x

Nissan i njihov crni list!

Da, da, da…naslov zvuči blesavo. Ali priča koja iza njega stoji još je blesavija – pogotovo ako električne automobile volite isto koliko i marketinške trikove.

Nissan Leaf – taj post-modernistički prikaz kako stvari iz budućnosti mogu izgledati već danas.

 

Automobil koji izuzev električnog motora i u najmanju ruku čudnog dizajna jednostavno nije na radarima prosječnog domaćeg kupca i jedan od onih koji uporno pokušavaju struju prikazati savršenom alternativom fosilnim gorivima.

 

Ukratko, taj je Nissanov listić jedan od onih bez kojih bi svijet automobila itekako mogao, no u Nissanu očito ne misle tako i svako toliko pokušavaju dotični automobil učiniti zanimljivijim i poželjnijim. Naravno, kroz redizajne, Botox-terapije i bjesomučno trpanje opreme u njega, ne bi li se još više približio tržištu.

 

Prije nekih je godinu dana Nissan Leaf doživio naknadnu modernizaciju i reviziju, ali oko toga nitko nije posebno dizao prašinu. Usprkos odličnim rezultatima u domeni sigurnosti, te relativno niskom troškovima održavanja ovog automobila, na četiri je kontinenta i u ukupno 48 država Nissan zabilježio nekih 250,000 prodanih primjeraka. Time je Leaf u tišini oborio sve rekorde po pitanju prodaje električnog automobila na svjetskoj razini, pa stoga nimalo ne čudi kako se upravo razvija druga generacija ovog modela.

 

No sve to zajedno i dalje nema nekog pretjeranog smisla, jer električni automobili i dalje svojim vlasnicima donose više stresa nego veselja, pa zapravo svaki takav automobil usprkos dobroj prodaji treba gledati s određenom dozom rezerve.

 

S time na pameti idemo nazad na temu…

 

U Nissanu su zbog iznimno dobre prodaje ovog modela odlučili prije gašenja modela i zamjenom istog novom generacijom na tržište ponuditi (još jednu) specijalnu verziju.

 

Dotična se naziva „Black Edition“ i već u startu ispada iznimno dobrom podlogom za tjeranje zezancije na račun tog električnog modela.

 

Naime, ako je list odraz života jednog drveta, onda su u Nissanu s ovakvim sufiksom nazivu modela opako pogriješili, jer koliko je svima poznato, list je najzdraviji kad je zelen. No ova je varijacija na temu Nissanovog lista već u samom nazivu edicije ovijena u crno, što pak u prijevodu znači kako je nešto jako trulo u državi Danskoj, odnosno u Velikoj Britaniji, gdje ovaj crni listić doživljava svoju premijeru na tržištu.

 

Naravno da (i oko toga) u Nissanu nemaju nikakvih loših primisli, što potvrđuje i kratak intervju koji je nedavno kao glavna i odgovorna osoba za Nissanove električne automobile na području Europe dao g. Gareth Dunsmore:

 

„Novi Nissan Leaf Black Edition savršeno pokazuje Nissanovu obavezu vezanu uz proizvodnju i plasman pametnih i kvalitetnih proizvoda najviše kakvoće, koji su već od inicijalne zamisli cjenovno prihvatljivi svima. Ovaj stilizirani električni model kombinira dinamičan dizajn s Nissanovom inovativnom električnom tehnologijom koja u svijet automobila donosi nula zagađenja i emisijskih plinova. Time je Nissan Leaf na tržištu pozicioniran kao pametan i inovativan automobil, tj. inteligentno i ekološki-svjesno rješenje.

 

Aerodinamičan i oku ugodan dizajnerski izričaj ovog automobila uz napredna tehnološka rješenja garantira uzbudljivu vožnju i zorno pokazuje da kupnja električnog automobila ne mora nužno predstavljati kompromis između ekologije s jedne strane, te stila i performansi s one druge“.

 

Briljantno sastavljen govor, zar ne?!

