x

Koji je to projekt uspio udružiti Audi, BMW i Mercedes-Benz?!

Komunikacija predstavlja temelj svake kvalitetne suradnje, a budući da će promet sutrašnjice zahtijevati međusobnu komunikaciju svih automobila, tri gigantska njemačka proizvođača sjela su za isti stol u nadi da će pronaći zajednički jezik oko stvaranja platforme koja bi to omogućila.

Budućnost prometa koja neminovno donosi autonomne automobile u svakodnevni život morat će donijeti i određenu dozu prilagodbe infrastrukture istima, ali i obrnuto. Slažemo se da iz ove perspektive automobil koji samostalno vozi oslanjajući se na pomoć niza kamera, senzora i sličnih pomagala ne ulijeva baš dovoljnu razinu samopouzdanja, na što bi se moglo utjecati uvođenjem šire slike u igru. Potrebno je napraviti nešto više, a najave govore u smjeru povezanosti i međusobnog dijeljenja informacija svih sudionika u prometu. Nije li vizija svijeta u kojem automobili međusobno dijele informacije o tome što je u neposrednoj blizini svijet u kojem bi lakše pustili automatiziranim sustavima da odrađuju svoje? Čak i kada ne govorimo o samovozećim automobilima, ne bi li bilo lijepo da vam se na jednom od ekrana, kojih barem ne nedostaje u modernim automobilima, pojavi upozorenje o prometnoj nesreći u neposrednoj blizini? O automobilu koji vozi autocestom u suprotnom smjeru? O životinjama na cesti? Licemjeran je svatko tko misli da je takva tehnologija pretjerivanje. Znate onu, dovoljno je da se spasi jedan život…

 

Priča u kojoj bi sva tehnologija bila nepotrebna da se svi na cesti ponašaju jednako odgovorno i dalje drži vodu, ali nažalost realnost ne ide njoj u korist. Ljudi voze pospani, iznervirani, glave prepune drugih bitnih i manje bitnih misli, pijani, drogirani, željni dokazivanja i tako možemo nabrajati unedogled. To se ne može u potpunosti eliminirati, pa ako želimo sigurnije ceste, neke stvari moramo prepustiti računalima koja u pravilu nisu ništa od navedenog. U redu, time se otvara pitanje hakiranja i to stoji kao jedan od potencijalnih nedostataka koji će se s vremenom morati riješiti, jasno.

 

Da ne skrećem dalje s teme, kako većoj sigurnosti namjerava doprinijeti zajednički projekt triju njemačkih rivala? Radi se o dogovoru koji su oni sklopili da se složi sustav kroz koji je moguća razmjena informacija s kolnika bez obzira na to je li informaciju prikupio primjerice A4, serija 3 ili C-klasa. Zapravo, cilj je da se prijenos informacija standardizira i obrađuje u središnjici kompanije Here, u vlasništvu triju proizvođača, a potom da se one spremaju u „oblaku“ i distribuiraju vozilima ovisno o njihovoj lokaciji. Ideja je da se svako vozilo u realnom vremenu opskrbljuje informacijama o potencijalnim opasnostima i da se stvori platforma kojoj se kasnije mogu pridružiti i drugi proizvođači. Teza je da takav sustav ne bi samo pozitivno utjecao na sigurnost, već bi automobili mogli pravovremeno dobiti podatak o gužvama i savjetovati promjenu rute ako je to moguće. Ova je suradnja korak u smjeru da se cijeli automobilski svijet međusobno poveže i da se automobilima otvore komunikacijski kanali. Prednosti su očite.

 

Izvor: automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.