x

Je li Suzuki upravo stvorio uzor među gradskim trkačima?!

Ako je vjerovati navodima od strane proizvođača, reklo bi se da jest. No ajmo ipak malčice u detalje…

Među vjernim čitateljima našeg malenog internetskog kutka posvećenog svijetu automobila svako toliko se istaknu neki starijeg datuma proizvodnje. Dotični su dakle prošli sito i rešeto na cesti i napatili su se izvlačeći one zadnje i itekako posebne atomiće snage iz svojih automobila dok su bili mladi i ludi – pogotovo ako su tijekom osamdesetih godina prošlog stoljeća imali vozačku dozvolu.

 

U to je suludo vrijeme savršene muzike, pohlepe i kiča svijet automobila dobio jednu sasvim novu klasu automobila. Dotični su bili kompaktne i agresivne izvedenice sasvim običnih automobila, koje su uz (najčešće) 16 ventila i s oznakama poput GTI plijenili posebnu pozornost.

 

Naravno da znate o kakvim automobilima je riječ, pa ne vidim razloga po milijunti put spominjati Golf GTI, „peticu“ GT-Turbo, Civic 1.6-16 i 205 GTI 1.9…

 

Uglavnom, ta su vremena daleko iza nas. Neobaveznu zabavu s plastičnim volanom bez serva danas novi naraštaji ni ne poznaju, već je pred njima evoluiran svijet koji je u osamdesetima proživljavao svoje zlatno doba.

 

U današnje vrijeme sve te GTI, Sport, RS i ine druge oznake i dalje žive, ali ako ćemo realno sagledavati stvari, sve su te verzije kompaktnih automobila danas na neki način bez duše. Usprkos performansama je u bazi riječ o sigurnim i vrhunski opremljenim automobilima s iznimnim ergonomskim svojstvima i detaljima koje zahtijeva legislatura. No uza svu tu naizgled super priču svi ti automobili u današnje vrijeme pate od svojevrsne pretilosti u odnosu na svoje djedove i bake iz osamdesetih.

 

Stoga ovaj tek predstavljeni Suzuki Swift dolazi kao jedna odlična vijest i svojevrsno svjetlo na kraju tunela. A evo i zašto…

 

Odmah u glavu: Suzuki Swift Sport najnovije generacije otišao je na uspješnu dijetu s kojom je rezultirao pad ukupne kilaže, koja iznosi cijelih 970 kilograma.

 

Da, dobro ste pročitali – novi je Swift s manje od jedne tone sposoban nakrcati svu silu opreme, sigurnosnih i inih drugih sustava, te ponuditi neprikosnovenu krutost šasije uz apsolutno upotrebljiv ovjes – i to na dnevnoj bazi.

 

No dobre vijesti tu ne prestaju, jer upravo predstavljeni Swift Sport uza sve to nudi i 1,4-litreni motor najnovije generacije koji je u stanju na prednje kotače isporučiti cijelih 140 konja i 230 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz), što u usporedbi s nekim drugim malim gradskim jurilicama predstavlja odličan omjer snage i težine.

 

Dakle, duhovni nasljednik Swifta sa sufiksom GTi već u teoriji ima itekako puno smisla, zar ne?!

 

Novi je motor nazvan pomalo senzacionalistički „BoosterJet“ i nazivom podsjeća na neki holivudski film o super junaku B-produkcije, ali je isti plod poprilično užurbanog i isto toliko teškog rada, inženjerskog pimplanja i neprospavanih noći. Pa iako je taj novi motor negdje po putu od prijašnje do aktualne generacije modela izgubio dva decilitra, snaga je i dalje zamjetno velika za ovako mali automobil.

 

Suzuki Swift Sport uz novi i sposoban motor smiješnog naziva ima i novi mjenjački sklop sa šest brzina, te svu silu senzora i sustava zbog kojih se na cesti ponaša „uvjerljivo i stabilno u bilo kojem režimu vožnje“ (kako kažu oci u Suzukiju).

 

U to naravno ne treba sumnjati, jer je upravo Swift Sport jedan od ponajboljih malenih automobila današnjice, kada je riječ o brzom i učinkovitom prelasku od točke „A“ do točke „B“, pa je ovo zapravo samo nastavak sage u tom dijelu priče. Scenarij je isti, ali je produkcija uvjerljivo bolja.

