x

Je li ovo prilika koja se ne propušta?!

Ispričavam se na pomalo „click-bait“ naslovu, jer niste samo vi cijenjeni čitatelji oni koji iz dna duše mrze takvo navlačenje na „klik“. Stoga već u uvodu eto objašnjenja: radi se o prilici koja se naziva Dacia Sandero Stepway – i to u limitiranoj seriji.

Ako ste kojim slučajem jedan od onih vjernih čitatelja ovog našeg malenog internetskog kutka posvećenom svijetu automobila, onda ste sigurno već vidjeli da se svako toliko našalim(o) s Dacijom. No za razliku od mnogih koji se o ovom proizvođaču automobila odnašaju s prijezirom i negodovanjem, ja (odnosno mi) doista nemam(o) ništa protiv ovog proizvođača automobila koji na tržište stiže s adrese u Rumunjskoj.

 

Dapače, ako ćemo realno, Dacia je u današnje vrijeme jedan od najiskrenijih i najdirektnijih proizvođača automobila na svijetu.

 

Zašto? Jednostavno zato što se unutar zidova te tvrtke proizvode automobili koji su upravo to – automobili, a ne marketinški trikovi, statusni simboli ili tko zna kakve još sve ne gluposti i izmišljotine modernog vremena u kojem živimo, te koji se vežu uz današnji svijet automobila, ne bi li se neki od njih dodatno isticali.

 

Istini za volju, otkad je Dacia potpala pod Renault-grupaciju, svako toliko je to negdje istaknuto. Zbog toga ne čudi onaj jedan dio ljudi kojima te oznake zvuče poput nekakvog opravdanja, iako ono ni najmanje nije potrebno. No marketing je (i opet) učinio svoje i tu pomoći nema.

 

Realno gledano, Renault u današnjem svijetu automobila ne predstavlja ništa posebno. Riječ je o još jednom u nizu proizvođača automobila koji ili oduševljavaju ili ne – ovisno o tome na koga naletimo i s kime ulazimo u raspravu. Stoga konstantno isticanje pripadnosti Renault-grupi i nema nekog pretjeranog smisla.

 

Velika većina Renaultovih modela predstavlja izbor unutar pojedinih kategorija i klasa, a tek se rijetki ističu svojim performansama, tehnologijama i sličnim atributima. I to je sasvim u redu.

 

Ali stavljati „Powered by Renault“ ili „član Renault grupe“ na automobil poput Dacije (o kojem god modelu se radilo) nekako zvuči smiješno. U krajnjoj liniji bi takva oznaka trebala značiti da je svaka Dacia na neki način bolja od sume svojih dijelova samo zato što je dio Renaultove grupacije, a to je pak i pomalo pretenciozno (da ne kažem glupo).

 

Da je kojim slučajem riječ o oznakama tipa „Powered by Koenigsegg“ ili „član Ferrari grupacije“, to bi možda i imalo nekog efekta, no ovako je hipotetski usporedivo s tenisicama marke Startas koje na sebi imaju oznaku „član Nike grupacije“ (kada bi to bilo moguće). Te bi Startasice i dalje bile jeftine tenisice od kojih ne samo da ima boljih, već je to na njima i napisano.

 

Stoga mi to konstantno povezivanje Dacije i Renaulta nikako nije jasno, jer se za Daciju itekako dobro zna što proizvodi, koje su prednosti modela ovog proizvođača i o kakvim se automobilima radi.

 

Posljednjih godina je na pojedinim tržištima Dacia imala uvjerljivo najjeftinije automobile. I to je super, jer su samim time dotični automobili jednostavno „čisti“ u svom pristupu. Novi koštaju nešto novaca i za te se novce dobije sve ono što prosječni automobil treba imati. Luksuz je nebitan i važno je da vozi i ne kvari se svakih sto metara.

 

OK, možda zbog Dacije nećete obogatiti svoj seksualni život i prikupljati sponzore i sponzoruše na suvozačko sjedalo (ili ono stražnje ako imate sreće), ali u tome ionako nije (odnosno ne bi trebala biti) poanta nekog automobila. Uostalom, za takve će ideje bolje poslužiti neki polovni BMW, Audi ili Mercedes-Benz, ali u današnje vrijeme ni tu nema garancije.