 

Da kojim slučajem ne znam o kojem se automobilu radi, mislio bih da je Nissan Leaf postao oku ugodan automobil čiji je dizajn barem univerzalno prihvatljiv. No kada pogledam fotografije i zatim ponovno pročitam ove optimistične izjave g. Dunsmorea, jednostavno si ne mogu pomoći, a da se ne zapitam govori li čovjek o ovom automobilu i ako je tome tako, je li ga uopće ikada vidio.

 

Iskreno govoreći, na svijetu je uvijek bilo i uvijek će biti ružnjikavih automobila. Nekima se to može oprostiti, a nekima baš i ne. No nazvati Nissan Leaf lijepim ni u kojoj religiji ne izgleda baš realno i moguće.

 

Prednji kraj automobila i dalje izgleda poput tužne žabe s botoksiranim usnama, s boka Leaf izgleda poput najnovije visoke tenisice i sve si mislim kada će netko na vjetrobransko staklo montirati vezice, a stražnji kraj podsjeća na neku futurističku verziju orgulja.

 

Naravno da ne očekujem da se cijenjeno čitateljstvo sa mnom slaže po tom pitanju, ali iskreno vjerujem da je sufiks „lijepo“ u kontekstu ovog automobila jednostavno uvreda za taj pojam.

 

…a onda je tu i „Black Edition“ koji u kontekstu jednog lista može samo značiti da je dotični pao s drveta i istrunuo. Dakle, nije baš riječ o nečem zdravom i lijepom za vidjeti, zar ne?!

 

Ova je edicija još jedan u nizu Nissanovih pokušaja praćenja trendova. S jedne je strane riječ o sada već poprilično prožvakanom modelu koji željno čeka zamjenu, dok je s druge pak riječ o automobilu koji osim struje i ekološke svijesti više i nema što pretjerano puno za ponuditi, pa se (i opet) išlo linijom manjeg otpora u sklopu koje se povećao popis opreme.

 

I da…dotična oprema podrazumijeva doista sve i svašta – od LED-svjetala, preko novog dezena kotača, zatamnjenih stakala (koja se nazivaju „privacy glass“ i NissanConnect-sustava s integriranim Around View Monitorom. No sve je to samo recikliranje ideje koja je inicijalno na tržištu ispala zanimljivim pokušajem ekološki svjesnog automobila, da bi godinama kasnije u istom izdanju ta ista ideja ispala jednostavno dosadnom.

 

Stoga se u sklopu aktualnog trenda koji podrazumijeva „posebne“ edicije modela (čitaj: stavka-dvije opreme viška upakiranih u isti dizajn) Nissan Leaf Black Edition pokušava progurati kao nešto novo i zanimljivo, dok s druge strane kao automobil od nekih 35,000 eura velikoj većini tržišta baš i nije interesantan.

 

Doduše, u ovom momentu je ova „posebna“ edicija Leafa namijenjena britanskom tržištu, na kojem i dalje vrijedi subvencioniranje električnih automobila, pa će Leaf biti nešto jeftiniji. No kada se proširi ponuda i na ostatak Europe (što je u planu), teško je za vjerovati kako će ovo 80 kW jako električno čudo na baterije od 30kWh i dalje obarati rekorde u smislu prodaje.

 

To su naravno samo pretpostavke i realno je nemoguće predvidjeti kako će se ova limitirana verzija Leafa zapravo prodavati, ali čak i uz najnoviju tehnologiju vezanu uz baterije, te autonomiju od nekih 250 kilometara i dalje stoji jedna jedina činjenica: Nissan Leaf je kao model star već sedam godina, što je u današnjem svijetu automobila otprilike pandan vječnosti i još par stoljeća. Stoga daljnjem razvoju prodaje može pomoći tek nova generacija modela, dok ova aktualna doista zaslužuje pocrniti i nestati. No hiper-produkcija koja rukom pod ruku ide u kombinaciji s marketingom jednostavno ne dozvoljava da se to dogodi i zato je crna edicija Nissanovog listića postala aktualnom.

 

Sve ostalo su tek priče za malu djecu ili reklame koje ionako nikad nemaju pretjerano puno smisla. Ne mislite li i vi tako?

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.