x

Nakon BMW-a, red je da nas zbunjuje i Audi!

Ah te silne oznake i prisilne distinkcije…

Ponekad je skoro nevjerojatno koliko u današnje vrijeme postoji skoro istih automobila, a proizvođači se i dalje iz petnih žila trude dokazati da nije tako. Čak je smiješno i koliki broj proizvođača automobila svoje modele dizajnira na fotokopirnom uređaju, te popunjava rupe između brojki i slova, dok s druge strane svi uvijek vrište o „novom“, „nikad viđenom“, „originalnom“, „unikatnom“ i sličnim epitetima.

 

Automobili mnogih proizvođača na prvi se pogled razlikuju tek gabaritima, te je potrebno blejati u neku fotografiju po pola sata, kako bi se uočile jedva primjetne razlike među njima. Doduše, izuzetaka uvijek ima i svaka im čast, ali tijekom posljednjih godina ih je doista sve manje i manje.

 

No pustimo sad dizajnerske izmišljotine i sličnosti među njima, jer je fokus ovog teksta usmjeren prema jednoj drugoj pomalo smiješnoj pojavi unutar domene auto-industrije.

 

Naime, kada ste prije dvadesetak godina odlučili kupiti neki BMW, bilo je dovoljno pogledati popis varijacija na temu svakog pojedinog modela i jasno se znalo sve o motorima koji se u sklopu njih nalaze. Npr., ako je BMW 325i bio krajnji cilj, onda je bilo jasno da je to riječ o „trojki“ s 2,5 litara zapremine benzinskog motora. Ista je priča bila i s Dieselima, pa ako ste npr. htjeli kupiti 330d, znalo se kolika je zapremina motora i nije bilo upitnika iznad glava.

 

No u današnje vrijeme sve te oznake samo zbunjuju, jer npr. BMW 330i i 430i nemaju tri litre zapremine, već dvije (B48-motor), dok npr. BMW 340i i 440i nemaju četiri litre zapremine, već tri (B58-motor).

 

Realno gledano, to je još jedna u nizu nus-pojava „downsizinga“ i iz toga se jasno može vidjeti da je proizvođačima itekako važno prikazati moć svojih modela, ali kako su eko-manijaci presudili auto-industriji, takvog što više nije poželjno. Stoga se na modelima pojedinih proizvođača automobila u današnje vrijeme više ne nalazi pravo stanje stvari, ili je pak isto iskrivljeno od nemila do bestraga.

 

Modeli ovog proizvođača oduvijek su imali neku svoju priču oko nomenklature. Već se desetljećima Audijevi „normalni“ modeli nazivaju s početnim slovom „A“, brojkom koja u pravilu označava klasu. Zatim u sklopu oznake modela uvijek imaju i sufiks koji označava zapreminu motora i njegovu aspiraciju, te onu koja označava model koji pogoni benzinski motor, ili je pak riječ o motoru koji za gorivo koristi mrtve fosilizirane i potom likvificirane praživotinje.

 

Oni „drugi“ Audijevi modeli označeni su slovom Q u kombinaciji s brojkom i ostatkom oznaka navedenih u „A“ primjeru, a onda su tu i S, te RS modeli, čije oznake ili predstavljaju glavnu okosnicu bez brojki, ili pak dolaze kao sufiks – ovisno o tome kakav je model posrijedi.

 

Dakle jednostavno da jednostavnije ne može biti.

 

No tijekom posljednjih godina su se negdje u kuloarima kupaca počele rađati pritužbe, te je polarizacija jednog dijela Audijevih kupaca malo pomalo dovodila do upravo najavljene odluke: Audi mijenja način označavanja svojih modela.

 

Osnova u pravilu ostaje ista, te će naprimjer Audi A3 i dalje biti Audi A3, pa oko toga ne trebate brinuti, jer komplikacije ovog puta leže u nastavku sintakse koja označava verziju tog (i ubuduće svih ostalih) modela.

 

Naime, sufiksi će ostati na svom mjestu, te će ljudi na cesti i dalje instantno znati štedite li na gorivu ili ne. Dakle one TFSI i TDI oznake ostaju tamo gdje jesu, a isto vrijedi i za oznaku „quattro“, ukoliko se ista nalazi na vašem odabranom prometalu s adresom rođenja u Ingolstadtu.

 

Ono što se mijenja svedeno je na sramotno male zapremine motora koje su direktan produkt globalnog „downsizinga“, pa se Audi odlučio pozabaviti tim „problemom“.

 

Umjesto dosadašnje sintakse poput Audi A3 1,6 TDI, nove će generacije na tržište dolaziti kao Audi A3 30 TDI. Dakle, oznake koja označava zapreminu motora više neće biti, te će je zamijeniti brojka 30.

 

No što ta brojka zapravo predstavlja?

Pa prema objašnjenju iz Audija, svi modeli koji u smislu snage raspolažu brojkama od 81 do 96 kW dobit će upravo tu brojku 30. Oni slabiji poput modela A1 TFSI, koji raspolaže s motorom zapremine litre soka dobit će oznaku 25, a oni jači od gore navedene A3-ke raspolagati s brojkama do 70.

 

Dakle u prijevodu, jedan Audi snage od cca. 150 kW imat će oznaku 40, dok će npr. A8 3.0 TDI ujedno i prvi izgubiti oznaku zapremine, te će na tržište izaći s brojkom 50. Dakle, snaga je upala u fokus umjesto zapremine motora i to je većinom dovoljno reći.

 

S druge se pak strane roji mali milijun pitanja i sarkastični dio mozg(ov)a ovdje u redakciji jednostavno ne želi otići na spavanje. Cijela bi se ova priča mogla preokrenuti na onu smiješnu stranu i zbog ovakvih apsolutno nepotrebnih eskapada ismijati do beskraja. No ovaj puta slijedi jedna dobrovoljna cenzura – barem do momenta kada prve automobile s tim oznakama ne počnemo viđati po cestama. A tada ćemo se vjerojatni smijati do suza svima onima koji će za volanima svojih „dvadesetpetica i tridesetki“ jurcati oko nas u prometu.

 

Možda to za većinu vas cijenjenih čitatelja i neće imati pretjerano puno smisla, ali eto…kad si već auto-industrija dozvoljava ovakve gluposti, valjda će i nama biti oprošteno.

 

U svakom slučaju želimo ugodan vikend, a onima među vama koji stoje kao ponosni vlasnici Audija, želimo sreću s prepoznavanjem brojeva pri kupnji budućeg metalnog člana obitelji.

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.