x

BMW M5 i njegov novi xDrive sustav pretvaraju ga u pravu zvijer!

Nakon najave redizajna svojih modela, BMW svekoliku javnost oduševljava svojim novim xDrive sustavom  koji bi mogao označiti omanju revoluciju!

Za njega bi se moglo reći da je začetnik ovog segmenta automobila, da je baš on taj koji postavlja standarde, a letvicu za iste diže u nebesa. Predstavljen relativno davne 1984. godine na sajmu u Amsterdamu, BMW M5 malo koga nije oduševio svojim performansama i više nego atraktivnim izgledom. Pred nešto manje od godinu dana predstavljena je njegova posebna, slavljenička inačica simbolički nazvana „30 Jahre BMW M5“ o kojoj smo pisali ovdje. Kako bi nastavio u revijalnom tonu i obranio svoje mjesto na  tronu, BMW  je razvio nešto sasvim drugačije.

 

Riječ je o inovativnom sustavu raspodjele snage koji je objašnjen u videu koji donosimo u nastavku. U BMW-u su, kroz testiranja, zaključili kako u nekim situacijama snaga koju isporučuju stražnji kotači nije dovoljna i kako „u pomoć“ treba pristupiti prednji pogon ali samo dozirajući onoliko snage koliko je potrebno. Vozaču tako na raspolaganju stoji pet različitih programa vožnje, a koji uključuju kombinaciju DSC i tri M xDrive programa.

 

Inače, DSC sustav nije ništa drugo nego sustav kontrole stabilnosti tijekom vožnje, a što se prvenstveno odnosi na sprječavanje zanošenja u zavojima, odnosno  ispravljanje već zanesenog vozila.

 

Što se tiče xDrive sustava, prema pisanju BMW bloga,  sustav se temelji na inteligentnom pogonu na sve kotače i aktivnom M diferencijalu dok posebno razvijen program na inovativan način raspoređuje snagu. Kako bi isporučio što veću snagu, a koja je prijeko potrebna kako bi sustav funkcionirao onako kako je zamišljen, pogonski agregat dodatno je ojačan, a što podrazumijeva i znatno veći okretni moment. Nadalje, “getriba” je zadužena za raspodjelu snage na prednje i stražnje kotače ovisno o zahtjevima ceste i vozača, a posebno razvijene aktivne komponente diferencijala raspodjeljuju snagu na kotačima. Sve aktivne komponente BMW-ovog M xDrive sustava mogu se prilagoditi situaciji i mogu kontrolirati „zaključavanje“.

 

U praksi bi to trebalo izgledati ovako. Novi M5 će većinu vremena imati pogon na stražnje kotače (2WD program vožnje) dok će se prema potrebi uključivati i prednji pogon (4WD, odnosno 4WD Sport). Osim toga, sustav će omogućiti različito doziranje snage na svaki pogonski kotač zasebno što rezultira znatno boljom stabilnosti i upravljivosti. Naravno, ovo je samo djelić priče,  a cijeli sustav će omogućiti i znatno bolje iskorištavanje snage i potencijala motora.

 

Međutim, prilikom svakog ponovnog pokretanja motora, računalo poništava sve postavke sustava koje su postavljene tijekom prethodnog ciklusa , a što znači automatsko uključivanje DSC-a i 4WD programa vožnje. Međutim, ako vozač tijekom vožnje isključi DSC na raspolaganju mu stoje već spomenuti 4WD, 4WD Sport i 2WD program. Treba spomenuti kako je 4WD program, logično, namijenjen za posebno loše ceste, a kako njegova sportska verzija u znatnoj mjeri povećava živahnost i držanje pri nešto agresivnijoj vožnji.

 

Novi programi vožnje dolaze ruku pod ruku s redizajniranim grafičkim sučeljem i ponešto drugačijim načinom na koji vozač istim upravlja. BMW je cijelu priču odradio na već njemu prepoznatljiv, kvalitetan i nadasve vozaču „prijateljski“ način što je za svaku pohvalu. Kad je u pitanju pogonski agregat, dosadašnji 4.4 litreni V8 malčice je poboljšan i ojačan. Iako se nigdje striktno ne navodi kakve će performanse razvijati, vrlo vjerojatno će se raditi o 600 konjskih snaga i okretnom momentu od 700 Nm. 

 

Svjetlo dana ugledati na ovogodišnjem sajmu u Frankfurtu, a do tada će njih 100 kružiti svijetom u različitim testovima.

 

Izvor: Aautomobili.dnevnik.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.