x

Koje marke automobila danas najviše vrijede?!

Ponekad se svi sigurno zapitamo kolika je vrijednost određenog proizvođača automobila. Kako nam se pri samoj pomisli zavrti u glavi, postoje stručne poslovne kompanije koje će dobro izračunati pravu vrijednost.

Londonska poslovna institucija Brand Finance svake godine radi Global 500 listu najvrjednijih marki i proizvođača. Osam proizvođača automobila i dvije, ne tehnički autokompanije, ušle su u top 100. Svaki brand je analiziran brojem različitih faktora koji uključuju lojalnost, prisnost, reputaciju poduzeća i ulaganje u marketing.

 

Na 89. mjestu se našao Uber koji je skočio za čak 16 mjesta od 2016. Vrijednost mu je porasla za 32% te sad sveukupno vrijedi 14 596 milijardi dolara.

 

Spori prodajni rezultati vjerojatno su uzrok značajnog pada od 16%, ali južnokorejski proizvođač Hyundai još uvijek je na 60. mjestu liste. Vrijednost mu je 19 975 milijardi dolara.

 

Porast od 10% u odnosu na 2016. godinu zabilježila je Honda te je na 52. mjestu liste. Relativno konzistentna marka svoju vrijednost mjeri u svoti od 21 318 milijardi dolara.

 

U top 100 jedini američki proizvođač je Ford, a zabilježio je porast od 13% te je ostao na istom mjestu kao i 2016. godine, točnije na broju 46. Ukupna vrijednost ove slavne marke je 22 432 milijardi dolara.

 

Skok za ogromnih 20 mjesta u odnosu na prošlu godinu na Brand Finance Global 500 ljestvici napravio je Nissan. Sad je na 42. mjestu, a porast od enormnih 39% povećao mu je vrijednost na 24 768 milijardi dolara.

 

Volkswagen je zbog dobro nam poznatih razloga imao značaj pad u 2016. godini, ali napravili su veliki povratak na listi u 2017. godini. Unatoč svim aferama i propustima, marka je uspjela napraviti porast vrijednosti za 32% te tako drži 41. mjesto najuspješnijih te vrijedi 25014 milijardi dolara.

 

Mitsubishi grupacija obuhvaća više od samih vozila pa stoga vrijedi gotovo 28 milijardi dolara, što je porast od 1% u odnosu na prošlu godinu te stoji na 38. mjestu liste. Mitsubishi Motors, kao zasebna cjelina u potpunosti, nije uspio ući niti u top 100.

 

Od poznate njemačke trojke, Mercedes je napravio najveći porast i to čak za 11% u odnosu na prethodnu godinu. Sveukupna vrijednost mu je 35 544 milijardi dolara. Ali, pao je s 20. na 21. mjesto liste.

 

Dolazeći kao 17. na listi, BMW je doživio pad plasmana za dva mjesta u odnosu na prethodnu godinu. Ipak, njegova ukupna vrijednost porasla je za 6%, čime brand sveukupno vrijedi 37 124 milijardi dolara.

 

I na prvom mjestu, kao najvrjedniji proizvođač automobila je opet Toyota. Već drugu godinu za redom nosi ovu titulu. Vrijednost ovog japanskog proizvođača je 46 255 milijardi dolara. Kompanija bilježi porast od 7%, ali je na Global 500 ljestvici pala s 11. na 12. mjesto.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.