x

Chevrolet Camaro kakvog se demoni pribojavaju!

Ako bismo ga pitali, vjerojatno bi i kardinal Bozanić volio imati jedan ovakav automobil ispred samostana.

Chevrolet, Ford i Dodge – tri današnje velesile u domeni modernih i istovremeno retro „Muscle Car“ automobila. I dok Ford ima legendarni Mustang, koji je iz generacije u generaciju sve brži, jači i usmjereniji, Dodge se tijekom proteklih godina razmeće s konjima u sklopu raznoraznih varijacija na temu modela Challenger.

 

…a Chevrolet se u cijeloj toj priči oglasi tek sporadično, no kad se to dogodi, onda cijelu priču na najglasniji mogući način prate i brojke.

 

Chevrolet Camaro u svojoj je najjačoj izvedenici nedavno upoznao svjetlo dana i pokazao se u punom sjaju. Tada je Chevrolet dokazao kako je vrijeme neupotrebljivih Coupé-modela s prethistorijskim ovjesima potpalo u povijesne knjige, te je u ovim današnjim vremenima pojam performansi vezan uz puno više od samo hrpetine kubičnih centimetara zapremine motora. Camaro je u sklopu te filozofije dobio ogromnu snagu, ali i strahovitu dozu stvarne i realne upotrebljivosti, što desetljećima prije za taj model i nije bio slučaj. Doduše, to dobrim dijelom i ne čudi s obzirom na svu silu testiranja provedenih ne samo na Nordschleifeu, već i na nekolicini drugih staza diljem svijeta, ali je svejedno presedan.

 

Uglavnom, Chevrolet Camaro ZL-1 u svojoj posljednjoj inkarnaciji stoji rame uz rame s hvalisavim i poprilično karbonskim Shelbyjem GT350-R, te s opakim i nenormalno divljim Challengerom s oznakom Hellcat, i to je jednostavno super.

…ali ne svima.

 

Naime, prije nekoliko dana se u sklopu priče o Camaru ZL-1 oglasio vremešni teksaški manijak ispred tvrtke Hennessey – John Hennessey i svijetu predstavio jedan poprilično nenormalan Camaro, čija je baza ni manje ni više, nego aktualna ZL-1 verzija tog modela.

 

Riječima „Ovo je jedan uvjerljivo posložen „Muscle Car“ koji je isto toliko sretan na cesti, kao što je to slučaj i na stazi – bilo da se radi o onoj koja na sebi ima zavoje ili tek četvrt milje ravnice“.

 

Pametnom dosta, reklo bi se ovako „na prvu“, no tek detalji otkrivaju o kakvoj se pomahnitaloj zvijeri radi…

 

Za početak vrijedi spomenuti 6,2 litre zapremine LT4 V8-motora, što je kao dio jednadžbe totalnog ludila i dalje prisutno. No za razliku od tvorničkih 650 konja, ova Hennesseyeva zvijer raspolaže s njih točno 1,000. Uz svu tu snagu se (naravno) povećao i okretni moment (buraz), čija je brojka u sklopu ove monstruoze označena s nekih 1,300 Nm.

 

Da, dobro ste pročitali – tisuću konja i tisuću tristo “njutna” pod poklopcem motora jednog američkog automobila.

 

Sva ta snaga i okretni moment (buraz) dovoljno je podataka da bi ubrzo postalo jasno kako se tvrtka Hennessey Performance iz Texasa nimalo nije igrala školice, već je ideja bila sastaviti apsolutno najluđi Camaro svih vremena, tj. onaj koji će od Mustanga u bilo kojem obliku napraviti šepavo kljuse, a iz Challengera nazivnog Demona istjerati već i prije službenog predstavljanje te verzije tržištu.

Stoga nimalo ne čudi kako je ovaj Camaro nazvan „Exorcist“, zar ne?!

 

Detalja oko ovog doista poremećenog Camara ima izuzetno puno, ali s obzirom na to da su manje-više svi uobličeni u navode koje ni inženjerima nije lako objasniti, ne bih ulazio u taj dio vokabulara. Dovoljno je reći kako LT4-motor pod poklopcem ovog Camara ni u jednom dijelu nije ostao netaknut, a isto vrijedi i za oveći dio komponenata ovjesa i mjenjačkog sklopa.

 

Samim time bi vrijedio zaključak koji ovaj Camaro definira u obliku „tjunerskog“ automobila, no ako tako i jest, s obzirom na dvije godine (odnosno 40,000 kilometara) garancije, oko toga i nema nekih iz aviona vidljivih problema.

 

Čak ni cijena svim tim preradama i doradama nije paprena koliko bi to npr. bio slučaj da se radi o nekom Porscheovom, Ferrarijevom ili Lamborghinijevom modelu, jer sve zajedno i s uključenim svim mogućim i nemogućim opcijama Camaro „Exorcist“ košta nekih 55,000 dolara.

 

Dakle ukupna cijena tvorničke verzije Camara ZL-1 s ovim paketom egzorcizma buduće bi vlasnike moglo izuti za nekih 110,000 dolara, tj. cijenu za koju se u Americi ne dobije pošteni Porsche 911 Turbo.

 

Naravno da John Hennessey zajedno sa svojim brodom ludih znanstvenika i mehaničara na nišanu prvenstveno ima Dodge Challenger Demon, a tek onda Ford Mustang, no Camaro „Exorcist“ svoje postojanje ne duguje istjerivanju demona iz konkurencije. Dapače, osnovna ideja je čista i neovisna o bilo kojem drugom proizvođaču automobila i modelu iz njihove ponude, jer je Exorcist jednostavno zamišljen kao najjači i najbrži Camaro svih vremena.

 

Sudeći po nedavnim testiranjima i njihovim rezultatima, John Hennessey je u tome i uspio, jer Camaro Exorcist ubrzava do stotke za manje od tri sekunde, te nastavlja ubrzavati do preko 350 kilometara na sat, pa je za vjerovati kako će kupcima sve to skupa biti i više nego dovoljno.

 

…a za one kojima možda neće, vrijedi pričekati još koji dan, kada će se na tržištu prvo pojaviti prije par dana predstavljen Dodge Challenger Demon, a onda i paketi raznoraznih „tjunera“ s kojima će i tom već nazivno nenormalno jakom motoru dodatno rasti snaga.

 

Samo je pitanje hoće li s tom snagom rasti i upotrebljivost, jer sudeći po svemu što je upakirano u ovaj Camaro, teško je zamisliti da bilo koji Challenger može ispasti boljim i upotrebljivijim automobilom – barem u realnom svijetu.

No to ćemo tek vidjeti, zar ne?!

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.