x

Automobil koji odbija umrijeti!

Mercedes G Wagen automobil je kojem se više puta beuzpješno najavljivao kraj proizvodnje.Uskoro očekujemo premijeru obnovljenog Mercedesovog terenca, legendarne G klase. Ovaj dobrodržeći model, koji se vrlo malo promijenio od svojeg predstavljanja 1979., očekuje ozbiljno zatezanje bora u obliku nešto veće širine, dužine, električnog servo uređaja, neovisnog ovjesa, nove centralne konzole i instrumenata i gotovo 250 kilograma manje mase. Srećom, ono što gotovo sigurno ostaje klasične su ravne linije, zbog kojih ga ponekad, iz milja, zovemo ``kiosk``.

 

G klasa svoje korijene vuče iz sugestije Iranskog Šaha, tada većeg investitora u Daimler, kako bi bilo dobro da kompanija napravi 4x4 automobil. Razvoj je započeo 1972. godine u suradnji s austrijskom kompanijom Steyer-Puch. Mercedesovi inženjeri bavili su se konstrukcijom i razvojem, dok je Steyer bio zadužen za planiranje produkcije i samu proizvodnju. Prva testiranja, u afričkim pustinjama, njemačkim rudnicima i Arktiku, započela su 1974. dok je proizvodnja civilnih modela u Grazu krenula 1979.

 

 

Zbog ovakve podjele proizvodnje G smo često znali viđati pod imenom Puch G, pogotovo u radnim i vojnim inačicama. Pored te dvije izvedbe, G se proizvodio i u Francuskoj, pod licencom, kao Peugeot P4, opremljen Peugeotovim motorom i opremom.

 

Isprva namijenjen vojnoj uporabi, G se vrlo brzo udomaćio i kao putničko ali i radno vozilo brojnih namjena. Policijska, vatrogasna i bolnička vozila bila su relativno česta pojava, a tu je i poznati Papamobil, prvi od kojih je Vatikanu isporučen još 1980. Iako je tijekom godina doživio brojna unaprjeđenja, poput automatskog mjenjača, širih guma i blatobrana te ozbiljnijeg ``facelifta`` 1990. veliki G su uvijek karakterizirale ravne i oštre linije i gotovo savršeno pravi kutevi njegove karoserije.

 

 

Naravno, niti ``utilitarni`` terenac nije mogao izbjeći AMG tretman. Od serijskog G 500 1988. s 296 KS, preko prvog G 55 AMG 1999. veliki je terenac postajao sve ekstravagantniji i ekstravagantniji sve do ultimativne 6x6 izvedbe s tri osovine i G 650 Landauleta sa V12 biturbo motorom i potpuno nepotrebnih 630 KS. Netreba napominjati da je ovo bio odgovor na sve zahtjevniji ukus Mercedesovih civilnih kupaca koji su, umjesto njima namijenjene ML klase, rado posezali za ekstravagantnim dinosaurom u obliku G Wagena.

 

Zanimljivo je da je Mercedes već pokušao zaustaviti proizvodnju G klase. Posljednji primjerci su trebali sići s proizvodne linije u Grazu još 2013. godine. Za tu je priliku Mercedes izbacio i dvije posebne edicije, Edition Select i BA3 Final Edition. No čini se da mnogi ipak ne mogu bez velikog G-a. Spasila ga je tržišna potražnja ali i njegova uporaba u čak 63 vojske diljem svijeta, uključujući i neke jedinice američkih marinaca. Zbog NATO potreba, G će se proizvoditi još barem do 2025. godine.

RTL/ Ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.