x

Da, ovo je najnoviji Lamborghini… Aventador S!

U moru loših vijesti, administrativnih zabrana i raznoraznih legislativnih eskapada, izgleda da je ekipa iz Lamborghinija zaključana u podrum, ili jednostavno za sve to ni najmanje ne mari.

Uglavnom, pred vama je najnovija zla kreacija iz poslovično luckaste tvrtke.

 

Kada je u veljači 2011. godine prvi Lamborghini Aventador izašao iz tvornice u Sant´Agati Bolognese, eko-mentalisti su zelene misli pocrvenili do beskraja, jer usprkos najavama oko ukidanja nekih pola stoljeća starog koncepta ogromnog V12 motora u sklopu „big Lambo“ priče, Aventador i dalje ostaje vjeran toj filozofiji apsolutne megalomanije i ludila.

 

Iz Lamborghinija oko nastavka V12-manije nisu trošili riječi i izbacivali besmislene floskule, kako bi se ljubitelji vjeverica i paprati smirili, već je izlazak Aventadora na tržište viđen kao početak jedne nove/stare priče.

 

Uglavnom, od tog je momenta do danas Aventador samo jačao i fascinirao svojom brutalnošću, te je ubrzo postao poster-materijal za novi milenij – baš kao što su poster-materijalima bivali svi njegovi predci, odnosno Murcielago, Diablo, Countach i Miura, ako ćemo se vraćati korak po korak unazad.

 

Najnovija kreacija bazirana na već poznatom modelu naziva se Aventador S, no prije nego pobrkamo lončiće i zabrazdimo u usporedbe s već viđenom verzijom modela sa sufiksom SV, vrijedi napomenuti kako S i SV jedan s drugim nemaju baš pretjerano puno veze.

 

Naime, Aventador SV je automobil lišen svih luksuznih opcija. U njemu nećete sjediti i pričati sa zgodnom suvozačicom, te se sporadično tijekom vožnje diviti njenom dubokom dekolteu, jer Aventador SV nije automobil za večernju toaletu i izražavanje elegancije.

 

Dapače, SV je zao do posljednjeg vijka i apsolutno usmjeren prema divljanju na stazi, što u prijevodu znači da će suvozačica biti obučena u trkače odijelo, ili će joj brada biti plava od udaraca sastava dubokog dekoltea u nju, što pak nije niti poželjno, niti dobro.

 

Stoga je Aventador SV najčešće nastanjen s jednim jedinim čovjekom koji se za volanom bori za vlastiti život.

 

Lamborghini je s Aventadorom S odlučio oplemeniti i dograditi savršenu bazu s kojom ovaj model već pet godina skače po sceni. U sklopu ove je verzije modela uklopljen apsolutni luksuz uz istovremeno (i poslovično) strahopoštovanje koje ovaj model od prvog dana izaziva.

 

Dakle, klima-uređaj je tu, radio, cd, dvd, usb, navi i sve ostale skraćenice iz oglasnika vezane uz multimedijalni sustav također su prisutne, a sam automobil je prvenstveno orijentiran cestovnoj upotrebi. No nemojte niti jedne sekunde pomisliti kako se radi o kastriranoj verziji Aventadora, jer S i dalje dolazi s ogromnim V12-motorom, te broji točno 740 konja i 690 Nm okretnog momenta (buraz), što je pak sasvim dovoljno da se u asfaltu pri naglijem kretanju stvori pozamašno udubljenje.

 

Sama karoserija je u bazi ista kao i do sada, te podrazumijeva hrpetinu plemenitih i SF-materijala poput karbona, titana, magnezija i aluminija. Time bi se za Aventador S možda moglo reći kako „nije niš´ posebno“, ali svi koji bi ovaj automobil krenuli opisivati na takav način bili bi itekako u krivu, jer je Lamborghini s ovim automobilom napravio puno više od pukog estetskog redizajna.

 

Uz suptilne optičke i aerodinamičke dodatke (ako ih se tako može opisati), Aventador S prednji kraj automobila postiže čak 130% više sile koje ga pritišću prema tlu, a ukupna priča oko aerodinamičkih svojstava se u odnosu na originalni model povisila za preko 50%.

 

To u prijevodu znači da je Aventador S istovremeno jači i upravljiviji od dosad poznatih verzija modela, a da pri tome ne gubi ono malo udobnosti s kojom je do sada raspolagao, pa je zgodna suvozačica s dubokim dekolteom i opet u igri zajedno s večernjom toaletom i bez modrica na bradi.

 

E sad bih kao bilo potrebno navoditi i ostatak tehnoloških detalja i stvarčica koje mehanofilima daju materijala za mokre snove, no nekako radije ne bih, jer je 740 konja uz svu silu promo-fotografija sasvim dovoljno razloga za neprospavanu noć-dvije.

 

No izuzeti spomen nekolicine brojki ipak bi bilo krivo, pa bih spomenuo ubrzanje od stanja apsolutne statike do stotinu kilometara na sat, za koje je dovoljno tek 2,9 sekundi, te maksimalnu brzinu od ravno 350 km/h.

 

Isto tako vrijedi spomenuti i činjenicu koja kaže da Aventador S teži ukupno 1,575 kilograma, što je brojka identična onoj s kojom se na samom početku sage o aktualnom velikom Lambu (izuzev verzije SV) mogao pohvaliti prvi proizvedeni primjerak i serija koja je potom uslijedila. Stoga vrijedi reći kako je Lamborghini s ovim automobilom (tj. njegovom verzijom) doista pogodio prstom u pekmez, a vjerujem i da će se budući kupci osjećati tako dok im oveće količine novaca budu odlazile s računa.

 

Uglavnom, reklo bi se da je Lamborghini Aventador S uspio sazrijeti na pravi način, jer je jači, brži, upravljiviji i ljepši nego ikad, pa vjerujem da će se na zidove soba ili radionica mnogim auto-entuzijastima upravo ovaj automobil vratiti u velikom stilu.

 

…a nama „običnim smrtnicima“ preostaje tek pričekati neku igricu na konzoli ili kompjuteru, kako bismo mogli guštati u svemu onome što Aventador S nudi.

 

Možda to i nije neka utjeha, ali razloga za osmijeh na licu ipak ima, jer u krajnjoj liniji ovaj automobil ipak postoji, što je s obzirom na ova zbrkana vremena u kojima živimo pravo čudo.

Čudo s V12-motorom, reklo bi se.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.