x

Novi BMW i3 je među nama!

Oni nešto starije životne dobi sjetit će se devedesetih u gradu. Sjetit će se klubova koji su iz svojih utroba nemilo izbacivali Cro-dance hitove. Sjetit će se zbunjenih adolescenata koji su iz ovog ili onog razloga pripadali nekom trendu – najčešće orijentiranom prema glazbenom izričaju.

U to je čudno (i ratno) vrijeme na ulicama gradova bilo doista svega i svačega – od „šminkera“, preko zalizane „rockabilly“ ekipe, pa sve do „rejvera“ obučenih u najlon, „pankera“ koji su nerijetko s kombinacijom štirke i brašna radili šiljaste frizure, te „metalaca“ koji su skoro obavezno na ulicu dolazili s dugim kosama i majicama tada popularnih bendova. Dakle, bilo je doista svakakve ekipe.

 

No zašto počinjem tekst o jednom bavarskom električnom automobilu na ovaj način?

 

Jednostavno zato što su svi ti „trendovi“ među ekipom praktički nestali, te su preuzeti s nekim novokomponiranim ljudima kojima je individualnost svedena na pomodarstvo.

 

Ukratko, zovimo ih Hipsterima.

 

Iako definicija Hipstera u pravilu ne leži u najnovijoj tehnologiji i gadgetima kojih na tržištu iz dana u dan ima sve više, svejedno se radi o ekipi koja cijelu tu tehnološku priču itekako prihvaća. Dapače, iz individualnosti pojedinaca proizlazi cijelo jedno tržište pomodarski-orijentiranih stvari i naprava, a mnogi se iz petnih žila trude prikazati svoju individualnost i istovremeno definirati trend (iako to nitko neće otvoreno priznati).

 

Stoga Hipsteri i današnja auto-industrija imaju itekako puno toga zajedničkog, pa tu i dolazimo do poveznice malog električnog Bavarca i trendova iz kojih je isti stigao na tržište automobila.

 

BMW i3 od svojih skromnih početaka nije imao nimalo skromne aspiracije. Dapače, BMW je s tim automobilom pokrenuo jednu kompletno novu diviziju i način razmišljanja, te time stvorio novo i poprilično zeleno polje igranja zbog kojeg su eko-mentalisti i gadget-freakovi istovremeno doživljavali višestruke orgazme.

 

Samim time je planirani „wow-faktor“ postignut i prije nego je i3 službeno krenuo u prodaju, te je BMW i3 praktički po izlasku na tržište postao itekako poželjnom robom na četiri kotača. A zašto? Jednostavno zato što gore spomenuti Hipsteri, gadget-freakovi i ostala „trendy“ ekipa doživljava orgazme na takve izmišljotine, a kada se na njima još nalazi i znak koji označava „premium“ ovo ili ono, u prodajne rezultate ne treba ni najmanje sumnjati. Uostalom, zamislite to ovako: iPhone oduvijek košta nogu i ruku, ali se pri samim najavama oko puštanja u prodaju novog modela (odnosno broja) ispred dućana diljem svijeta skupljaju redovi ekipe koja je u stanju prodati bubrege i vlastite bake, ne bi li među prvima došli do svojih primjeraka pretjerano skupog sredstva za komunikaciju.

 

Stoga je BMW i3 zapravo najbolje na neki način usporediti s iPhoneom, jer u krajnjoj liniji možda i jest riječ o svojevrsnoj revoluciji, ali s apsolutno pretjeranom cijenom i dizajnom koji definitino nije za svakoga.

 

Uostalom, ajmo ovako: BMW i3 je u svojoj „baznoj“ inačici (tj. bez tzv. „range extendera“ u našim krajevima na tržište izašao s cijenom od preko 40,000 eura, dok je u kombinaciji s tim nekoliko kW snažnim agregatom na fosilno gorivo cijena rasla na nekih 45,000 eura.

 

E sad pogledajmo ružnjikavi električni automobilčić s predimenzioniranim kotačima, pa zatim ponovno pogledajmo cijenu i onda se svi zajedno možemo zapitati tko je tu lud.

 

Iako bi možda i trebalo biti, naravno da nije nikakvo čudo da usprkos svemu tome BMW i3 i dalje opstaje, i to do momenta kada se upravo ovih dana na tržištu pojavljuje nova inkarnacija tog električnog modela.

