x

Honda se razbacuje planovima i trkaćim Acurama!

Honda naprosto voli pobrstiti dobra mjesta u ukupnom poretku ili u pojedinim kategorijama Pikes Peaka, ali i nakon toga se i inspirirati za neko cestovno vozilo koje donosi novitete.

Slavna brdska utrka Pikes Peak ima, kao što znamo, uspon od 20 km na istoimenu planinu u američkom Coloradu. Podbrend japanskog slavnog proizvođača Honda – Acura, nije nikakva nepoznanica avanturističkoj brdskoj utrci. Honda, oh pardon… Acura, nije svojim sudjelovanjem obogatila salto vratolomije koje se tamo (nažalost) znaju dogoditi, nego recimo, osim onih nekoliko prije i važno jubilarno prošlogodišnje izdanje legendarnog uspona. O da, 1916. kao prva godina bila je davno. Acura se voli iznova vratiti na milo brdo s asortimanom visokih performansi svojih modela. Ima i raznih klasa utrkivanja za tri Acure. Rezultate vidimo ovdje, a po njima ima razloga za veselje.

 

Za početak, Acura NSX u klasi Time Attack 1 s vožnjom sad već pikepeakovskog veterana Jamesa Robinsona. Treće vrijeme kategorije. Automobil je posebno pripremljen za utrku i ima nekoliko aerodinamičnih ugađanja dizajna kao novost – uključujući novi prednji razdjelnik, rešetku i veliko stražnje krilo. NSX je također lakši od standardnog modela, a inženjeri su optimizirali motor automobila i Sport Hybrid sustav za maksimalne performanse. Konačno, gume će nadopuniti modelu sustav Super Handling All-Wheel Drive.

 

Krenut ćemo dalje po Acurinim kraticama i vozilima. TLX A-Spec je svoj debitantski nastup imala u Exhibition klasi s Jamesovim bratom (i veteranom) Nickom Robinsonom za volanom. Inženjerska braća žare i pale. Prvo vrijeme spomenute kategorije, usput. Posebno pripremljeni model ima promijenjenu suspenziju, ograničeni klizni diferencijal i 3,5-litarski V6 turbo motor koji proizvodi 500 KS. Za utrku posebno ugođeni automobil također ima karbonizirani prednji razdjelnik.

 

Koliko se generalno visoko na listi drži još jedna uzdanica,TLX GT, možete se podsjetiti na onom linku. A u pitanju je i, naravno, prvo vrijeme kategorije Open pod palicom Petera Cunninghama. Vozilo s pogonom na sve kotače ima posebno prilagođeni ovjes i isti twin turbo V6 motor koji se koristi u Pirelli World Challengeu. Lijepo je sve to, no kad smo već tu – to nije sve. Na stranu planinski predjeli i pripadajuće pustolovine, ima govora i o potpunoj elektrifikaciji.

 

Sljedeća generacija Honde NSX mogla bi ići potpuno na električni pogon s ne manje od četiri elektromotora. Aktivno, dakle, razmišljaju o tome, a nema razloga da šef istraživanja i razvoja o tome laže. Dotični Sekino Yosuke je tome sve ispripovijedao za Autocar. Tu se opet vraćamo na brdski teritorij, jer je direktno vezan za ovu vijest. Honda je još za prošlogodišnji Pikes Peak bila pripremila električni koncept s 4 elektromotora i finim brojem konjskih snaga – njih 1000. Kako je isti ostvario zavidan rezultat s čak trećim mjestom ukupnog poretka, sada se doznaje kako će navedena iskustva stečena kroz testiranje, razvoj i vožnju dotičnog automobila biti inspiracija za pravi cestovni model.

 

Yosuke je obznanio da su i već u tijeku ispitivanja koja služe da bi se tu tehnologiju moglo implementirati u automobil koji se zaista možete kupiti i koji bi zadržao četveroznamenkasti broj konja. Onaj trkaći model je bio težio oko 1500 kg pa je prirodno za očekivati kako će produkcijska verzija biti drukčije kilaže, no svejedno u Hondi ipak ocjenjuju kako bi konačni proizvod mogao ubrzavati i do 100 km/h za 2,5 sekunde, a do 200 km/h bi trebalo samo 6,2 sekunde.

 

Naravno, pri čestim takvim ubrzanjima prisutne baterije neće osigurati autonomiju od oko 320 km (što bi sad maksimalno moglo pružiti Pikes Peak vozilo), ali je za očekivati kako će tehnologija baterija vjerojatno uskoro napredovati. Novi NSX se na tržištu sigurno neće pojaviti prije 2023. godine.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.