x

Maserati Levante u borbi s konjem!

Vjerovali ili ne, niti jedan od glavnih aktera nije umro tijekom snimanja ove reklamne eskapade.

Skelton i Skelton. Zvuči poput nekog legalno-utjerivačkog društva s fiskalnom odgovornošću, koje svoje poslovanje orijentira prema prisilnoj naplati dugovanja, zar ne?!

 

No nije riječ o nekom takvom društvu, već o dva brata, koji se zovu Dan i Harry, te koji su prije nekoliko dana na području Chavenage House Estatea u britanskoj regiji Cotswolds odradili jedan poprilično interesantan usporedni test.

 

Naime, kao zvijezde dotičnog testa izuzev Harryja i Dana Skeltona u sklopu kratkog video-uratka prezentirani su jedan sasvim običan konj i jedan relativno neobičan SUV – Maserati Levante.

 

Za one koji ne znaju kako izgleda konj, savjetujemo upis tog pojma u tražilicu, te ignoriranje fotografija pojedinih naših političara, sportaša i estradnjaka, jer u njihovom smislu pojam konj ne znači vrstu životinje, nego više ili manje točan opis. Dakle ne treba posebno opisivati što je konj, zar ne?!

 

S druge strane, mnogima možda nije jasno što je to Maserati Levante, tj. kakav je to automobil.

 

Dotičnima vrijedi pojasniti kako se za početak radi o automobilu koji je poput mnogih u posljednje vrijeme nastao parafraziranjem jedne od osnovnih ideja iz današnjeg svijeta automobila.

 

Ta bi se ideja ukratko mogla opisati kroz rečenicu: „E, Frende…propadamo. Ajmo proizvesti nekakav SUV nabrzinu, jer ekipa to puši, pa se možda spasimo od stečaja i burze rada“.

 

Nekima će zbog ovog opisa istog momenta skočiti sve dlake na tijelu, jer će se već u mislima naći u apsolutnoj opoziciji, ali gledajmo realno… Porsche, Bentley, BMW, Mercedes-Benz, Audi, Lexus, itd, itb…sve su to proizvođači kojima je na račun počela stizati lova onog momenta kada su odlučili svijetu ponuditi SUV-model.

 

Porsche Cayenne je možda najbolji primjer koji ocrtava tu filozofiju, a u današnje vrijeme praktički da ne postoji proizvođač automobila koji u ponudi nema neki SUV ili mini-SUV (odnosno CrossOver). Uostalom, kao posljednji u nizu primjera mogu poslužiti Alfa Romeo, Jaguar, Lamborghini i Maserati, jer su svi navedeni proizvođači automobila odlučili izdati sva svoja uvjerenja i otići u tzv. „mainstream“ domenu i proširiti ponudu modela kako bi u svoje salone pridobili još kojeg kupca viška.

 

Uglavnom, Maserati Levante predstavlja doslovno praćenje te „E, Frende…propadamo“ filozofije, i to je činjenično stanje.

 

Maserati Levante dizajnom nalikuje aktualnim modelima ovog proizvođača. Dakle osnovnom nišom u sklopu nekih dijelova automobila nije moguće ne primijetiti sličnosti s modelima Ghibli i Quattroporte, te s već olinjalim i vječno predivnim GT-modelom GranTurismo. No to nikoga ne bi trebalo smetati, jer ako već ništa drugo, Maserati barem proizvodi oku ugodne automobile, što se za neke od konkurenata na tržištu i njihove bezlične i fotokopirane modela nikako ne bi moglo reći.

 

Stoga Levante nije ružan. Nije ni neupotrebljiv. Navodno nije ni približno nekvalitetan i ne kvari se poput svoje braće po ponudi. Čak ne smeta toliko ni činjenica da se radi o SUV-modelu koji na sebi ima slavni trozubac.

 

Samim time zapravo ništa nije loše vezano uz ovaj automobil, ali s druge strane gore spomenuta „E Frende…propadamo“ filozofija pomalo smeta u cijeloj priči, jer u krajnjoj liniji djeluje generički i poput uhodane šprance po kojoj se današnji modeli automobila izbacuju na tržište.

Hm…

 

Uglavnom, vratimo se na braću Skelton…

 

Dan i Harry Skelton kao demonstraciju sile off-road mogućnosti Levantea, odlučili su upriličiti utrku tog Maseratijevog modela s konjem.

 

To će doduše nekima od vas cijenjenih čitatelja vjerojatno izgledati poput jeftinog i poprilično besmislenog marketinškog trika, ali usprkos tome što biste takvim načinom razmišljanja zapravo bili u pravu, rekao bih da je to samo djelomice slučaj.

 

Naime, konj kao životinja ide doista brzo i u stanju je ići brzo neovisno o terenu po kojem se kreće. To u prijevodu znači da prosječnog konja ne smeta baš previše je li podloga prekrivena snijegom, blatna, prašnjava ili kruta, dok prosječan SUV bez problema zapne i na parkingu kada se na cesti pojavi tek nekoliko centimetara snijega. Stoga je osnovna premisa istovremeno retorička koliko i zanimljiva, jer u ovom slučaju jedan svih 276 konja (Maseratijevih 275 i jedna s kojom raspolaže stvarni konj) tijekom nešto više od dvije minute ove reklame galopiraju istom blatnjavom i skliskom podlogom od starta do cilja jedne izmišljene rute.

 

Kako ne bih kvario gledanje video-uratka, recimo samo da je Harry Skelton svoje dupe smjestio u tvrdo sedlo jednog sasvim solidno-izgledajućeg konja, dok je njegov brat Dan samog sebe ovio s nekoliko stotina kilograma limarije s kojom Maserati Levante raspolaže.

 

Isto tako recimo i da se cijela ova „trka“ dogodila striktno u reklamne svrhe, pa je iz tog razloga i ne treba shvatiti pretjerano ozbiljno, ali u cijeloj priči vrijedi napomenuti još jedan detalj…

 

Naime, Maserati Levante se (koliko je vidljivo iz video-uratka) niti jednom nije pokvario. Dapače, ne samo da niti jednom tijekom te dvije minute nije završio u servisu, već su se npr. otvarala vrata, a strujni su krugovi otvorili i zatvorili prtljažni prostor, te bez problema palili dnevna LED-svjetla.

 

Možda to nekome nije ništa čudno, ali Maserati već desetljećima nema takvu praksu i svoje kupce često drži „na rubu“, jer dotični nikada ne znaju kada će im automobil iznenada stati.

 

Stoga je Maserati Levante očito presedan ili pak jednostavno prikaz nekih novih vremena u sklopu kojih će ova tvrtka…hm…da li da to uopće pišem do kraja?

 

Bilo kako bilo, jedno je sigurno – zbog ove će se reklame eko-mentalisti bez ikakvog problema mogli dići na stražnje noge, jer je Maserati Levante u ovom slučaju SUV pogonjen trolitrenim V6 Turbo Diesel motorom koji čak nije ni zelene boje. A svi znamo koliko su Diesel-motori stvarno ekološki-orijentirani.

 

No o tome (možda) nekom drugom prilikom.

 

Zasad uživajte u reklami, jer cijela ova priča usprkos gore navedenim retorikama i ideološkim floskulama ne izgleda nimalo loše.

Uostalom, ipak je to Maserati.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.