x

Kako dizajn automobila utiče na ljudske emocije?!

Prvi naučni eksperiment ove vrste otkrio je da lijepo dizajniran automobil zaista može da podstakne snažne utiske koji su u skladu s osnovnim ljudskim emocijama. Utvrđeno je i da je prednji dio automobila muškarcima najatraktivniji, dok žene više pažnje obraćaju na izgled zadnjeg dijela vozila.

Naučni eksperiment, koji je Volvo sproveo u saradnji sa istraživačima agencije OnePoll i EEG specijalistima kompanije Myndplay, testirao je učesnike eksperimenta tako što je analizirao način na koji ljudski mozak emotivno reaguje na dizajn automobila kao i na estetski doživljaj koji pobuđuje. 

EEG je proces snimanja električne aktivnosti na koži glave kod kojeg se mjere fluktuacije u naponu, a koje nastaju usljed kretanja neurona u mozgu. Eksperiment je potvrdio da ljudi emotivno reaguju na oblik automobila, a očigledno je da su muškarci genetski programirani da im se sviđa uglađen automobilski dizajn s lijepim linijama. 

Za sprovođenje eksperimenta upotrijebljen je novi automobila, Volvo Concept Coupé. Ovaj koncept predstavlja prvu interpretaciju nove dizajnerske strategije Volvoa koja za cilj ima da stvori emotivniju povezanost s brendom. 

Učesnici su upitani da ocijene seriju slika, dok je EEG mjerio moždanu aktivnost. Slike su prikazivale Volvo Concept Coupé i automobile koji su već ranije ocijenjeni kao ružni ili zastarjeli, a tu su bile i slike srećne i rasplakane bebe, kao i muškarca i žene koji se smatraju lijepim.

Eksperiment je pokazao da su muškarci pokazali više emocija prilikom gledanja lijepog automobila, nego prilikom gledanja slike rasplakanog djeteta. Sa druge strane, žene su pokazale gotovo dvostruko više emocija od muškaraca prilikom gledanja slike rasplakanog djeteta. 

74% muškaraca je izjavilo da dobar dizajn automobila izaziva pozitivna osjećanja, dok je 33% žena automobil ocijenilo atraktivnijim od zgodnog muškarca. Eksperiment je otkrio i da 60% muškaraca tvrdi da ih vožnja lijepog automobila čini samouvjerenim i jakim. 

``Ovo istraživanje konačno dokazuje ono na što smo pretpostavljali. Lijepo dizajniran automobil može da izazove jaku emocionalnu reakciju``, kaže Thomas Ingenlath, šef dizajna pri Volvo Cars kompaniji. 

``Percepcija estetski ugodnog dizajna je iskustvo koje kombinuje razumijevanje i emocije. One su toliko povezane da ih je gotovo nemoguće razlikovati. Estetsko iskustvo uključuje spoj uživanja na dodir, značajne interpretacije i emotivne uključenosti``, objašnjava vodeći britanski neurolog, dr David Lewis

straživanje koje je sproveo OnePoll, otkrilo je da 43% muškaraca tvrdi da je cjelokupan spoljašnji izgled automobila najvažniji aspekt, važniji i od enterijera, dodataka, točkova i motora. Prednji dio automobila je muškarcima najatraktivniji, dok žene više pažnje obraćaju na izgled zadnjeg dijela vozila. 

OnePoll istraživanje uključilo je 2.000 ispitanika kod kojih je mjerena emocionalna reakcija na objekte tokom posmatranja fotografija. Da bi se izmjerila emotivna reakcija učesnika, korišćen je MyndPlay EEG uređaj koji je mjerio promjene u beta i gama frekvencijama. 

Takođe, učesnici su imali zadatak da ocijene kako se osjećaju kada vide svaku pojedinu sliku. Da bi se podstakla emotivna reakcija, među slikama se našla i ona nasmijane bebe. Tu je bila i fotografija 30 godina starog automobila, ali i ``prazna`` fotografija da bi se uspostavila mjerna linija. 

U drugom dijelu eksperimenta mjerio se i nivo otkucaja srca. Podaci su analizirani i upoređeni s prethodnim eksperimentima kako bi se dobili konačni rezultati.

Izvor: b92.net/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.