x

Novi Audi A8 lakši nego ikada!

Sljedećeg utorka Audi A8 slavi na IAA u Frankfurtu svoju premijeru na sajmu. Zahvaljujući ASF-arhitekturi i inteligentnom mixu materijala od aluminija i visoko čvrstog čelika karoserija je teška samo 231 kilogram.

Za Audi se na Internacionalnom sajmu automobila (IAA) zatvara jedan krug: Prije tačno 20 godina premium proizvođač je u Frankfurtu prezentirao „ASF“ (Audi Space Frame) – srebreno sjajeći izložbeni automobil, koji je sa svojim novim konceptom karoserije od aluminija izmijenio automobilsku laku konstrukciju.

Sljedeće sedmice je na IAA ponovo u centru pažnje jedan automobil, koji se zasniva na ASF-konstrukciji: novi Audi A8.

Priroda je inžinjerima prije više od 20 godina dala odlučujuću inspiraciju. Tako se napr. u jednoj košnici na saću koristi samo toliko materijala, koliko je to potrebno za najbolji rezultat.

Sa ovim znanjem eksperti lake konstrukcije su kod Audija izradili konstrukciju  ASF, koja se sastoji od istiskivanih profila i profila tlačnog lijeva. U ovu konstrukciju su uvezani i noseći limovi,spojeni mehaničkim silama– npr. krov, pod i bočni dijelovi.

Ovisno o zadatku pojedinačne komponente su imale različite oblike i poprečne presjeke.

Već jednu godinu nakon IAA 1993. firma je sa Audijem A8 na tržište plasirala veliko serijsko auto svijeta sa samonosivom aluminijskom karoserijom.

Među njegovih 336 pojedinačnih komponenti dominirali su limeni dijelovi ispred profilnih i livenih čvorova. Sklapanje se vršilo ručno oko 75 procenata.

ASF princip se nametnuo u prošla dva desetljeća: Sa Audi A2 (2000), Audi TT (2006), Audi R8 (2008) kao i dvije dalje generacije Audi A8 (2002 i 2010) slijedili su dalji Audi modeli.

Sveukupno je firma od 1994. proizvela više od 750.000 automobila u ASF konstrukciji – od punog aluminija ili u aluminijskoj hibridnoj konstrukciji.

Sljedećeg utorka Audi A8 slavi na IAA u Frankfurtu svoju premijeru na sajmu. Zahvaljujući ASF-arhitekturi i inteligentnom mixu materijala od aluminija i visoko čvrstog čelika karoserija je teška samo 231 kilogram.

Kompletno od čelika ista karoserija na vagu bi donijela oko 40 procenata više. Time težina praznog Audija A8 3.0 TFSI quattro sa normalnim osovinskim odstojanjem iznosi 1.830 kilograma. To je u ovom segmentu najniža vrijednost među konkurentima sa pogonom na sva četiri točka.

Izvor: seebiz.net/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.