrisanu u glavu motora , Audi valvelift sistem i tehnologiju za  termo management.

Audi S3 Limuzina ubrzava u kombinaciji sa S tronic-om za 4,9 sekundi od 0 do 100 km/h, a sa manuelnim mjenjačem to traje 5,3 sekunde. Kod  250 km/h  brzina se elektronski ograničava. Turbo sa četiri cilindra troši u prosjeku samo 6,9 odnosno 7,0 litara goriva na 100 km (sa S tronic-om odnosno manuelnim mjenjačem) CO2-ekvivalent od 159 odnosno 162 grama po km.

U quattro-pogonskoj grani  lamelna spojka koja izuzetno brzo radi, raspodjeljuje obrtni moment na prednju i zadnju osovinu.

Podvozje spušta karoseriju za 25 milimetara. Iza serijskih 18-inčnih-točkova rade velike kočnice; prednji diskovi imaju prečnik od 340 milimetara. Električno podržano progresivno servo upravljanje varira prijenos – nešto indirektnije za srednji položaj, veoma direktno kod snažnog zakretanja prilikom upravljanja. Sistem vozne dinamike, Audi drive select, je serija, a regulacija amortizera sa Audi magnetic ride isporučiva je kao opcija.

Optički, top-model se može prepoznati kroz modifikacije na branicima, posebnoj singleframe-rešetki, drugačijim upustima zraka, posebnim kućištima vanjskih ogledala, proširenim bočnim pragovima, te po zadnjem spojleru.

Difuzor uključuje četiri ovalne ispušne cijevi i one nose hromirane zaštite. U unutrašnjosti S3 Limuzina nudi sportska sjedišta (opcija S-sportska sjedišta), instrumente sa sivom podlogom sa ciframa i ukrasne lajsne u 3D-optici.

Izvor: seebiz.net/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.