x

Ford Capri V8 - Caprissimo!

Jedini Capri s V8 motorom koji je Ford proizveo doslovno je svjetski auto s dijelovima s tri kontinenta. Europa je proizvela temelj u vidu Forda Caprija 3000 XL, iz SAD-a je stigao petolitreni V8 koji je tamo pokretao Mustang, a sve je sklopljeno u Južnoj Africi. Jedan od otprilike 500 napravljenih primjeraka je nakon putešestvija stigao do Europe.

Jeste li ikad čuli za Ford Capri Peranu? Ne, nikad? To je najčešći odgovor s obiju strana Atlantika. Ipak, auto postoji. Većina promatrača smatra ga izmišljenim proizvodom prerevnog tuninga u vlastitoj režiji. Taj se dojam ne dobiva samo zbog V8 motora u prednjem kraju, nego i crnih relijaških traka na prednjim blatobranima i oznaci V8 na prednjem lijevom blatobranu. Još je jedna straga, zajedno s udvojenom ispušnom cijevi. 

Ipak, riječ je o autu koji je kreirao Ford, iako se radi o filijali iz Južnoafričke Republike. Basil Green, trkač i konstruktor iz jedne trkaće momčadi u Johannesburgu, došao je na ideju da doradi Capri. Green je i prije bio poznat po doradama svojih automobila s ciljem povećanja snage, što je najčešće radio zamjenama motora. Tako je 1970. predstavio jedan Ford Capri pripremljen za kružne utrke čiji je V8 motor razvijao oko 350 KS. Isti je motor za svakodnevni promet razvijao 281 KS (po američkoj SAE-normi). Ford Južne Afrike podržao je projekt i u program uveo model Capri Perana. 

Tako je Perana (ime je izvedeno iz naziva ribe grabežljivice piranhe) jedini model Caprija koji i službeno pokreće V8 motor. Auto je s proizvodne trake sišao točno ovako kako ga prikazuju fotografije. Budući da se u JAR-u vozi po lijevoj strani ceste, Capri Perana ima upravljač na desnoj strani. U ponudi su bile perane u žutoj ili crvenoj boji te s ručnim mjenjačem s četiri ili automatskim s tri brzine. 

Trkaći su Capriji s V8 motorom nekad u Južnoj Africi bili nepobjedivi. Bob Olthoff je s poznatim startnim brojem Z181 i zahvaljujući nekim dijelovima s Forda GT40 bio višestruki prvak južnoafričkog prvenstva sve dok malom coupeu nije zabranjeno daljnje nastupanje; bio je jednostavno predominantan. Perana se isticala i izuzetno malom masom od 1070 kg - samo malo teža od modela opremljenog V6 motorom sa 138 KS. Osim toga, cijeli auto spušten je 40 mm, a podvozje je sportski podešeno. 

Najviše je posla bilo na upravljanju, ugrađenom u Capri s lijevim upravljačem pa je cijeli mehanizam zakrenut 180 stupnjeva da bi V8 stao pod poklopac motora. Spone upravljača zato nisu ispred, nego iza motora. Automatski je mjenjač, kao i stražnja osovina, američki proizvod pa su tako prilagođeni većoj snazi motora. Perana je zapravo nastala korištenjem provjerenih tehničkih rješenja uklopljenih u dobru cjelinu i stoga s autom nema nikakvih problema. 

Izvor: automotorisport.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.