x

Mercedes-Benz i igre bez granica!

Stvarno ne znam kako bih drugačije naslovio ovu temu…

Tijekom posljednjih godina, Ferrari, McLaren i Porsche označili su početak nekih novih vremena u domeni performansi, tehnologije i divljaštva. Time je ovaj trio zapravo postao svojevrsno „hiper-trojstvo“ i svakom svojom pojavom, neovisno radi li se o LaFerrariju, P1 ili 918 Spyderu, svaki auto-entuzijast na svijetu nekontrolirano ispušta slinu iz usta. I to je sasvim u redu.

 

Pa iako „hiper-trojstvo“ u svijetu brzine i tehnologije predstavlja nešto doista posebno, to svejedno ne znači da je bilo koji od tih proizvođača fascinacije na četiri kotača postao nedodirljiv.

 

A to je po otvaranju ovogodišnjeg salona automobila u Frankfurtu najbolje pokazao Mercedes-Benz.

 

Iako već mjesecima Mercedes-Benz igra igru svjetla i sjene, te svako malo u javnost ubaci neku najavu ili rendering, veo tajni je na izlagačkom prostoru frankfurtskog auto-salona konačno pao i javnosti je prikazan Mercedes-AMG Project One.

 

(i da…svaka sličnost s domaćim električnim proizvodom sličnog naziva sasvim je slučajna)

 

Mercedes-AMG Project One je ukratko rečeno hiper-automobil. Samim time je ideološki svrstan među elitno društvo koje sačinjavaju gore spomenuti modeli „hiper-trojstva“. No Mercedes-Benz se s ovim modelom po nečemu ipak dodatno ističe…

 

Naime, LaFerrari je skup tehnološke izvrsnosti i tradicije koju Ferrari u svijetu Formule 1 ima već od stoljeća sedmog. McLaren P1 usprkos ozbiljnim licima ljudi nalik njemačkim znanstvenicima iz 2. svjetskog rata i sterilnim uvjetima u kojima se proizvodi svoje korijene također jednim dijelom vuče iz tog najluđeg oktanskog cirkusa na svijetu, a Porsche je pak s modelom 918 Spyder u jednom potezu podsjetio na sve ono zbog čega je ovo prezime itekako posebno. No Mercedes-AMG Project One je (prema navodima od strane glavnih i odgovornih ljudi te marke) „direktan derivat Formule 1“.

 

Nije li to pljuska posred lica gore navedenom trojcu?

Naravno da jest.

 

Iako je šasija ovog automobila apsolutno nova i tehnološki jedna od najnaprednijih koje je svijet automobila ikada imao prilike vidjeti, stvarne poveznice sa svijetom Formule 1 nalaze se pod poklopcem motora.

 

Pod njime se naime nalazi tek nešto prerađeni 1,6-litreni pogonski stroj koji svoje mjesto inače nalazi u sklopu W08-bolida Formule 1 s kojim se Mercedes natječe na stazama diljem svijeta.

 

Dotični motor izuzev iznimno male zapremine raspolaže sa 6 cilindara posloženih u V-konfiguraciju, te s ukupno četiri električna motora. Svaki od njih pretvorbom s kilovatskog dijalekta raspolaže s nekih 160 konja, što u prijevodu znači da ukupan zbroj svih tih strujnih krugova iznosi 640 konja.

 

Ostatak do „preko 1,000“ (kako se također oci marke službeno izjašnjavaju“ donosi sam motor.

 

Bez ulaska u sfere nepotrebnih komplikacija, vrijedi napomenuti kako su dva električna motora manje-više konvencionalno smještena unutar motora, te su se u stanju vrtjeti do nekih 50,000 okretaja u minuti (da…dobro ste pročitali), dok su treći i četvrti svojim smještajem malčice nekonvencionalni. Jedan se nalazi u direktnom spoju s Turbo-punjačem, dok je onaj drugi (tj. četvrti, ako ćemo precizno) svoje mjesto našao na samom vrhu motora.

 

Naravno da za to razlozi postoje, no isti daleko nadilaze moju kompetentnost, pa o njima ovaj put radije ne bih. Dovoljno je reći koliko ih ima, gdje se nalaze i za što su sve sposobni, a ostalo ionako nije bitno vozačima, već mehaničarima, koje ovom prigodom pozdravljam.

