x

Citroën Type H za novo doba!

Ovo se zove genijalni način proslave obljetnice. Dvojica dizajnera su napravila dijelove karoserije koji će u hipu Citroën Jumper pretvoriti u stari kombi Type H.

I prije Drugog svjetskog rata se u Citroën univerzumu govorilo o nekom drugom gospodarskom vozilu da zamjeni postojeći (i zastarjeli) TUB. Ako TUB nije bio u nekom trnutku natovaren, zadnji kraj mu je bio nestabilan. Nije bilo druge, nego kreirati nešto bolje. Na scenu je zatim stupio model HY. Odlikovala ga je istaknuta „njuška“ i valoviti rebrasti lim koji je tu bio zbog čvrstoće. Svaki djelić mu je bio smišljen da može pružiti sve za minimalnu cijenu. Ekonomičnost je zahvatila čak i ime pa je ostalo samo H. H je osmo slovo abecede, a 8 je i brojka projekata u seriji. Povijest ovog legendarnog vozila je bila već spremna 1946. ali nisu ga htjeli izlagati prije no što proizvedu veći broj vozila.

 

Pierre Franchiset je dizajnirao H, koji je konačno započeo sa životom 1947. Prvi prototip je napravljen s klasičnim bočnim vratima, ali takva nisu bila savršeno rješenje za uska parkirališna mjesta pa su tako rođena klizna vrata. Vozila su bila obojena metalik sivom da štite od hrđanja. Siva je i bila tipična i prepoznatljiva boja, no moglo se izabrati i razne druge. Neke su boje, pak, bile na izbor samo državnim organizacijama. Glavna vodilja interijera je bila prohodnost, nizak pod za potrebe lakšeg utovara, lakši ulazak zbog kliznih vrata te veća zadnja vrata.

 

Puno je toga posuđeno od Traction Avanta. Postojale su dvije verzije benzinca (1.6 9cv i 1.9 11cv) i tri verzije dizela (Perkinsov 1.6 7cv, Indenorov 1.8 7cv te Indenorov 1.9 8cv). S godinama, sve do kraja same proizvodnje 1981, neki detalji su se i izmijenili. Standardna proizvodnja je uključivala furgon, pick-up za prijevoz životinja. A ako se i poželjelo nešto drugo, karoseristi su to mogli omogućiti (minibus, vatrogasno vozilo ili pokretni laboratorij).

 

Citroën mu nije davao masovnu pozornost u marketinškom smislu, možda poneku reklamu, no svi primjerci su se uspješno rasprodavali. Koristili su ga baš svi, od farmera, trgovaca, pekara, vrtlara do mesara i teško se našao netko tko nije imao barem jednog u tijeku života/karijere. Glumio je u 700 filmova i radio za poštu, bolnice, policiju i svu silu drugih. Marljivost mu je bilo drugo ime. A danas je došlo vrijeme da se zaboravljeni kombi replicira u novom ruhu. I to baš godine kada se slavi 70. obljetnica postojanja.

 

Retro izgledom su u kompaniji FC Automobili htjeli proslaviti 70 godina tako da se ispod svega krije Jumper. Pripremili su komplete karoserijskih dijelova kojima se, dakle, aktualni Citroën Jumper uvjerljivo pretvara u jedan od najpopularnijih automobila ikad, zahvaljujući kojem je francuski automobilski proizvođač bio i ostao prepoznatljiv u svijetu.

 

Iza navedenih karoserijskih elemenata (a koji su pomno prilagođeni raznim verzijama Jumpera) stoje krivci za ovu genijalnu ideju: Fabrizio Caselani i David Obendorfer. U svojem naumu su, prema svemu sudeći,definitivno uspjeli, upravo zato što današnji moderni Jumper iz svakog položaja podsjeća na legendarni Type H.

 

Glavna zanimljivost su ti karoserijski dodaci napravaljeni od stakloplastike i koji su inspirirani starim modelom. Bez pretjerane muke se mogu namontirati na moderni Jumper da bi se postigao nostalgični retro izgled. Razlika ipak ima. Dok je originalni model u svom najjačem dizelskom izdanju bio pokretan grubim i bučnim motorom s malo više od 50 KS, ovo sadašnje izdanje je malo jače. Pokreće ga snažni i pouzdani turbodizel od 110 do 160 KS, koji se i inače standardno nude uz sve aktualne Jumpere.

 

Za sve one kojima se ova izvedba svidjela postoji loša vijest. FC Automobili će svoj retro Jumper nuditi u svega 70 primjeraka, a cijeli posao transformacije karoserije radit će se u Italiji.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.