x

BMW najavljuje još M-modela!

Vjerovali ili ne, ovo će biti jedan poprilično kratak tekst…

Sigurno vam se nekada događa da imate nešto za napraviti ili odraditi, ali vam se iz ovog ili onog razloga ne da. Isto tako sam siguran da vam se barem jednom u životu dogodilo da zbog nečeg što morate napraviti imate ogromnu knedlu u grlu i zbog toga se osjećate loše.

 

Uglavnom, ukoliko sam u pravu, onda pretpostavljam da možete shvatiti zašto je meni kao autoru muka u želucu zbog vijesti koja predstavlja glavnu okosnicu ovog teksta.

 

Naime, zaljubljenicima u BMW i njihove modele ne treba posebno objašnjavati genezu slova M i značenja tog slova u kontekstu ovog bavarskog giganta iz svijeta automobila. Samim time ne treba po milijunti puta spominjati propali brak Lamborghinija i BMW-a s kojim je rezultirao legendarni M1. Ne treba spominjati ni E30 M3 kao genezu jedne sasvim nove ere, te mali milijun utrka u sklopu kojih su BMW-ovi M-modeli uzimali mjeru konkurenciji na sve moguće i nemoguće načine.

 

Radilo se o BMW-entuzijastima ili ne, svima je jesno što ovo slovo u kombinaciji s bavarskim proizvođačem automobila znači, te o kakvim se automobilima i usmjerenju istih radi, pa iz mojih cipela tim više razočarava smjer u kojem BMW kao proizvođač zajedno sa svojim slovom i divizijom korača.

 

Naime, prije nekoliko dana je g. Peter Quintus kao potpredsjednik odjela prodaje i marketinga za M-diviziju izjavio kako primjećuje da tržište za tzv. „performance SUV“ modele konstantno raste.

 

Dodao je kako „BMW prepoznaje trendove i unutar njih kroji svoju poslovnu politiku. Ako samo pobliže pogledate tržište, vrlo je jasno vidljivo kako se naši modeli općenito jako dobro prodaju, ali se isto tako vidi gdje se nalazi dodatni potencijal koji se može dopuniti ponuda i poboljšati prodaja“.

 

Pod time je g. Quintus (naravno) podrazumijevao SUV-modele, odnosno trenutni nedostatak jačih izvedenica istih koje s M-sufiksom izlaze iz tvornice (odnosno bolje rečeno tvornica).

 

„Kada analizom utvrdimo što konkretno naši kupci žele, rezultate analize šaljemo direktno u München. To je uobičajena praksa koja nam u bližoj budućnosti daje mogućnost postavljanja ispravne strategije. Time dobivamo priliku poistovjetiti se s tržištem i pružiti našim kupcima ono što žele“.

 

„Ako pogledamo trenutnu situaciju na tržištu i usporedimo je s našom aktualnom ponudom modela, lako je vidjeti kako u sklopu aktualne ponude imamo tek deset modela s potpisom M-divizije. Naši konkurenti nude čak dvostruko veći broj modela posvećenih performansama, pa je sasvim logično proširiti gamu za M-modele i time pridobiti još veći broj tržišta i istovremeno ponuditi raznolikost u svakom segmentu“.

 

Eto…to bi otprilike bile riječi jednog od glavnih ljudi iz BMW-a i ako smijem primijetiti, same riječi su tek nakupina suhoparnih ideja koje za zajednički nazivnik imaju samo zaradu.

 

Odjednom se više ne radi o vozačkom guštu i tehnologijama podređenim uživanciji i brzini.

 

Nema više interesantnih slogana koji bi popratili sve to skupa, te se sve zapravo svodi samo na brojke – kako modela s M-oznakom, tako i one na računu tvrtke.

 

To je naravno s jedne strane sasvim normalno i logično, no s obzirom na to da cijela ova priča prvenstveno podrazumijeva modele X3 i X4 koji su onako između redova ispali glavnim adutima budućih M-generacija modela, rekao bih da je cijela priča zapravo tužna.

 

Zašto? Hm…jednostavno zato što BMW i njihovu M-diviziju pamtim iz nekih drugih vremena, kada je to slovo zajedno s markom značilo realno dostupnu količinu konja i adrenalina namijenjenu onima kojima na prvom mjestu atributa jednog automobila ne stoji udobnost vlastite guzice i mali milijun senzora u sklopu popisa opreme.

 

Priznali mi to sebi ili ne, BMW je nekada radio drugačije automobile, tj. one s kojima su se čak i klinci mogli poistovjetiti igrajući se na tepihu svoje sobice u stanu. No danas je sve to otišlo u nekom drugom smjeru, tj. onom u sklopu kojeg se na sve moguće i nemoguće načine pokušava spajati nespojivo i time zapravo ionako zbunjenom i pretrpanom tržištu dodatno premazati oči.

 

Odjednom se slovo M u nazivu nekog BMW-ovog modela performanse koristi kao marketinški trik, umjesto kao glavna okosnica filozofije iza pojedinih modela (tj. njihovih verzija) i to prave entuzijaste vidno razočarava, jer uskoro više neće postojati stvarno upotrebljivi automobili ispravnog usmjerenja i prave genetike, već samo hrpetina lima nalik nekadašnjim karavanima i terencima, koji će sa svojom hrpetinom realno neupotrebljivih i nepotrebnih konja fascinirati tek onaj pompozni dio dobro potkoženih kupaca.

 

Samim time u cijeloj priči ne vidim ništa pozitivno i dobro, jer u krajnjoj liniji automobili poput „kockice“ s oznakom M3 sve brže odlaze u zaborav, te bivaju zamijenjeni s hrpetinom senzora i stavki opreme. To je jednostavno činjenično stanje, koliko god se na momente činilo drugačije.

 

Iskreno šteta. No kormilo je postavljeno i tu pomoći nema, a ovakvim izjavama cijela ta priča postaje samo još jasnija i aktualnija.

 

Uostalom, video koji pokazuje razvoj novog BMW-ovog M-modela govori dovoljno sam po sebi.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.