x

BMW je u problemima iako zapravo i nije!

Da, znam…malčice konfuzan naslov i za pretpostaviti je kako će okorjeli fanovi ove slavne bavarske marke komentirati nešto u stilu: „Opet ove hejterske neznalice nešto k*njaju“. No kako za početak nitko od nas ovdje nije “hejter”, te s obzirom na neke brojke, neke najave i već odavno aktualne trendove, ovo je tek jedna realna i apsolutno neovisna analiza stanja uma koje (očito) prevladava u BMW-u.

BMW – ta slavna bavarska marka već odavno poznata i Bogu i vragu. Jedna od onih na čijem se imidžu oduvijek lome koplja oko „ovog“ ili „onog“. Marka koja je pojam „sportskog“ donedavno na sasvim ispravan i legitiman način vezala uz praktički kompletnu proizvodnu gamu, te jedna od onih koje ljudi vole ili mrze, ali svejedno cijene.

 

Dakle BMW je od proizvođača sasvim normalnih automobila kroz desetljeća i desetljeća truda i usmjerenosti uspio izgraditi globalno prepoznatljiv brend koji je isto toliko uspješan i u teoriji i u praksi.

 

Tijekom posljednjih godina se doduše malčice za BMW gubi kompas, za što je pak najbolji dokaz jednostavna usporedba ponude od prije dvadeset godina s ovom današnjom.

 

Modeli koji su se od strane Bavaraca na tržište nudili 1997. godine bili su ovi:

Serija 3 (E36) – Compact, limuzina, Coupé, kabriolet i karavan

Serija 5 (E39) – Limuzina i karavan

Serija 7 (E38) – Limuzina u dvije karoserijske izvedenice – one sa“L“ i bez tog slova

Serija 8 (E31) – Coupé (odnosno Grand Tourer, ako ćemo preciznije)

Z3 – Roadster (E36/7) i Coupé (E36/8)

 

Dakle za početak 1997. godine nije bilo čak ni modela X5 (koji je na tržište stigao 1999. godine), a dalje od toga je možda bolje i ne navoditi za čime sve iz današnje ponude nije bilo nikakve realne potrebe.

 

U današnje vrijeme stvari izgledaju malčice drugačije, pa ponuda BMW-ovih modela izgleda ovako:

BMW serije 1 – hatchback s trojim i peterim vratima

BMW serije 2 – Coupé, Cabriolet i Active Tourer

BMW serije 3 – Limuzina i karavan

BMW serije 3 GT – Limuzina s atributima Coupé-modela

BMW serije 4 – Coupé i Cabriolet

BMW serije 4 Gran Coupé – Coupé s elementima limuzine

BMW serije 5 – Limuzina i karavan

BMW serije 6 – Coupé i Cabriolet

BMW serije 6 Gran Coupé – Coupé s elementima limuzine

BMW serije 7 – Limuzina i produžena limuzina

BMW i3 – Gradski autić na struju

BMW i8 – Sportski autić na struju

BMW X1 – SAV (odnosno CrossOver)

BMW X3 – SAV (odnosno CrossOver)

BMW X4 – SAC (odnosno Sport Activity Coupé)

BMW X5 – SUV

BMW X6 – SAC (odnosno Sport Activity Coupé)

Hm…sve se pitam jesam li nešto izostavio…

Uglavnom, baš da i jesam, razlika u ponudi je i više nego očita.

 

Iz BMW-a će na sve to jednostavno reći nešto poput „tržište zahtijeva“, no ako ćemo biti realni, svi mi jako dobro znamo da to ni približno nije tako. Jer kako veliki modni dizajneri diktiraju modne trendove za svako godišnje doba, što se potom iz tog izvora slijeva prema „običnom“ puku, tako i proizvođači automobila diktiraju trendove koje „raja“ puši. To je jednostavno tako i oko toga uopće nema razloga dvojiti.

 

Naravno da se u svemu tome tržište samo razmazilo i da je ova lista aktualnih BMW-ovih modela tek trešnjica na vrhu sladolednog kupa, dok se malo niže i u detaljima sve skupa proširuje do proporcija koje danas već graniče sa znanstvenom fantastikom.

