x

Maserati Ghibli i neki novi momenti!

Iako je Maserati danas većini krajnje nebitan proizvođač automobila, neki od nas si jednostavno ne mogu pomoći, te svaku vijest od strane Maseratija doživljavaju kao svojevrstan pomak u zlatna vremena auto-industrije. Uglavnom, tako je došlo i do objave ovog teksta, ali da smo se već na neke najave itekako od srca nasmijali, i to je isto istina.

Maserati – tvrtka koja pod znakom Neptunovog trozupca već desetljećima i desetljećima vozi malena ispod zvijezda i odbija otići u mrak. Tijekom svih tih desetljeća, Maserati je doista imao faza i faza. Neke su podrazumijevale apsolutno briljiranje na cesti i na stazi, dok su pak neke druge obilježili konstantni kvarovi, loša kvaliteta izrade i sva sila ovakvih ili onakvih problema.

 

No usprkos svemu tome na sam spomen modela Merak, Ghibli, Khamsin, Shamal i ostalih „zlatnih primjera“ agresivne tradicije na četiri kotača, jednostavno je nemoguće zadržati slinu tamo gdje joj je mjesto.

 

Stoga mnogi auto-entuzijasti čak i u današnje vrijeme nove Maseratijeve modele gledaju kao ikone koje to tek trebaju postati i tu pomoći nema.

 

Maserati Ghibli se na tržištu u svom novom izdanju (i s četverim vratima, što je svojevrstan presedan) pojavio prije nekoliko godina i na tržištu se kao model baš i nije proslavio. Prodaja je već u samom početku bila upitna zbog potencijalnih problema koji Maseratijevim modelima uvijek nekako vise iznad glave, ali se usprkos tome prodalo nekoliko desetaka tisuća primjeraka ove stilski izuzetno napredne limuzine, te se Maserati odlučio na blagi redizajn, inkorporiranje novih tehnologija, te preimenovanje modela (tj. dodatak sufiksa koji samo Talijani mogu bez problema izgovoriti).

 

U svojem je redizajniranom i aktualiziranom izdanju predstavljen je krajem prošlog mjeseca u Kini, kada je održan Chengdu Motor Show. Tom je prigodom istaknuta sva sila detalja vezanih uz ovaj novi (tj. redizajnirani) model, ali su tom prigodom službeno najavljeni i neki zahvati koji će Ghibli lansirati u domenu automobila budućnosti.

 

I da…u tom dijelu priče govorimo o autonomnim svojstvima i tehnologiji koja bi ubuduće trebala parirati najvećim imenima iz svijeta automobila.

Hmmm…

 

Izvana je i dalje riječ o prelijepoj limuzini istovremeno elegantnog i robusnog stilskog izričaja. Dakle, ne samo da je global ostao u nepromijenjenom izdanju, pa se novosti vezane uz ovaj automobil trebaju tražiti u detaljima, već Ghibli GranLusso izgleda toliko dobro da mu vrijedi oprostiti dvoja vrata viška u odnosu na originalni Ghibli iz sedamdesetih.

 

Uglavnom, prvi od tih detalja je novi prednji branik koji na sebi ima hrpetinu kromiranih detalja unutar redizajnirane prednje maske. Zatim je tu bok automobila, koji izuzev elegantnih linija i niske siluete donosi i redizajnirane pragove, te sitnu oznaku novog sufiksa GranLusso koji je smješten tik uz prednji rubnjak. Stražnji je dio Ghiblija GranLusso također doživio blagi redizajn, te je u obliku ove najnovije verzije modela dobio novi branik s isto tako novim „ekstraktorom“ (odnosno difuzorom koji se iz nekog razloga naziva drugačije). Ostatak automobila zadržao je formu kakvu je i imao, pa je zapravo riječ o tek sitnim modifikacijama, pa ostaje nejasnim kako i zašto pobogu Talijani Ghibli GranLusso definiraju kao novi model.

 

Iz Maseratija se oko svega očituju kroz izjavu koja kaže kako „Novi Ghibli GranLusso donosi velike promjene u domeni aerodinamičkih svojstava“, ali tu bih izjavu shvatio s rezervom – i to iz dva razloga. Prvi je u tome što ne vidim kako bi prednja maska i pragovi u boji automobila, te sporadično porazbacane „nove“ oznake modela za poboljšanje aerodinamičkih svojstava mogle biti važne komponente, a drugi leži u tome što Maserati Ghibli od premijere do danas ionako fascinira voznim svojstvima i osjećajem za volanom. Stoga iskreno ne vidim neki iz aviona vidljiv pomak u tom polju, ali recimo da je izjava istinita, pa neka im bude.