 

Nedavno je na godišnjem okupljanju održanom nešto južnije od Pariza u Francuskoj pred 10,000 uzvanika i zaposlenika Dacia službeno predstavila „Vrlo limitiranu verziju“ modela Sandero Stepway. Tom su prigodom predstavljene čak tri opcije od kojih će samo jedna biti izglasana od strane zaposlenika i štovatelja marke putem društvenih mreža.

 

Sve tri sa sobom nose „mladenački duh“ i još sto i jednu marketinšku floskulu, no ako pogledamo između redaka svog tog marketinškog s**nja, dobit ćemo tri varijacije na temu modela Sandero Stepway s određenom količinom ukrasa razmještenih uzduž i poprijeko eksterijera, odnosno karoserije.

 

Prvi je nazvan „City“ i dotični na sebi izuzev obavezne crne boje eksterijera ima specijalne naljepnice na krovu i retrovizorima. Naljepnice su bijele boje, na sebi izuzev te bjeline sadrže hrpetinu čudnovatih formi nalik mokrom snu nekog pop-art umjetnika, te za ideju imaju stvoriti kontrast na crnoj karoseriji.

 

Druga od ovih „vrlo specijalnih edicija“ naziva se „Navy“ i baš kako naziv kaže, osnovna je ideja iza cijele priče svedena na more i one kojima je ono drago.

 

Karoserija ove druge opcije je bijele boje, krov je presvučen u plavu naljepnicu s centralnim dijelom izvedenim od linija nalik morskoj površini (ili kako isti npr. crtaju klinci). Ista takva vodena površina razvučena je i preko poklopca motora, samo s razlikom u tome što se na onoj krovnoj naljepnici još nalazi i sidro. Samim time taj sidro-logotip podsjeća na podlaktice ekipe koja je u vojsku išla još za vrijeme JNA, ili pak na tetovažu kakvu nosi Popeye, ali to je već drugi par rukava, zar ne?!

 

Treći od prijedloga za ovu „vrlo specijalnu ediciju“ Dacije Sandero Stepway naziva se „Pop Art“. Karoserija je (i opet) crne boje, na krovu se nalazi naljepnica nalik stripovima i motivima kakvih su u posljednje vrijeme prepuni katalozi i dućani koji prodaju stvari za stan i(li) kuću.

 

Uostalom, sao pogledajte sliku i sve će vam biti jasno.

Izuzev naljepnice koja sa svojim raznim bojama i rasterima prekriva krov, i poklopac motora je dobio svoju, a onda su tu i retrovizori, te još nekolicina sitnijih rasteriziranih i raznobojnih oblika koji prekrivaju bok automobila.

 

Dakle sve je podređeno formi i kako je što uvjerljivije razbiti na vizualne komade.

 

Glasanje je završilo prije točno dva dana, tako da je pobjednik već poznat. Dakle, zna se odgovor na pitanje u kojem će se dezenu ova „vrlo limitirana serija“ modela Sandero Stepway pojaviti na tržištu. Zna se i da će dotična kupcima biti ponuđena u tek 150 primjeraka, pa zapravo samo nisu poznate cijene i kada će se ova varijacija ma temu modela službeno predstaviti svijetu.

 

Za pretpostaviti je kako će to biti u momentu kada salon u Frankfurtu ove godine otvori svoja vrata, jer se za isti dan planira i predstavljanje nove generacije modela Duster, ali to još nije službeno potvrđeno.

 

Pa do tada zapravo jedino vrijedi pretpostaviti kako će neki od nas zbog ovog automobila imati dugo toplo ljeto i hrpetinu neprospavanih noći.

 

…a „powered by Renault“ ili „član Renault grupe“ i dalje ostaje kao znakić na automobilu zbog kojeg će neki i dalje opravdavati odabir svakodnevnog prijevoznog sredstva s rumunjskom domovnicom.

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.