x

Nova poslovna zona u gradu zove se Renault Talisman Grandtour!

Iako limuzinska verzija Renaultovog modela Talisman nije u potpunosti zadovoljila očekivanja, Grandtour izvedba je zabilježila uvjerljiviji nastup.

Možda smo nakon prvih kilometara za upravljačem Renaultove nove limuzine bili prestrogi s kritikama. Već smo u samom početku ljestvicu očekivanja podigli vrlo visoko, stoga su nas slabiji dojmovi mjenjača, motora i ovjesa snažnije „potresli“.

 

S karavanskom, odnosno Grandtour verzijom, priča je svjetlija. Tome u prilog nesumnjivo ide atraktivna tamno plava boja koja ističe snažne i naglašene dizajnerske linije. Talisman izgleda moćno!

 

Ogromna prednja maska sa svjetlima u LED tehnologiji izgleda impresivno te kada se ugleda u retrovizoru, stvara strahopoštovanje. Da živimo u svijetu Transformera, bio bi Optimus Prime.

 

No nije samo prednji kraj to što ga čini impozantnim, Talisman je sam po sebi takav. 4866 mm broji u dužinu te nosi međuosovinski razmak od 2808 mm.

 

Prostranost je zagarantirana, i putnici sprijeda, i oni straga nemaju razloga za prigovore. Mjesta ima napretek, a dodatno pozitivan ugođaj pružaju udobna sjedala u kombinaciji tkanine i kože.

 

Kako je onda s tolikim gabaritima moguće smanjenje veličine prtljažnika u odnosu na limuzinu?

 

Dok „obična“ verzija nudi 608 litara uz mnogo manje praktičan oblik te manji utovarni prostor, karavan osigurava 572 l koje se u praksi mogu povećati, ako se makne prtljažni pokrov i prtljaga stavlja sve do stropa.

 

Preklapanjem sjedala stanje je sasvim drugačije jer dok limuzina završava na 1022 l, Grandtour se zaustavlja tek na 1680 l, što je uz bok gotovo cijeloj konkurenciji, osim Passata i Superba koji je s 1950 l kategorija za sebe.

 

S tehnološke strane Renault se potrudio da svi modeli budu u skladu sa svježim novotarijama, stoga se na središnjem stupu nalazi veliki 8,7-inčni ekran osjetljiv na dodir kojim se upravlja poput tableta.

 

Na njemu su preko R-Link sučelja dostupne sve funkcije vezane uz audio sustav, navigaciju, instalirane aplikacije, kontakte s mobilnog telefona, pa čak i dio funkcija za upravljanje klimatizacijskim uređajem.

 

Za naš ukus, dizajn je malčice prejednostavan, no time je osigurana pristupačnost svim profilima kupaca.

 

Kao krunu Talismanove tehnološke naprednosti istaknut ćemo Multi-Sense sustav kojim vozač bira između pet programa ugođaja u vožnji – Sport, Comfort, Eco, Neutral i personalizirani. Time ne samo da se određuje boja ambijentalne rasvjete, izgled ploče s instrumentima i intenzivnost masaže leđa (samo prednja sjedala), nego i osjetljivost papučice gasa, krutost upravljača i način promjene brzina.

 

A kada smo se već dotakli mjenjača, valja napisati nekoliko riječi i o osjećaju u vožnji.

 

Testni Renault Grandtour stigao je s najsnažnijim dizelašom u ponudi, drugim riječima s 1,6-litrenim dCi motorom snage 160 konja. 380 Nm okretnog momenta dostupnih od 1750 o/min dovoljno je za pristojan rad tonu i pol teškog automobila, što se pokazuje i na ubrzanju do 100 km/h manjem od 10 sekundi.

 

A ni po pitanju potrošnje nemamo zamjerki jer smo se u prosjeku držali na niskih 6 l/100 km.

 

Ipak, to nije dovoljno! Ne toliko zbog nas, koliko zbog konkurencije, koja će snažnijim verzijama odvući dobar dio kupaca.

 

Renault zapravo nudi motor s 200 KS, ali radi se o benzincu, koji na europskom tržištu neće pronaći slavu. Stoga ovim putem apeliramo francuzima da čim prije ugrade jednako snažni dizelaš.

 

Sada kada smo riješili jedan od glavnih problema tvrtke iz Pariza, preostaje nam spomenuti cijenu karavanske verzije Renaultovog predstavnika D segmenta. 181.400 kuna je cifra koju treba izdvojiti za ulazni model, dok se za preko 100.000 kuna više, točnije 287.322 kn dobiva testni primjerak u ZEN opremi s 4Control sustavom zakretanja sva četiri kotača. Konkurente udara vrlo nisko!

 

Zaključak

 

Kada bismo Talismana poslali na natjecanje u ljepoti, vjerujemo da bi završio na jednom od prva tri mjesta, no to nije njegov jedini adut. Prostranost je na prikladnoj razini za segment u kojem se nalazi, opremljenosti ništa ne nedostaje, a i ponuda motora je raznolika. Međutim, očekivali smo udobniji ovjes, automatski mjenjač je potrebno za stupanj više „izbrusiti“ i svakako dodati snažniji dizelski motor.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.