x

Lamborghini, Huracan, Performante i ALA!

Znate li što je ALA?

Ne, nije riječ o zmaju iz križaljke, već o skraćenici koja u Lamborghinijevom rječniku znači „Aerodinamica Lamborghini Attiva“, odnosno u prijevodu Lamborghinijev najnoviji sustav aktivne aerodinamike.

No zašto je to sad odjednom toliko važno, kad su Lamborghinijevi modeli ionako iznimno orijentirani prema aerodinamici? Jednostavno zato što ovakav sustav na cestovnom automobilu još nije viđen.

 

Upravo je ova skraćenica jedan od najvažnijih dijelova najnovije uzdanice u svijetu brzine s Lamborghinijevim potpisom. Riječ je o modelu Huracan koji u sufiksu naziva sadrži „Performante“. Time je istog momenta jasno da se radi o varijaciji na temu već poznatog modela koji svojim performansama stremi u nepoznato, pa u ovom momentu stanimo na tome.

 

Cijela priča oko Huracana već je poznata nekoliko godina i ovaj model zapravo samo nastavlja priču koju je Gallardo kao „baby-Lambo“ otpočeo još prije četrnaest godina. Stoga ni u sklopu ove najnovije izvedenice nema puno toga nepoznatog.

 

Motor je isti onaj vrišteći V10 koji je sa svojih 5,2 litara zapremine u stanju buditi mrtvace na nekoliko kilometara udaljenom groblju. U sklopu ove Performante-verzije, te uz svu silu većih i manjih zahvata, motor raspolaže s ukupno 640 konja i nekih 600 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). Pogon je na sve kotače (uz dodatak inteligentnog torque-vectoring sustava koji snagu raspoređuje po potrebi od kotača do kotača), a sva se ta snaga na njih prenosi putem 7-brzinskog DCT-mjenjačkog sklopa.

 

Zbog svega toga Huracan Performante od stanja apsolutne statike do stotinu kilometara na sat ubrzava za nekih 2,9 sekundi, te bilježi maksimalnu brzinu od 325 km/h, što je sasvim dovoljno na kojem god jeziku se izreklo.

Uglavnom, ova je verzija Huracana još jača, brža i ono najbolje od svega – još upravljivija.

 

Svoj toj upravljivosti i superiornosti na polju aerodinamike svjedoče i neka inicijalna testiranja, od kojih je najzanimljivije ono provedeno na 22,8 kilometara „zelenog pakla“ kojim je Huracan Performante projurio za 6 minuta i 52 sekundi. Tim se vremenom ovaj automobil itekako dobro pokazao u praksi, te na najbolji mogući način demonstrirao koje automobile Huracan Performante ima na nišanu.

Dakle, spavate li mirno Porscheu 911 GT3 RS i McLarenu 675LT?

 

No opisivati bilo koji ovakav prema performansama i jurnjavi usmjeren automobil kroz brojke jednostavno nije dovoljno ni pravedno. Ovakvi su automobili puno više od sklopa svojih dijelova i samim time niti jedna brojka nikada neće moći opisati ono što se u praksi za volanom događa.

 

Naravno, pod time podrazumijevam zvukove, sile i sve ono što vozaču ovakvog automobila može naježiti kožu i preko lica razvući osmijeh koji ni najbolji kirurg na svijetu ne bi mogao skinuti s njega. Stoga mi je zapravo žao što ne postoji medij koji bi na ispravan način mogao opisati sve te veće ili manje razloge „za“ s kojima je svijet automobila oplemenjen kada ovakav jedan automobil izađe.

 

I da…naravno da uz ovaj tekst postoji i video-uradak u sklopu kojeg je objašnjeno kako zapravo Lamborghinijev ALA-sustav funkcionira, ali ni to nije dovoljno da bi se sva sila dojmova sažela na jedno mjesto.

 

Stoga je možda najbolje niti ne pokušavati, već jednostavno raditi kao konj i redovito uplaćivati neku od lutrija, te se nadati dobitku od (barem) 240,000 eura (koliko iznosi najavljena cijena za Lamborghini Huracan Performante u Italiji), pa onda nakon kupnje uživati u svemu onome što je ovaj automobil u stanju napraviti na cesti – vama i vašim unutarnjim organima.

 

Sve ostalo bilo bi apsolutno suvišno navoditi, jer pravog opisa za ovakve automobile ionako nikada nije bilo.

 

…a do tog dobitka na lutriji nema druge, nego pogledati fotografije i video-uradak s kojim Lamborghini pokušava objasniti sve ono što ova najnovija varijacija na temu Huracana nudi svojim budućim vlasnicima.

Uživajte koliko god je to moguće.

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.