x

Koliko Porsche zaradi na jednom automobilu?!

Vjerojatno vas svake godine more pitanja poput onih koliko razvikani automobilski proizvođači zarade prilikom prodaje svakog automobila? Pa da, znamo, a Porsche je u toj problematici bio jedan od onih koji imaju impresivnu postignutu brojku.

Porsche je tijekom prošle godine isporučio više od 238 tisuća vozila i tako zasjeo na otmjeni tron najprofitabilnijeg dijela VW grupe. Iako šampion zarade uopće po svakom automobilu ostaje tradicionalno Ferrari, jasno, nama je zanimljiv Porsche. Dok mu rivali, kao što su Mercedes i BMW, ubiru profit od otprilike 5 tisuća dolara po svakom vozilu, Porsche ih zaradi čak 17 tisuća. Po vozilu. Dolara, razumije se. Kažu da crossover model Macan sačinjava čak 40% svih prodanih Porschea. Možda se zato i prodaja automobila povećala za čak 47 posto.

 

Sve je to izračunao Bloomberg pa je zaključak da je prosječan profit po automobilu u odnosu na godinu prije procjene (dakle za 2015.) uvećan za 9 posto. 17 tisuća dolara, vratimo se na to. Mogli bi u Porscheu kupiti VW Jettu za svaki prodani automobil. Naravno da neće, ali to ne odmaže vizualizaciji te nikako male hrpe novca.

 

Otprilike u vrijeme kad se saznalo koliko se zaradi od prodaje svakog automobila, tad negdje je izašlo i priopćenje da bi podebljavanje konja za njih 30 više na kultnom 911 modelu trebalo budućeg vlasnika stajati malo više od 10 tisuća eura. 10.139, točnije. O da. Svaka konjska snaga onda vrijedi gotovo 338 eura. Pretpostavljamo da to vlasnicima ovakvih vozila ne znači puno, ali je svakako zanimljivo za primijetiti. Čovjeka to podsjeti kako je svijet luksuznih dodataka (pa bili oni i u obliku konja) katkad apsurdan običnom smrtniku kad za njih može kupiti cijelo neko (kakvo takvo) vozilo.

 

Istina, strastveni ljubitelji automobila (ali i ponajviše dojma kojeg ostavljaju na druge) a koji se mogu pohvaliti pretilim novčanicima vole te iste svoje automobile opremati unikatnim stvarima i dodacima koje će vozilo (a posredno i njih) tako izdvajati iz gomile. Navigacijski uređaji su jedna od tih stvari, jer su oni tvornički znatno skuplji od „običnih“ prijenosnih, a sirotinjska posla poput besplatnih aplikacija za mobitele s navigacijom tu nećemo ni spominjati. Tu su također tv/dvd uređaji u istom položaju, a jedan od zapaženijih skupocjenih dodataka je svakako prestižna koža na sjedištu.

 

Sve te dodatne opcije sa svojim (pre)visokim cijenama upućuju možda indirektno na sam početak teksta i zatvaranje kruga s tom velikom svotom novca koja se dobije pri prodaji svakog pojedinog vozila. Nisu u tom Porscheu onda ludi, nikako.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.