x

Japan ima ozbiljni električni super-automobil!

Oni nešto zlobniji itekako će postaviti pitanje vezano uz konkurentnost ove japanske EV-ideje u usporedbi s već pokazanim i dokazanim domaćim električnim proizvodom tog tipa.

Iako se i prije samog otvaranja ovogodišnjeg salona automobila u Frankfurtu u sklopu brošura i najava pojavila fotografija na kojoj je portretirana crvenom plahtom pokrivena silueta kraj koje je pisalo Aspark, moram priznati da sam mislio kako možda Michael Bay reklamira osamstosedamnaesti nastavak Transformera. Realno gledano, s obzirom na količinu nastavaka (i još navodnih 19 za koje „postoji scenarij“, ako je za vjerovati špekulacijama), stvarno ne bi čudilo da je kuća Paramount zakupila neki od izlagačkih prostora i umjesto „AllSparka“ u praksi najavila „Aspark“.

 

No silueta s promo-fotografije unutar brošure nema nikakve veze s Transformerima, niti s stričekom Michaelom. I ne samo to, već nema veze ni s Amerikom, već s Japanom.

 

Dakle, Aspark je tvrtka iz Japana za koju nitko nikada nije čuo, a ovo nisko električno čudovište na fotografijama koje upravo gledate nazvano je „Owl“ (odnosno po naški sova).

 

Hm…čudi li ikoga što Japanci i opet naziv automobila odvlače u svijet faune?

Ne baš, zar ne?!

Uglavnom, Aspark Owl je puni naziv marke i modela iz zemlje izlazećeg sunca, tj. naziv automobila koji bi (ako je za vjerovati najavama) trebao ponovno prepisati povijest i pokoju zakonitost fizike.

 

Za početak je riječ o automobilu apsolutno unikatnog dizajna koji je s jedne strane nekako „svoj“, dok s one druge malčice podsjeća na spoj između automobila iz nekog od nastavaka igrice „Final Fantasy“ i nekog od bolida iz legendarne Grupe C. To u prijevodu znači da automobil stvarno izgleda fenomenalno, što se iz fotografija i vidi.

 

Owl je skoro u cijelosti izrađen od karbonskih vlakana, a pod poklopcem „motora“ ima jedan (ali očito vrijedan) električni koji je na kotače u stanju isporučiti nekih 1,000 konja.

 

No prije nego se poveselite još hrpetini navoda koje prate zanimljive brojke, morat ću vas razočarati, jer dodatnih brojki nema – isto kao ni detalja koji bi posvjedočili ovim gore navedenim „detaljima“ i fotografije dodatno učinile zanimljivima.

 

Doduše, iz gornjih katova tvrtke najavljuju ubrzanje od nule do stotke „za manje od dvoje sekunde“, ali to je u ovom momentu isto toliko nevjerojatno koliko i neprovjereno, pa na taj podatak ne bi trebalo gledati s previše sigurnosti.

 

Izuzev u izdanju s crvenom plahtom, Aspark Owl se prije nekoliko tjedana sporadično pojavljivao po internetskim portalima posvećenim tematici auto-industrije, no izuzev par foto-teasera nekakvog niskog automobila od karbona ništa pametno nije bilo navedeno, pa sam do ovog momenta u širokom luku izbjegavao spomen ovog automobila.

 

S obzirom na to da u današnje vrijeme mnogi drugi novi proizvođači iz domene super, hiper i EV-automobila često izbacuju renderinge, teasere i čudnovate fotografije svojih budućih modela, pa na kraju ispadne da prikazani materijali i najave nisu baš ono što su inicijalno trebali biti, nekako ne vidim smisla Aspark Owl gledati kao konkretan automobil.

 

Uostalom, kad smo već kod takvih „šupljih“ najava, sjetimo se samo tvrtke Lyons, koja je najavljivala ultimativni automobil, a na sajam došla s maketom od fiberglasa koji su neki ljudi u odijelima naguravali po katu)…

 

Sam projekt je (navodno) u izradi i razradi još tamo negdje od 2014. godine, ali detalji ni u jednom momentu nisu spomenuti, već je ovaj „paket informacija“ iz Frankfurta sve što je uz ovaj automobil u ovom momentu moguće povezati.

 

No od strane glavnih i odgovornih ljudi na čelu ove nove (i nadam se uspješne) japanske tvrtke obećaju da će se konkretni planovi i neke iskoristive informacije pojaviti „tijekom sljedećih tjedana“.

 

Stoga očekujte da ćemo u sklopu ovog našeg malenog internetskog kutka posvećenog svijetu automobila uskoro prenijeti neke od njih.

 

Jer iako se radi o električnom automobilu (što i dalje gledamo kroz prste i s velikom dozom rezerve), za Aspark Owl definitivno možemo reći da je prelijep i apsolutno poseban – barem što se dizajna tiče.

 

Slažete li se i vi, cijenjeni čitatelji?

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.