x

Lexusu se ne da prtljati sa strujom, pa do 2020. godine prelazi na vodik!

Ništa loše jer bi prvi model mogao imati 300 KS i doći na tržište već 2020. godine.

Proizvođači se više ne predomišljaju hoće li prijeći na nove tehnologije. Budućnost ih jednostavno prisiljava da prihvate zamjenu za gorivo. Sad se više predomišljaju što izabrati. Većina njih će dati prednost baterijama i električnim motorima, ali CarBuzz piše da Toyota gleda u smjeru prvog elementa periodnog sustava elemenata. Ako znate osnove kemije, znate da se radi o vodiku.

 

Stvar je u tome da ovaj japanski proizvođač ima osjećaj da se tehnologija baterija neće nikad toliko razviti da se baterije mogu jako brzo napuniti te biti praktične za upotrebu kao što su vozila na gorivo. Zato su odlučili uložiti svoje novce za istraživanje i razvoj u tehnologiju vodikovih ćelije. Njihov luksuzni ogranak Lexus će također slijediti isti put.

 

Svakako bolje nego struja.foto: Lexus

Lexus je na dobrom putu da stavi vodik u svoje luksuzne SUV-ove i limuzine, ali tu su i određene prepreke. Alain Uyttenhoven, glavni i odgovorni za Lexus na europskom tržištu, tvrdi da je problem zapakirati takvu tehnologiju u automobil normalne veličine. Za SUV modele nema problema, ali treba dobiti pravu razinu performansi za premium automobile.

 

Ipak, neće biti potrebno puno vremena da se prepreke uklone. Do 2020. godine Lexus očekuje da će uspjeti staviti tehnologiju na tržište unatoč nedostatku infrastrukture za vodik u SAD-u i Europi. To ništa ne znači jer Toyota već ima dostupan svoj model Mirai koji se pokreće na vodik. Prodaje se diljem SAD-a, Danske, Njemačke, Norveške, Belgije i Britanije.

 

Mirai je dokaz da Toyota uspijeva s vodikom.foto: Toyota

Toyota je uspjela upakirati vodikove ćelije i električne motore u manji sedan, ali taj automobil dolazi s mnoštvom kompromisa. Oni ga čine vrlo neukusnim i odbojnim za prosječnog kupca kojeg nedostatak snage i infrastrukture za dovod goriva neće baš razveseliti. Zato postoji Lexus i njegov RX450h s 300 KS koji će biti mjerilo za buduća Lexusova vozila na vodik. To je gotovo dvostruko više snage nego što može isporučiti Toyota Mirai.

 

Ulog je velik i kocka je bačena. Ali, ako se ovaj plan Toyote realizira u dobrom smjeru, isplatit će im se više nego većini proizvođača koji se još nisu odvažili na ovakvu viziju.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.