 

Prema daljnjim navodima je Ghibli GranLusso dobio i neke nove komponente ovjesa, te bi vozačka dinamika trebala biti još izraženija, što će zasigurno veseliti mnoge buduće vlasnike. A onda je tu i sva sila igračaka i pomagala u obliku senzora i sličnih naprava koje Ghibli GranLusso pripremaju za ulazak u domenu automobila koji se mogu pohvaliti autonomnim svojstvima.

 

E sad…ako to nikome nije smiješno, moram priznati da meni jest, te sam se na te najave doista slatko nasmijao. A zašto? Jednostavno zato što samim pogledom na Maseratijeve današnje modele i dalje je vidljiva ona „ma može to tako“ filozofija, zbog koje se svako toliko oveće serije modela povlače u servise na doradu.

 

Samo ove je godine povučeno na desetke tisuća primjeraka modela Levante, Quattroporte i Ghiblija u sada već bivšem izdanju. Neki su (potencijalni) kvarovi poput kopči tepiha koje su od tepiha radile drugu nogu na papučici gasa bili poprilično bezazlenog tipa, dok su neki podrazumijevali mogućnost spontanog samozapaljenja, što bi svakome na cesti itekako uspjelo upropastiti dan. Dakle, kvaliteta izrade i završna obrada u mnogočemu još uvijek podsjećaju na Maseratijeve modele iz osamdesetih, što pak nije ni najmanje dobro, pa sam spomen Maseratija i autonomije u sklopu iste rečenice automatski tjera na smijeh.

 

Naravno da se u Maseratiju nisu konkretno očitovali oko autonomnih sustava s kojima bi Ghibli GranLusso u bližoj budućnosti trebao raspolagati, ali tako je možda i bolje, jer se mašta može pustiti na volju, pa je smijeha oko tog dijela priče još više.

 

Uostalom, zamislite autonomni sustav koji ne želi pokrenuti automobil od kuće ako cijela obitelj nije u automobilu. Ili pak zamislite autonomni sustav koji prolaskom kraj neke crnke na ulici automatski mijenja zvuk trube u „Ciao Bellissima“, te je okida po volji, ne želi skretati desno, prebacuje glasovne informacije navigacijskog sustava na pjevanje u visokom C ili na komandu „vozi na posao“ sam skreće u neku talijansku četvrt i parkira ispred restorana bez mogućnosti ponovnog pokretanja do kasnih večernjih sati.

 

Možda takva zezancija s Maseratijevom autonomnom tehnologijom zvuči glupavo i stereotipizirano, ali svejedno je smiješno, jer iako jest daleko od istine, s Talijanima se to stvarno nikad ne zna.

 

No upravo zato talijanski automobili zajedno s Maseratijem i jesu predmet obožavanja mnogih, jer izuzev karaktera i (većinom) impozantnog dizajna nude i onu „ljudsku stranu“ auto-industrije koja pogriješi, ispriča se i krene dalje. Zato talijanski automobili imaju šarm i nekima su jednostavno neodoljivi, te je od njih nemoguće odustati.

 

Iskreno vjerujem da se upravo zbog tih „ljudskih kvaliteta“ kupci odlučuju i na Maseratijeve modele, te da će ih se usprkos šalama i svemu ostalom i dalje kupovati.

 

Stoga nam svima može biti drago da je Maserati Ghibli GranLusso predstavljen kao novi model. Jer iako to zapravo i nije, bitno je da taj impozantan logotip s Neptunovim trozupcem i dalje postoji, te da s tek nekoliko drugih modela ovo slavno ime zadržava u egzistenciji.

 

Možda je to nekima nebitno, a neki se pak nikako neće složiti s tom tvrdnjom, ali za prave auto-entuzijaste svijet automobila bez Maseratija jednostavno ne bi bio ono što jest.

 

Uostalom, ako to uopće postoji, onda sam pogled na Maseratijeve automobile kroz povijest za mnoge znači „Amore a prima vista“.

Slažete li se?

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.