x

Iduće poglavlje za BMW Z4 je stiglo!

Ako je išta vrijedno reći u sklopu uvoda u ovaj tekst, onda je to tek jedan mali apel sklopljen unutar jedne jedine rečenice: „BMW, molimo vas da ovaj koncept ne dirate i da ga izbacite upravo u ovom izdanju“.

Nevjerojatno je kako u sklopu pojedinih vremena neki od novih automobila i konceptnih uradaka izgledaju očajno, pa zatim kroz vrijeme progradiraju prema apsolutno fascinantnim primjercima tog svijeta na četiri kotača. Isto je tako nevjerojatno i da se u današnje vrijeme ipak tu i tamo zalomi automobil koji je unutar vremena u kojima živimo „pogođen“ točno tamo gdje treba biti.

 

No najljepše je vidjeti novi automobil koji već na fotografijama i svom konceptnom izdanju izgleda bezvremenski, a upravo se o takvom automobilu ovdje radi.

 

BMW-ovi Z-modeli oduvijek su bili pomalo čudna bića u svijetu automobila. Neki su već pri samom izlasku na tržište ispali primjerima pokretnog savršenstva, dok su neki i dan-danas smiješni i velikom broju zaljubljenika u svijet na četiri kotača na neki način odbojni.

 

Osobno nikada nisam pretjerano mario za Z-filozofiju i modele koje je BMW označavao tim slovom. Razloga zapravo nema. Barem ne onih konkretnih. No od Z1 do posljednje generacije Z4 jednostavno nije bilo potrebe ni razloga opredijeliti se za pozitivnu ili negativnu stranu.

 

Doduše, vrijedi reći kako je za BMW-om Z8 vrijedilo sliniti, jer je kao automobil jednostavno predivan, no za vožnju je ispao jednostavno neupotrebljivim automobilom, pa je time zapravo na suprotnoj strani od svoje braće po slovu, jer su eventualni manjak sline nadomještala superiorna vozna svojstva – pogotovo kada se s njima pozabavila M-divizija.

 

Posljednja generacija BMW-ovog modela Z4 u prodaji se pod kodnim nazivom E89 pojavila tamo negdje 2009. godine, te je proizvodnja trajala do prije nekoliko mjeseci. Unutar tog je vremena Z4 pomalo narastao i odrastao, pa je sukladno s time narasla i prodaja ovog modela. No svakoj priči kad-tad dođe kraj, pa je tako 2016. godine kraj stigao i za Z4.

 

S obzirom na današnje trendove i smjer u kojem se BMW kreće, mnogi su pretpostavljali da se novi Z4 neće dogoditi. Ali prije nekoliko dana je na renomiranom pod nazivom Pebble Beach Concours d´Elegance BMW predstavio upravo taj model. Doduše u konceptnom izdanju, ali taj dio priče nije bitan.

 

Naravno da BMW detalje oko ovog modela usprkos najavama oko početka proizvodnje tamo negdje sredinom iduće godine drži u tajnosti, pa samim time prateće brojke u ovom momentu ne postoje.

 

Ne zna se kakva će biti baza, koliko će motora biti na raspolaganju, te s kakvim će sve novim tehnološkim rješenjima novi Z4 zasjati pod reflektorima. Ne znaju se niti boje, nivoi opreme, niti bilo koji drugi relevantan podatak, već je poznato tek da se radi o novoj platformi, te da će novi Z4 biti jedan od onih automobila u kojima je Toyota imala svoje prste.

 

Fluidne linije, impozantan i agresivan prednji kraj, te ništa manje zanimljiv stražnji kraj su prisutni na najbolji mogući način, dok ostatak automobila nosi jedan apsolutno nov, a i dalje itekako poznat dizajnerski izričaj i smjer.

 

Dimenzijama je riječ o pravom sportskom Roadsteru koji će zasigurno plijeniti pozornost u stanju apsolutne statike, kao i u vožnji, te oko toga nema nikakve sumnje, a s obzirom na od strane posjetitelja gore navedenog eventa pokazanom interesu, za pretpostaviti je kako će i prodajni rezultati biti (barem) na nivou prošlih inkarnacija modela.

 

Doduše, s obzirom na BMW-ove planove koji u bliskoj budućnosti podrazumijevaju tek tri do četiri motora, za pretpostaviti je i kako će novi Z4 biti u ponudi s 1,5-litrenim hibridom, ali ako će dotični hibrid biti direktno transplantiran iz modela i8, to i ne bi trebao biti neki problem.

 

Uostalom, ako već ništa drugo, onda je barem lijepo znati da Bavarci nisu odustali od Roadstera i sportskog izričaja kojem ekološka svijest nije jedina okosnica postojanja.

 

Za pretpostaviti je i kako novi Z4 u pogledu divljaštva i sposobnosti razmještanja organa neće biti ni približno sličan generaciji E85 (odnosno E86) u M-izvedbi, ali ni to u ovom momentu nije važno, jer…hm…pogledajte ga samo.

 

Jedino duplić Steve Aokija na fotografijama i u sklopu video-uratka pomalo kvari dojam i moram priznati da sam očekivao neku techno-peglaonu u sklopu prezentacijskog video-uratka, ali ni to nije važno.

 

Nisu važne ni brojke, ni tehnologija, ni datum početka proizvodnje. Jednostavno nisu, jer…hm…pogledajte ga samo.

 

Iskreno moram reći da već dugo nisam vidio skladniji automobil od ovoga, pa je tim veći entuzijazam oko njega i stvarno se nadam da ekipa u BMW-u neće puno toga mijenjati od ove konceptne faze do finalnog produkta.

 

Naravno da sva ta nadanja neće uroditi plodom i da će ovaj koncept tijekom svog puta do proizvodnje još milijun puta biti revidiran i preslagivan, ali usprkos tome ostaje nadati se da te radnje neće podrazumijevati puno drugačiji automobil od ovog, jer bi to stvarno bila šteta.

 

I što na kraju reći osim po tko zna koji puta…hm…pogledajte ga samo.

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.