x

Ferrari: Model FF na skliskom tlu!

Da mi je netko prije dvadesetak godina rekao da će Ferrari na tržište izbaciti model sa pogonom na sva četiri kotača nalik karavanu, vjerojatno bih tu osobu izvrijeđao kao konja, a da mi je još k tome ta ista osoba rekla da će mi se takav Ferrari opako dopasti, vjerojatno bih se bio u stanju i potući s njome. No sva sreća da se u takvoj situaciji nikad nisam našao, jer bi danas jako žalio za takvim raspletom, obzirom je Ferrari FF po mom mišljenju jednostavno mrak!

Svi koji već desetljećima sa posebnim zanimanjem i entuzijazmom prate marku sa znakom propetog konjića, itekako dobro znaju koliko je Ferrari kroz desetljeća svoje slavne prošlosti krenuo u eksperimente raznoraznog tipa.

Doduše, rijetki su od tih eksperimenata bili ekstremni i uvijek su nekako imali onaj pomalo tradicionalistički potpis, no otkad je preminuo osnivač jedne od najslavnijih tvrtki u svijetu sportskih automobila, odnosno commendatore Enzo, Ferrari je u nekim segmentima ipak postao pomalo radikalniji u smislu novih tehnologija i primjene istih u sklopu "cestovnog programa" automobila koje Ferrari danas proizvodi i prodaje.


Tako se eksperimentiralo s KERS-sustavom, nekim alternativnim gorivima i sličnim tehnologijama kojima se i ostatak svijeta automobila uvelike bavi, no u današnje vrijeme je to zapravo nešto sasvim normalno, a Luca di Montezemolo kao capo di banda to itekako dobro zna, za Ferrari se iz modela u model dešavaju neki novi momenti.

 

Jedan od tih novih momenata rezultirao je ne tako davno i novim modelom, no ono što je još važnije od toga i jednim sasvim novim pristupom kojime se Ferrari zapravo nije otrgnuo od tradicije snage i ekskluzivnosti, no s druge strane je već samim konceptom modela FF uspio premostiti onaj vječni jaz između najvišeg nivoa performansi i limitirane upotrebljivosti.


Naime, posljednjih godina navikli smo gledati na Ferrari kao na tvrtku koja svojim automobilima pristupa na dva načina - centralno smješten motor u kombinaciji sa stražnjim pogonom za one modele koji imaju namjenu usmjerenu nešto češćoj upotrebi na stazi, te motor naprijed u kombinaciji s pogonom na stražnje kotače u smislu GT-automobila koji već tradicionalno krase ponudu modela ove slavne marke.


Stoga moram priznati da su me prve glasine o postojanju koncepta Ferrarija sa pogonom na sva četiri kotača itekako iznenadile i ostavile u nevjerici, pitajući se hoće li dotični model možda uz to biti i pogonjen Diesel-gorivom ili možda biti kompletno pogonjen strujom...


Na svu sreću u smislu krajnjeg produkta nazvanog FF nije bilo takvih rješenja u smislu motorizacije, već je sve ono atipično za Ferrari u općenitom smislu ostalo samo u smislu pogona na sva četiri kotača, što je i dalje bilo svojevstan šok, no obzirom na testove i sve do sad viđeno, očito pali.

 

Izvor: automobili.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.