x

Honda Civic Type R i par novosti…

Prvo je Civic svratio na Nordschleife, zatim je Honda objavila i službene cijene svoje najnovije „rejsing“ izvedenice ovog modela, a onda je svizac…hm…ne – kriva reklama.

Honda – taj divan i predivan japanski proizvođač automobila koji tijekom posljednjih nekoliko godina (izuzev s novom generacijom modela NSX) nikoga nije ni s čime uspio fascinirati.

 

Za razliku od nekadašnjih lijepih i ružičastih vremena, u sklopu kojih je Honda dizajnom, kvalitetom, trajnošću i performansama uvijek našla načina izdvojiti se od ostatka konkurencije, u današnje vrijeme to baš i nije tako.

 

Uostalom, samo pogledajte aktualnu ponudu modela i sve istog momenta postaje jasno:

 

– Jazz (odnosno Fit) kao maleni gradski i ni po čemu poseban automobil.

– Civic kao poružnjena kopija samog sebe.

– Civic Coupé kao zanimljiv automobil – dok se ne pročitaju specifikacije.

– Accord kao apsolutno bezlična limuzina.

– Accord Coupé kao apsolutno bezličan kupe.

– HR-V kao jedan u nizu CrossOvera kakvih je puna kapa i Bogu i Vragu.

– CR-V kao jedan u nizu SUV-modela kakvih je puna kapa i Bogu i Vragu.

– Pilot kao još jedan u nizu SUV-modela kakvih je puna kapa i Bogu i Vragu.

– Odyssey kao najobičniji glorificirani furgon (odnosno Monovolumen).

– Clarity kao najljuća konkurencija Toyoti Mirai – i to po ružnoći.

– Ridgeline kao još jedan u nizu Pick-Up modela kakvi su Amerima smiješni.

 

Gdje su uspjesi koje je Honda praktički bez posebnog truda nizala u Formuli 1 tijekom devedesetih godina prošlog stoljeća? Gdje su modeli kakvima bi mjesto prije bilo u „fastendfjurijus“ filmovima, umjesto na parkiralištima korporacija i staračkih domova?

 

Hm…

Iako je to oduvijek bilo pomalo smiješno, svejedno pokušajte zamisliti bilo koji današnji Hondin model koji na sebi ima neonsku rasvjetu poda. Možete li zamisliti ikoji od njih na kojem bi tako nešto čak i najokorjelijim fanovima gore navedene filmske franšize izgledalo dobro?

Ni ja.

 

No Honda se trudi i to je evidentno, jer Civic Type R kao dio posebnosti ponude ove marke ne posustaje, te iz dana u dan sve više prijeti konkurentima iz Europe koji su se već pomalo uspavali na svojim lovorikama.

 

Pri tome naravno prvenstveno podrazumijevam Renault, koji je sa svojim „F1-inspiriranim modelima“ brz koliko i dosadan, te Volkswagen koji ne prestaje izmišljati „toplu vodu“ i sufikse poput Clubsport S, Cupra R (za Seat) i njima slične koji svojim vremenima na ´Ringu tek pokušavaju opravdati svoje paprene cijene.

 

Honda se u svemu tome tek pokušava izvući iz vlastite bezličnosti koja je nastala tamo negdje sredinom prve dekade novog milenija, tj. kada je sva sportska orijentacija iz Honde praktički preko noći nestala. I to je izvlačenje itekako pohvalno – iako je svojim odvijanjem sporije od puža s kroničnim bronhitisom.

 

Kao dokaz tome eto nam Civica sa slavnim „Type R“ sufiksom, koji je prije nekoliko dana na legendarnom „zelenom paklu“ postavio vrijeme od 7:43.8 minuta i time s trona najbržeg skinuo Volkswagen i njihov Golf GTI Clubsport S.

Bravo Honda.

 

Navedeno vrijeme napravljeno je u najidealnijim mogućim uvjetima na stazi. To u prijevodu znači da je temperatura u kolaboraciji s vlažnosti zraka bila idealna za gume, hlađenje motora, te stavljanje iznimnih aerodinamičkih svojstava Civica s ovim slavnim sufiksom u prvi plan.

 

Dakle novi je Civic Type R doista brz automobil, što pak dijelom i ne čudi s obzirom na dvolitreni Turbo-dragulj koji se sa svojih 316 konja i 400 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz) nalazi ispod haube.

 

U Hondi se kunu u apsolutno tvorničko stanje svog rekordera, iako priznaju i da se na konkretnom Civicu nalazio napredni aero-paket. Doduše, to i nije pretjerano bitno, s obzirom na to da će se identičan aero-paket kao opcija u sklopu popisa dodatne opreme nuditi kupcima po izlasku modela na tržište, ali neki će zli jezici u ovom momentu to svejedno vidjeti kao „varanje“.

 

Uglavnom, Honda je ovim nastupom i u sklopu finalnih testiranja (kako kažu) gotove najjače izvedenice modela pokazala da zna i može – čim se malčice odvoji od sivila u sklopu kojeg vladaju SUV-ovi, CUV-ovi, Hibridi i sva sila poprilično bezličnog željeza i plastike.

 

No ovaj rekordni krug nije sve u čemu Honda s ovim automobilom misli kupce odvući u svoje salone, jer prema objavama službenog cjenika, Civic Type R kupce vreba i sa svojom cijenom.

 

Naime, prema objavljenom službenom cjeniku, Honda Civic Type R trebala bi u razvijenim zemljama Europe koštati nekih 36,000 eura, odnosno tek mrvu preko 39,000 eura kada se na nju nakalemi tzv. GT-paket opreme.

 

Dotični paket opreme izuzev gore spomenutih aerodinamičkih dodataka u pravilu nema veze s performansama ove izvedenice Civica. Dapače, ako vrijedi pretpostavljati bilo što, onda je za pretpostaviti kako će ovaj paket opreme samo usporavati Civic Type R s nepotrebnim stavkama opreme poput kontrole mrtvog kuta i senzora koji ima ulogu pomagati vozaču da ostane u svojoj prometnoj traci. Zatim je tu i Infotainment-sustav (koji na polu-trkaćem automobilu ima smisla otprilike koliko i završen magisterij natjecatelja u boćanju), a onda je tu i dodatni navigacijski modul koji potpisuje tvrtka Garmin.

 

Mislim, sve je to divno i krasno, jer se radi o igračkama kakvih se današnjem svijetu automobila kupci praktički ne mogu zasititi, ali svejedno se postavlja pitanje kako je od stanjivanja stakala i micanja zvučne izolacije s Integre Type R odjednom cijela ta Type R filozofija skrenula u neke druge vode.

 

Uglavnom, osim što je (trenutno) najbrža u konkurenciji novokomponiranih gradskih jurilica, Honda Civic Type R trebala bi biti i jedan od najopremljenijih automobila tog tipa, a prema cjeniku sudeći i jedan od najjeftinijih.

 

Samim time vrijedi zaključiti da vjetrovi u Hondi okreću smjer i vraćaju tvrtku prema nekim starim i dobrim vremenima, a to je u svakom slučaju vrijedno pozdraviti, jer Hondi nije mjesto u sivilu vlastitog postojanja, već pod svjetlima reflektora koji iz naizgled običnih automobila stvaraju trkaće zvijezde i automobile s kakvima bi pravi auto-entuzijasti mogli itekako uživati na cesti i na stazi.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.