 

G. Masao Kobori kao Suzukijev glavni čovjek u bijeloj kuti novi Swift Sport opisuje kao „Lakši, oštriji i brži“, te svoje izlaganje nastavlja s klasičnim floskulama koje je (najvjerojatnije) osmislio Suzukijev odjel marketinga. Samim time nema smisla reciklirati kompletnu trakavicu, već tek neke njene dijelove u sklopu kojih Kobori-san kaže kako je novi Swift Sport „Još agresivniji i emotivniji nego ikada do sada, ali i tehnološki spreman odgovoriti čak i najzahtjevnijim konkurentima na tržištu.

 

Revidirali smo jako puno komponenata i uz brzinu i agilnost od Swifta Sport napravili praktičan automobil koji je bez problema moguće koristiti na dnevnoj bazi i bez ikakvih opterećenja.

 

Počevši od sjedala i volana kojima je za cilj osigurati savršenu vozačku poziciju, pa preko kvačila i samog mjenjačkog sklopa, ideja je pojačati pozitivan dojam upravljanja automobilom i stvoriti savršen užitak u vožnji“.

 

Iskreno, ne znam zašto, ali nakon ovog kratkog citata izgaram od želje za konzumacijom nečeg slatkog…

 

Što se performansi tiče, Suzuki u ovom momentu još ne nudi nikakve konkretne brojke, ali je za pretpostaviti kako će ubrzanje do stotke biti uobličeno u nekakvih 7-8 sekundi, dok bi se maksimalna brzina svojom orijentacijom trebala čvrsto držati negdje oko brojke 200. U prijevodu, na papiru ništa posebno i zapravo poprilično predvidljivo.

 

No u brojkama niti nije poanta ovakvog jednog malog gradskog čuda, već je polje fascinacije u onome što se od semafora do semafora, tj. u praksi može doživjeti. A u tom dijelu u Suzuki ne treba sumnjati, jer na kraju krajeva, upravo njihove male gradske jurilice već desetljećima fasciniraju čak i one najzahtjevnije među nama, pa nema razloga da sad odjednom sva ta fascinacija prestane – pogotovo kada su one najvažnije brojke ispoštovane kako treba.

 

Od ostalih zasad poznatih detalja vrijedi spomenuti tek neke stavke opreme koje će razveseliti buduće vlasnike ovog malog poremećenog automobila: sportski profilirana sjedala, sportski volan D-oblika, te hrpetina kromiranih detalja koji za svrhu imaju unaprjeđenje estetskog dojma interijera.

 

Naravno da bez ekrana ne ide, pa ni Swift Sport u tom dijelu priče ne zaostaje za konkurencijom, te nudi infotainment sustav s 3D-navigacijom i Bluetooth povezivošću u sklopu 7-inčnog zaslona.

 

Od sigurnosnih sustava tu je naravno nekolicina zračnih jastuka, senzor za detekciju pješaka (i inih drugih objekata na cesti), dvostruki senzor za automatsko kočenje, senzor za detekciju izlaska iz prometne trake, tempomat s modulom prilagođavanja (što god to u praksi značilo) i još mnoge druge. Time Suzuki također pokušava konkurirati ostatku proizvođača i njihovih malenih gradskih jurilica, ali ako ćemo realno, svi ti senzori nisu bili potrebni prije, pa nema pretjerane potrebe niti da se sada petljaju u sirovi proces vožnje. No Bogovi svijeta automobila odlučili su drugačije, pa tko pita nas dinosaure, kada smo ionako na rubu istrebljenja.

 

Uglavnom, kada se sve sagleda u jednom komadu, Suzuki Swift Sport je doista jedna svježa kapljiva koja pomaže razvodniti more dosade u koje se današnja auto-industrija već odavno pretvorila.

 

No Swift Sport se u tome ne trudi, niti se kao takav reklamira i ističe. On jednostavno postoji i iz generacije u generaciju biva sve boljim i zanimljivijim malenim automobilom.

 

Nije li to zapravo sve ono čemu se pravi auto-entuzijast može nadati?

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.