 

Sustav hlađenja motora zajedno s njegovim električnim komponentama također je manje-više direktno preseljen iz bolida Formule 1, što pak garantira da će 800V sustav biti isto toliko stabilan, koliko je već u ovom momentu revolucionaran, a onda su tu i neke brojke koje vrijedi spomenuti.

 

Za početak tu je već nekoliko puta najavljivana maksimalna brzina automobila koja „prelazi“ 350 kilometara na sat, a novost je potvrđeno ubrzanje od stanja apsolutne statike do 200 km/h, do kojih Project One dolazi za „manje od šest sekundi“.

 

Dakle, razmještanje organa, povišeni krvni tlak, te sporadično naticanje mozga spadaju u serijsku opremu ovog automobila.

 

Vozeći isključivo na struju, Mercedes-Benz Project One sposoban je za maksimalnu autonomiju od nekih 40 kilometara, ali usprkos toj tek neznatnoj brojci ovo i dalje nije baš klasičan Hibrid. Dapače, iz Mercedesa najavljuju kako je ovaj automobil zajedno sa svojim varijabilnim pogonom na sva četiri kotača i Torque-vectoring sustavom u stanju unutar „normalnih uvjeta vožnje“ (što god to značilo) skoro 80% energije vratiti nazad prema litij-ionskim baterijama, čime ovaj automobil zapravo postaje najbržom elektranom na svijetu.

 

Od opreme (što je u sklopu ovakvog automobila apsolutno nebitna stavka) nalazi se sve i svašta, ali interijerom prvenstveno dominira volan poprilično čudnovatog oblika, te dva ekrana veličine 10-inča.

 

Naravno da je Mercedes usprkos striktno samoubilačkoj orijentaciji ovog automobila ipak našao mjesta za klima-uređaj, jer ne dao Bog vozaču za vrijeme vožnje bude vruće, a tu je i nekoliko zračnih jastuka za kakvu-takvu sigurnost, te kamera bez koje s obzirom na apsolutni manjak stražnjeg stakla vožnja unatrag ne bi bila moguća. Dakle, usprkos osnovnoj ideji koja je u biti svojevrstan derivat iz Formule 1, Mercedes-Benz Project One maksimalno je civiliziran u svom nastupu na tržište. I to je također sasvim u redu. Jer je ipak riječ o cestovnom automobilu.

Da, poremećenom i poprilično nasilnom, ali i dalje cestovnom.

 

Iz tvrtke poručuju kako planirana proizvodnja podrazumijeva tek 275 primjeraka i svi će biti s volanom na ispravnoj (tj. lijevoj) strani, a cijena? Prava sitnica. Samo 2,7 milijuna eura po komadu.

 

Mislim, kažem „samo“ dijelom zbog navika koje u domeni pisanja tekstova skoro poslovično podrazumijevaju sarkazam, ali i zbog činjenice koja kaže da je čak i naše gore list uspio svoje ime staviti na listu onih koji čekaju svoj primjerak ovog automobila.

 

Da…dobro ste pročitali – riječ je o g. Josipu Stojanoviću, odnosno Jollyju, koji je od prije neki dan postao budućim vlasnikom ovog Mercedesovog čuda tehnologije i tehnike.

Super, zar ne?!

 

Uglavnom, kada se sve zbroji i oduzme, Mercedes-Benz (odnosno AMG) je s ovim automobilom zakoračio u jedan istovremeno poznat i nepoznat svijet. S jedne je strane sve to super, divno i krasno, dok se pak s one druge postavlja pitanje kako će Project One konkurirati već svjetski poznatim i etabliranim konkurentima.

 

Naravno da ni na mikro-sekundu ne treba sumnjati u to da će se Project One čak i u tom izuzetno posebnom i velecijenjenom društvu snaći, no koliko dobro i uvjerljivo pokazat će se kroz nekih 18 mjeseci, odnosno kada ovaj po mnogočemu revolucionaran automobil konačno krene u proizvodnju.

 

…a do tada uživajmo u saznanju da je Mercedes-AMG Project One predstavljen i da više nećemo morati gledati zacrnjene najave s tek pokojom linijom u srebrnoj boji.

Nije li to zapravo divno?

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.