 

Pri tome mislim na raznorazne motore, pakete opreme i stavke kojih u ponudi za svaki pojedini model ima milijardu, a onda su tu i modeli s potpisom M-divizije kojih ima preko nekoliko, te koji na tržištu praktički stoje izvan ponude „običnih“ modela koje sam naveo u gornjem dijelu teksta.

 

Dakle prosječni kupac nekog od BMW-ovih modela treba imati trinaest završenih fakulteta da bi sastavio automobil prema svojim željama, a iskreno čisto sumnjam da je to želja dotičnog. Prije je riječ o nametnutom trendu u kojem BMW (kao i svi drugi) pliva uzvodno i svakim novim modelom (ili redizajnom nekog od postojećih) pokušava iznova izmisliti toplu vodu, a potom je i skupo prodati.

 

Naime, kako je tržište automobila već odavno globalizirano, te je hiper-produkcija u cijeloj industriji napravila popriličan kaos, većina se proizvođača automobila na sve moguće i nemoguće načine bori s time kako god zna i umije.

 

BMW je u svemu tome također prisutan, ali s obzirom na status marke i brend koji je već odavno izgrađen, Bavarcima (i još nekolicini njima slično izgrađenih i brendiranih marki) je kudikamo lakše plasirati svoje automobile na tržište, odnosno prodajne salone, a zatim i u ruke vlasnika.

 

Stoga je BMW kao dugogodišnji lider u onim najvažnijim segmentima udobno spavao na lovorikama i gledao druge kako se tuku za ostatak tržišnog kolača.

 

No onda se prošle godine dogodilo čudo – Mercedes-Benz je na globalnom planu zabilježio najbolje prodajne rezultate i s ukupno 2,8 milijuna prodanih automobila zasjenio BMW, koji je 2016. godinu završio s tek nešto više od 2 milijuna prodanih primjeraka raznoraznih modela.

 

To naravno ni za jednu ni za drugu marku nisu nimalo loši prodajni rezultati, te i jedna i druga brojka predstavljaju veliki rast u odnosu na neke minule godine, ali vječno gladna usta današnjih proizvođača automobila čak i na takve brojke stišću crvene gumbiće i otvaraju sobe za paniku.

 

Stoga je g. Harald Krueger kao osoba na samom vrhu BMW-ove piramide nedavno najavio dolazak ukupno četrdesetak novih modela ili varijacija na temu već postojećih do kraja 2018. godine.

 

I ne samo to, već je od strane g. Kruegera za nedavni intervju s magazinom Automotive News najavljena i „ponuda unosnih luksuznih automobila baziranih na samom vrhu ponude limuzina, odnosno BMW-a serije 7“. Dakle ukratko, ako je ovo sada kaotična ponuda modela, onda će u 2018. godini pojam „kaos“ od strane Bavaraca biti uvelike redefiniran.

 

G. Krueger inzistira na tome da „nije riječ o povratku na prvo mjesto u smislu prodaje pojedinih segmenata na globalnom planu, već jednostavno održavanju profitabilnosti“, ali moram priznati da s obzirom na aktualnu ponudu modela i buduće prinove jednostavno nisam uvjeren da je tome doista tako.

 

U svakom slučaju, BMW je trenutno „poražen“ od Mercedesa i ovu će godinu zaposlenici ove slavne bavarske marke zasigurno dobrim dijelom provesti na raznoraznim seminarima, tim-bildinzima i sličnim inicijativama, kako bi se brojka prodanih automobila tijekom ove godine „oporavila“, te etablirala BMW nazad na mjesto na kojem se do prije tek nešto više od godine dana nalazio.

 

Pa iako to nitko neće otvoreno priznati, reklo bi se da je zbog svih tih događanja BMW zapravo između redova ušao u tzv. „oh shit“ mod, te se zbog toga užurbano radi na ovih 40 hajduka koji bi cijelu priču oko dominacije na tržištu trebali izvući.

 

Nekima će to biti super, a nekima pak i ne baš pretjerano. No za sve vrijedi zaključiti jednu jedinu stvar: nadam se da volite BMW, jer ćete se njihovih modela u bližoj budućnosti nagledati više nego ikada do sad – činilo vas to sretnima ili ne.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.