x

Može li Fisker EMotion na bilo koji način ugroziti Teslu?!

Sve što smo do sada čuli o nadolazećem električnom automobilu dovodi me do zaključka da je odgovor na pitanje iz naslova negativan. Osobito ako uzmemo u obzir kako je prošao posljednji poslovni pothvat Henrika Fiskera, čija je kompanija, koja je proizvodila model Karma, završila u rukama Kineza koji su joj promijenili ime u Karma Automotive.

Fisker Karma, projekt pod vodstvom Henrika Fiskera, čija je ruka ujedno zaslužna za njezine atraktivne obline, upravo je dizajnom privlačila najviše pozornosti. Niska, široka i dugačka limuzina nije izgledala kao ništa drugo na cesti i pred širom javnošću komotno je mogla proći kao konceptni automobil. Uz plug-in hibridnu tehnologiju bio je to zanimljiv pokušaj izrade alternativnog luksuznog automobila, međutim splet nesretnih okolnosti i loše politike čelnih ljudi priveo je proizvodnju Karme kraju nakon samo godinu dana.

 

Početkom 2014. godine vodstvo nad tvrtkom preuzela je kineska grupacija Wanxiang Group, dok je Henrik Fikser krenuo svojim putem, koji uključuje osnivanje nove tvrtke Fisker Inc., u čijem je opisu djelatnosti ponovno proizvodnja automobila s alternativnim pogonom. Prvi model, koji se očekuje u drugoj polovici 2017. godine, u biti predstavlja nastavak priče započete s Karmom. Namjera je da se izradi estetski privlačan automobil s električnim pogonom i mogućnošću autonomne vožnje. Hmmm, odakle nam je to poznato?

 

Budući da u ovom trenutku nema mnogo poznatih detalja, fokusirajmo se na ovaj „estetski privlačan“ dio, premda ni to područje ne možemo prosuđivati kvalitetno jer je izašlo tek nekoliko mračnih fotografija i računalni render. Ipak, na temelju njih jasno je da se radi o odvažno dizajniranom automobilu, u najmanju ruku u jednakoj mjeri kao što je to svojedobno bila Karma, no pristup je sasvim drugačiji. Glavni motiv ovdje nisu zaobljeni oblici, već mnoštvo ravnih linija koje se isprepliću i tvore razne trokutaste ili trapezoidne forme. Prema tome, Fisker EMotion nije toliko elegantan kao Karma, već je više okrenut nekakvom futurizmu, čemu u prilog idu i leptir-vrata koja se otvaraju u visinu. Prema riječima dizajnera, aerodinamika je tu odigrala bitnu ulogu, a na određene elemente utjecala je i namjera da se otvori mogućnost lake integracije kamera, radara i ostale opreme potrebne za autonomnu vožnju.

 

Fisker EMotion nije hibridno vozilo, već u potpunosti električan automobil koji obećava oko 645 kilometara bezbrižne vožnje na jednom punjenju. Naravno, ako se držite podalje od maksimalne brzine koja iznosi 260 km/h. U skladu sa željom da EMotion postane oštar rival Tesli Model S bit će ugrađena neka vrsta sustava za samostalnu vožnju, za koji je zadužena nepoznata treća strana s kojom Fisker usko surađuje. Uz cijenu koja bi trebala konkurirati bolje opremljenim i jačim Teslama, može li se ovaj automobil etablirati kao kvalitetna alternativa? Ne znam zašto, ali instinkt mi govori da je to teško moguće.

 

Izvor: automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.