x

Japanci i (poslovično) ludilo na prodaju!

Da ne bi bilo zabune, pod „ludim Japancima“ mislim sve dobro i pozitivno, ali u svijetu automobila ovaj poslovično opičen narod stvarno zna pretjerivati…

Japan – perverzni ujak svijeta. “Zemlja izlazećeg sunca” u sklopu koje se s jedne strane stvara budućnost, dok s one druge povijest ne prestaje biti reciklirana. Uostalom, pogledajte samo trendove japanske pop-glazbe, ili pak karaoke kao najcjenjeniji vid zabave u Japanu i sve će vam istog momenta biti jasno.

 

Japanci i njihova kultura istovremeno su fascinantni i poprilično nerazumljivi svijetu. To je vidljivo iz milijuna sitnih i nešto manje sitnih primjera, pa u tom kontekstu vrijedi spomenuti i svijet automobila u sklopu kojeg Japanci i njihova tuning-scena ispadaju luckasti i blesavi na najpozitivniji mogući način.

 

Npr. ako vas kojim slučajem put nanese u neki veći japanski grad, te ako ste auto-entuzijast, onda obavezno proučite gdje se nalazi najpopularnije odredište na kojem „tjuneri“ provode svoje subotnje večeri, jer postoje ogromne šanse da ćete se doista nagledati svega i svačega.

 

S jedne strane tu je hrpetina automobila nad kojima bi prosječni auto-entuzijast mogao ispustiti litre i litre raznoraznih tjelesnih tekućina, a onda su tu i neke druge krajnosti poput Lamborghinija polakiranih u leopard-uzorak, te automobila s kroničnim Senbatsu-sindromom (pitajte Google).

 

Tu je i tzv. Bosozoku ekipa, čiji automobili kroz svoje u najmanju ruku čudnovate detalje odaju počast jednoj nekad aktualnoj eri „brijača na automobile i motore“ u Japanu, a onda su tu i kombiji i monovolumeni, pred čijim bi se krilima i Batman posramio.

 

Uglavnom, Japan ima jednu od najraznolikijih kultura na svijetu u smislu automobila.

 

Tijekom posljednjih godina su japanski dizajneri postali malčice čudnovati u pristupu i izričaju. To potvrđuje sva sila automobila koji bazu dizajnerskog jezika (očito) vuku iz Pokémona. Uostalom, kako drugačije objasniti npr. Lexusov dizajnerski smjer, Nissan Juke ili pak novu Hondu Accord?

 

Japanci su jednostavno oduvijek drugačiji i izgleda da su se u domeni auto-industrije konačno prepustili svom simpatičnom ludilu usprkos tome što pojedini modeli njihovih proizvođača automobila nas na području „starog kontinenta“ lako natjeraju na povraćanje.

 

No Pokémoni su samo jedan maleni dio s kojim je pojedine japanske automobile moguće usporediti, jer tvorci automobila i njihovih vizualnih identiteta z inspiraciju očito odlaze i „preko bare“.

 

Pretpostavljam da smo svi gledali Pixarov crtić „Cars“. Stoga nema smisla objašnjavati o čemu se radi, te što „Munjeviti Jurić“ (što je prijevod koji apsolutno zaslužuje autora istog strpati u zatvor) i ekipa izvodi u svom svijetu naseljenom automobilima.

 

Uostalom, ako niste pogledali crtić, eto vam zabave za idući vikend. Zgrabite kokice, upalite TV i uživajte, jer je prvi od ukupno tri nastavka stvarno super.

 

No vratimo se na temu…

 

„Cars“ kao crtić mnoge je protivnike svijeta automobila uspio razdragati, te se tijekom godina itekako našlo automobila čiji su vlasnici željeli podsjetiti na nacrtane i izmišljene „Jurićeve“ frendove iz crtića. Najčešće se radilo o štitnicima protiv sunca na kojima su bile nacrtane oči, ali tu i tamo je pokoja ideja otišla i koji korak dalje. No sve je i dalje ostalo na individualnim primjerima.

…i tako sve do danas, kada Japanci (i opet) stupaju na scenu…

 

Naime, pregledavajući oglase za auto-dijelove na raznoraznim stranicama, naletio sam na jednu japansku, te vidio oglas za ručno rađene branike nalik onima iz crtića „Cars“. Znate one s ustima i osmijehom razvučenim od kuta do kuta prednjeg branika.

 

Cijena? Prava sitnica. Preračunato s jena u kune, ovakav ručno rađeni branik za (vaš) automobil košta nekih 3,600 kuna, te još nešto novaca za transport i carinu.

Koliko sam shvatio, izrađuje ih neki lik, a dotični svoj rad opisuje ovako:

 

„Napravio sam prednji branik koji Suzuki Twin čini još slađim. Tinejdžeri i ljudi s djecom često me pitaju je li to automobil iz crtića „Cars“, a svima se sviđa i svi misle da je sladak.

 

Moj automobil s ovim branikom ljude navodi na smijeh, a vlasnici ovog Suzukijevog modela uživaju u tome što je ionako rjedak model s ovim branikom još unikatniji.

 

Postavlja se isto kao i originalni brani, ali treba paziti na nosače. Zbog materijala također treba paziti na sudare, jer će se u tom slučaju nosači svinuti i branik će puknuti, a što se registarske oznake tiče, montirajte je po želji. Na fotografijama sam prikazao automobil bez nje, jer nisam htio upropastiti predivan osmijeh na novom licu mog Suzukija“.

 

Naravno da teksta ima još, ali se u sklopu istog toliko puta spominje izraz „sladak“, da bi sva ta sklatkoća dijabetičarima mogla predstavljati veliki problem, pa dalje neću citirati oglas.

 

Uostalom, poanta je jasna: trenutno je u igri Suzuki Twin, ali planovi podrazumijevaju još modela raznoraznih japanskih proizvođača, pa bi se uskoro moglo dogoditi da npr. Nissan Juke više ne bude samo okato čudovište, već da istovremeno ima i osmijeh među svim tim očima (tj. farovima). A onda su tu i trepavice koje je moguće kupiti, pa se vlasnici Jukea mogu praviti da voze pokretnu kombinaciju Betty Boop i „Munjevitog Jurića“.

Eto idile, zar ne?!

 

OK… Možda ovi prednji branici nisu granično bolesni poput npr. prosječnog Hentai-crtića, sladoleda od lignje ili pak „Deluxe Umaibou Nicolasticka“ (što je u prijevodu snack-štapić od kukuruza upakiran u lice Nicholasa Cagea), ali u svijetu automobila ovakve ideje definitivno odlaze u domenu u kojoj se normalne stvari ne događaju pretjerano često.

 

Iskreno ne znam koji bi me virus morao natjerati da nešto poput ovog branika stavim na svoj automobil, ali kada bi se to dogodilo, vjerujem da bi barem jedan dio ljudi rekao kako je „baš slatki“.

 

Uostalom, i one kretenske trepavice na farovima nemaju stvarno nikakvog smisla, pa ih neki ljudi kupuju i montiraju na svoje automobile.

 

Stoga po tko zna koji puta vrijedi reći tek „ukusi su različiti“, te nastaviti gledati fotografije stvarnih pandana onim nacrtanim žiteljima svijeta koji na srebrnom platnu naseljava „Munjeviti Jurić“ i ekipa iz crtića „Cars“.

 

Uostalom, ako već ništa drugo, onda je ljepše i simpatičnije vidjeti takav branik na nekom malom japanskom automobilu, nego se npr. nauživati straha gledajući neke od gotovih radova iz Pokémon bojanki.

Slažete li se?

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.