x

Fanovi turba, pozor! Ovaj ih McLaren ima čak tri!

„There is no replacement for displacement“, ili u prijevodu „nema zamjene za obujam (motora)“, kaže stara uzrečica. No, ona se s razlogom danas u svojevrsnoj drugoj epizodi turbo renesanse (nakon 1980-ih) sve tiše i tiše izgovara, budući da prednabijanje zahvaća sve veći broj sportskih automobila, što uključuje i pripadnike klase supersportaša.

Instalacija turbopunjača jednostavan je način da se iz motora izvuče više snage, dok istovremeno potrošnja ostaje u normalnim granicama, a tehnologija je otišla dovoljno daleko da se fenomen turbo-rupe toliko karakterističan za motore iz prošlog stoljeća zahvaljujući raznovrsnim solucijama (dodatak manjeg turba, elektromotori…) gotovo i ne spominje. U tuning svijetu se zahvaljujući turbopunjačima iz nekih supersportskih automobila izvlače doista goleme brojke, nerijetko i četveroznamenkaste, a kao dokaz za to dovoljno je sjetiti se twin-turbo Gallarda i sličnih monstruoznih primjeraka.

 

Turbopunjači koji dolaze u paru postali su standard u takvim preradama i sve su češće viđeni i u tvorničkim motorima, a s idejom da se iskombiniraju čak tri turbopunjača tek su se neki proizvođači poput BMW-a počeli poigravati. No, kako se u svijetu tuninga ništa ne smatra pretjerivanjem, tako nas ne iznenađuje previše niti novi projekt iza kojeg stoji HyperCar Development, koji je svoj sustav Tri-Boost (ime govori sve) instalirao na McLaren MP4-12C. Model koji je vratio britansku tvrtku na kartu i čiji temelji skrivaju iznimno puno potencijala, što je pokazano i na sljedećim evolucijskim modelima 675LT, a potom i 688 HS, sa svojim je 3,8-litrenim V8 motorom postao itekako dobra osnova za prilično „ćaknute“ prerade.

 

Tvrtka HyperCar Development nudi nekoliko paketa, odnosno stupnjeva tuninga koji podižu snagu sa serijskih 616 KS na…, e to ovisi za koji se paket odlučite. Budući da se vode filozofijom „zašto stati ovdje ako ima postoji još prostora za poboljšanja“, u ponudi je 800 KS (u priloženom videu Matt Farah istražuje kako se ta verzija ponaša na cesti), zatim 1000 KS, 1200 KS, pa čak i planiranih 1500 KS. Kao što te brojke pokazuju, misija tvrtke je pretvoriti supersportsko vozilo u hipersportsko vozilo, a činjenica da je ovim podacima nadmašen i sasvim dovoljno brz McLaren P1 pokazuje koliko je revna u tome. Naravno, više nego duplo veće snage od serijskog modela zahtijevaju i određene prilagodbe, što ovdje uključuje dorađeni prijenosni sustav i sustav dovoda goriva, kao i kompletno remapirani ECU, nove gume i kotače, te slične potrebne izmjene.

 

Izvor: automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.