x

Citroën C5 Aircross!

Šangajski debitant Citroën C5 Aircross ostaje vjeran jednom ranijem konceptu, a donosi i novi sustav ovjesa. Što je još zanimljivo u vezi s ovim SUV-om?

Tek što su se ohladili noviteti predstavljeni na Ženevi (Citroën C-Aircross concept i DS 7 Crossback), PSA grupa ne miruje pa Citroën predstavlja novi SUV. To je novi Citroën C5 Aircross koji je prije bio najavljen sa svega dva crteža, no sada imamo i fotografije i… sve. Još od tadašnjih teaser crteža se poznavala vizualna sličnost sa spomenutim Aircross konceptom.

 

Upravo je na Šangajskom salonu otkriven taj SUV nove generacije. Izravno nadahnuće konceptnim Aircross modelom se upotpunilo spajanjem istaknutog dizajna s interijerom koji se trudio sve podređivati zadovoljstvu putnika. Zbog međuosovinskog razmaka od 2,73 m u interijeru ima dosta prostora za one koji bi se željeli naći u njemu, a i opremljen je ponajboljom tehnologijom, kao što smo predosjećali. C5 Aircross ima također svjetsku premijeru svog ovjesa s elementima Progressive Hydraulic CushionsTM.

 

Još je konceptni C-Aircross u Ženevi najavljivao novi SUV koji će biti dostupan na europskom tržištu već krajem godine. Taj svjetski pohod na SUV univerzum premijernim pokazivanjem novog C5 Aircrossa ujedno označava i novi korak u samoj strategiji razvoja proizvoda marke. Hoće li ovaj SUV ispuniti čežnje kupaca željnih bijega od svakodnevice i predvidljive sigurnosti, ostaje za vidjeti. No za tu svrhu se oslanja na kristalno jasnu prepoznatljivost u obliku velikih kotača te zaštitnički snažnog dizajna. Uz sve se nastoji donijeti i dašak svježine kojim nastoji nuditi potpis u gužvi svijeta SUV-a.

 

Vanjski dizajn je snažne i robusne pojave, a uravnotežen je njegovim oblikom istaknutog i visoko postavljenog poklopca motora, međuosovinskog razmaka, kratkih prevjesa te prirodnim oblicima uz neke snažnije vizualne komponente. Kabina automobila je očigledno posvećena zadovoljstvu putnika. Zahvaljujući kontrolnoj ploči robusnog izgleda i vodoravnih linija koja odrađuje svoj dio za cjelokupni snažniji dojam širine, a tu su isto prostrana sjedala, baš kao i široko i visoka središnja konzola. Sve upotpunjuju meki materijali koji pridodaju na dojmu udobnosti (koji je tu, nadamo se, ne samo u vizualnom dojmu).

 

Ono glavno što kabinu čini tako jednostavnom i svijetlom je vjerojatno panoramski krovni otvor. Treba napomenuti i da su prednja sjedala naoružana masažnom funkcijom i grijanjem. Oni koji se nađu u stražnjem dijelu imat će, kako izgleda, udobna sjedišta i prostor za noge koji je zavidan. Ništa nije prepušteno slučaju pa je sve i obavijeno pročišćenim ozračjem zbog obrade kvalitete zraka. C5 Aircross je opremljen također vrlo čitljivom digitalnom instrumentnom pločom TFT te isto tako dodirnim zaslonom HD, a nudi i tehnološki napredne sustave pri pomoći u vožnji, kao što se moglo i pretpostaviti. Tu je aktivno sigurnosno kočenje, sustav za nadzor mrtvih kuteva, zatim prilagodljivi regulator brzine s isto tako funkcijom za zaustavljanje. Također uz funkcije Hill Assist Descent Control i Grip Control, a koje su tu da omogućuju bezbrižno ostavljanje utabanih staza, C5 Aircross bit će tako prvi Citroën model koji ima tehnologiju Plug-in Hybrid PHEV.

 

Još nešto bitno, ovaj automobil je građen na temeljima EMP2 platforme, koju dijeli s europskim automobilom godine, Peugeotom 3008. Za bolje rezultate, novi C5 Aircross je prvo vozilo opremljeno sustavom ovjesa Progressive Hydraulic CushionsTM koji sa sobom nosi kvalitetnije prigušenje vibracija, ali i udobnost prilikom vožnje. Kako je prigodno otkriven u Šangaju, ovaj Citroënov SUV  bit će najprije pušten u prodaju Kinezima u listopadu ove godine. Njegov izlazak i na europsko tržište predviđa se ipak za drugu polovicu naredne godine.

 

Kupci će moći odabrati između turbobenzinaca zapremine 1,6 (s ukupno 167 KS) i 1,8 litara (s 204 KS). Do 2019. godine se očekuje i dolazak hibridne verzije (od 300 KS) koja će ponuditi 60 km autonomije, a navodno se priprema i 2,0 litarski turbobenzinac te isto tako C5 Aircross s 3 reda sjedišta.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.