x

Najbrži autonomni automobil dolazi iz Kine!

Da…pred vama ne stoji neki novi pokušaj koji kao mjesto rođenja ima garažu u Engleskoj, već je riječ o kineskom proizvodu koji je Tesli na stazi bez problema u stanju pljunuti u lice.

Iskreno govoreći, svaki puta kada negdje naletim na pojam „autonomnost“, asocijacije uvijek idu prema nekoj republici koja zbog ovog ili onog razloga traži odcjepljenje.

 

Uglavnom, zvuči poznato, zar ne?!

No kada taj prvi nalet asocijacija odleprša kroz smijeh, napamet pada ono pravo značenje koje u svijetu automobila danas ima sve veću težinu. Da, autonomni automobili su iz daleke ideje i znanstvene fantastike malo pomalo prešli u domenu realnosti kakvu poznajemo i suvereno koračaju prema trendu koji će sljedećih godina definirati auto-industriju.

 

Realno gledano, to je zapravo sasvim logičan razvoj događaja, jer ljudi već odavno za volanom predstavljaju najslabiju kariku, pa je tehnologija tome doskočila.

 

S druge strane cijela ta autonomna priča zaudara do beskraja i od automobila čini tek skuplju verziju javnog prijevoza, te otvara mogućnosti za masovna stradavanja onih koji će u njima u budućnosti sjediti.

 

No kako ne bih glumio Pernara i priklanjao se raznoraznim teorijama zavjere, u ovom momentu završava uvod i odlazi se prema temi ovog teksta.

 

Naime, ako kojim slučajem niste pratili razvoj situacije po pitanju električnih automobila, recimo da je u toj domeni svijeta automobila krenula borba za prevlast. Tijekom posljednjih se mjeseci svako toliko pojavljuju neki ultra-senzacionalistički navodi o „najbržem električnom automobilu na svijetu“ ili pak onome koji u smislu ubrzanja bilježi rekordno vrijeme. Većinom se radi o Tesli, odnosno modelu S koji sa svojim poremećenim modom doista luđački ubrzava, a onda je tu i sva sila konkurenata kojima su se nedavno pridružili i Kinezi.

 

Ovo plavo čudo koje gledate na fotografijama naziva se NextEV NIO EP9 i osim što već u nazivu zvuči poput nečega što je za potrebe nekog novog znanstveno-fantastičnog filma smislio Philip K. Dick ili netko njemu sličan, ovaj kineski automobil doista jest pokretna znanstvena fantastika.

 

Za početak je riječ o električnom automobilu s čak četiri motora na baterije, čiji zbroj pretvoren u konjske snage iznosi točno 1,341. To u prijevodu znači da se radi o jako brzom automobilu, čija maksimalna brzina odlazi do one prave strane brojke 300, no prema navodima Kineza, ono najimpresivnije svodi se na ubrzanje od nule do stotinu kilometara na sat za nekih 2,7 sekundi.

 

Time već u teoriji postaje jasno kako se Kinezi ne šale i kako NIO EP9 pod svaku cijenu želi Tesli preoteti naslov najbržeg EV-automobila na svijetu – barem u smislu ubrzanja.

 

Dakle, električni ratovi s tematikom „tko ima većeg“ u današnje su vrijeme aktualniji nego ikad, a prema svemu sudeći, ovo je tek početak.

 

NextEV NIO EP9 je nedavno na „zelenom paklu“ (odnosno Nordschleifeu za one kojima ovaj nadimak te legendarne staze nije poznat) postavio vrijeme od 7:5.12, što ga čini opako brzim automobilom, koliko god se smijali strujnim krugovima koji ga pogone. No prije nekoliko dana je od strane ekipe iza ovog pokretnog vibratora s četiri kotača razoren još jedan rekord.

 

Dotični je električni Kinez u američkoj saveznoj državi Texas (odnosno točnije u Austinu) doslovce preletio stazu Circuit of the Americas, te postavio vrijeme od 2:11.3.

 

Možda to nekome neće značiti puno, te je možda potrebno staviti priču u stvarni kontekst, te navesti nekolicinu vremena koje su postizali neki drugi proizvođači i modeli. Tako za početak vrijedi spomenuti McLaren P1 koji je s Jasonom Hartom za volanom postavio vrijeme od 2:17.49, a zatim su tu i Radical RXC Turbo, Porsche 911 GT3 RS (991) i Porsche 918 Spyder koji je stazu prošao za 2:24.0.

 

Dakle iz aviona je vidljivo koliko je ovaj kineski plavi grom (doslovce) zapravo brz, jer skoro šest sekundi razlike na samo 5,5 kilometara staze apsolutno jest vrijedno spomena na bilo kojem svjetskom jeziku.

 

No ni to nije sve…

 

Naime, NextEV NIO EP9 nije samo automobil na struju, već i jedan od onih koji se diče svojim autonomnim svojstvima, te je vrijeme postavljeno na ovoj američkoj stazi postavljeno upravo u apsolutno autonomnom modu. Doduše, nije precizirano je li se vozač u tim momentima nalazio unutar automobila i vrištao iz sveg glasa, ili je pak ekipa dečkiju u bijelim kutama sjedila u boksu i pratila telemetriju automobila, ali u ovom momentu je to zapravo svejedno.

 

Rekord je tu i NIO EP9 službeno je postao najbržim električnim i autonomnim automobilom na svijetu.

 

Stoga bi Kinezima trebalo skinuti kapu do poda i tako to, ali nekako mislim da se to na ovom portalu neće dogoditi.

 

Zašto?

 

Jednostavno zato što i dalje stojimo kod toga da su električni automobili poput vibratora – iako služe svrsi, nikada neće moći zamijeniti pravu stvar. S druge strane autonomni automobili pak i dalje zvuče poput preplaćenog javnog prijevoza, te sami po sebi među nama ne nailaze na plodno tlo, ma koliko reklamirali sigurnost, poslovnost i olakšavanje života na cesti.

 

Autonomni automobili služe nesposobnim i prema vožnji nezainteresiranim ljudima koji nisu u stanju pratiti više stvari u prometu odjednom, a za takve postoje tramvaji, vlakovi i autobusi koji također mogu biti na struju, pa se eko-mentalisti zajedno s dabrovima i letećim vjevericama mogu veseliti.

 

Iako smo svjesni da čovjek za volanom doista uvijek predstavlja potencijalno najslabiju kariku, svejedno bismo uvijek radije živjeli u takvom svijetu, nego se priklanjali utopističkim idejama masovnog prijevoza koji kontroliraju serveri.

 

Stoga i na NextEV NIO EP9 gledamo kao i na sve druge takve igračke i usprkos brzini i brutalnosti koju zasigurno posjeduje, možemo po tko zna koji puta samo konstatirati da je kao automobil bezvrijedan i nepotreban.

Sve ostalo bi bio marketing, a tome se nitko od nas pretjerano ne priklanja.

A vi?

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.