 

Eto…sad svi ekološki nastrojeni pomodarci mogu ustati i pljeskati, dok se mi „dinosauri“ pokrivamo po ušima i štipamo vlastite obraze u nadi da je sve to samo san.

 

Glavna novost vezana uz ovu BMW-ovu ekološku eskapadu na četiri kotača vezan je uz činjenicu koja potvrđuje da su kupcima na raspolaganju čak dvije verzije modela. Obje identično nakaradne (iako se službene najave o dizajnu očituju pridjevom „sportski“), te jedna jača od druge.

 

Uglavnom, za razliku od 170 konja s kojima raspolaže i3, onaj sa sufiksom „s“ ima 184 konja i pritiskom papučice gasa na kotače baca ukupno 269 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz).

 

Izuzev novog električnog motora i „sportskog“ moda upravljanja, BMW i3s donosi i sportski ovjes, šire gume u kombinaciji s 20-inčnim kotačima, te nekolicinu dodataka na karoseriji koji za cilj imaju praktički nemoguću misiju – uljepšati ovaj dizajnerski električni kaos.

 

Uglavnom, ajmo i opet koristiti istu analogiju: sjetite se kada je na tržište izašao iPhone 4. Sjećate li se?

 

E pa onda se sigurnos sjećate i momenta kada je na to isto tržište izašao iPhone 4S i to je otprilike to. Dakle, ambalaža je manje-više ista, dodane su neke funkcije i performanse su malčice poboljšane, dok je cijena otišla u nebo.

 

Što se performansi tiče (ako je to ikome uopće i na bilo koji način bitno), novi BMW i3s do stotke više ne ubrzava za sedam sekundi, već je vrijeme potrebno za taj bešumni pomak do stotke u stanju izvesti za 6,8 sekundi. I sve to bez „range extendera“ uz koji je za ubrzanje do stotke potrebno 7,7 sekundi, dok maksimalna brzina za obje verzije modela i dalje ostaje punih 160 kilometara na sat. Elektronički blokiranih, naravno.

 

Dodatna novost u cijeloj priči je i tzv. BMW TurboCord, tj. nešto žica, nešto plastike i par utičnica koje za svrhu imaju spajanje ovog smiješnog automobilčića u bilo koju utičnicu – nevezano uz napon s kojim dotična utičnica raspolaže. Naravno da se takav komadić opreme i dodatno plaća – i to nekih 500 eura, ali to već odavno ne čudi, jer budimo realni – to je ipak BMW.

 

Uglavnom, kako službene najave kažu, BMW i3 (ili i3s) bez „range extendera“ može postići autonomiju od nekih 156 kilometara, dok je s „range extenderom“ s istim punjenjem moguće prijeći oko 290 kilometara. U prijevodu, auto-cesta Zagreb-Split u jednom komadu (tj. s jednim punjenjem) i dalje je za volanom ovog automobila nemoguća misija.

 

Dodatnu optimizaciju potrošnje snage BMW je izveo i implementacijom iDrive-a šeste generacije, a već se sada šuška i o nekim „korisnim“ idejama poput ConnectedDrive opcije i sličnih digitalnih softverskih detalja koji su na ovom automobilu pronašli svoje mjesto. Naravno, najvjerojatnije uz doplatu.

 

Uglavnom, eto…za sve one kojima strujni krugovi predstavljaju polje uzbuđenja i veselja, BMW se potrudio oko svojeg najmanjeg automobila u ponudi. Kažu kako je i3s „zreliji, sportskiji i upotrebljiviji nego ikad“, ali usprkos svemu tome iskreno vjerujem da se većini vas cijenjenih čitatelja već zbog samih fotografija barem dvaput okrenuo želudac.

 

Ukoliko pak nije tako, drago mi je da se veselite, no s obzirom na to da na ovom svijetu još uvijek postoje oni kojima je izvedba važnija od ideje i trenda, gore navedena pretpostavka ima svoju težinu.

 

Realno gledano, BMW i3 produkt je pretjeranog razmišljanja uz korištenje ravno 0,01 posto emocija i nekih 80 posto pretencioznosti vezane uz “pametan odabir za okoliš”. Riječ je o automobilu koji izuzev praćenja današnjih trendova i očajničkog traženja pažnje od strane kupaca ne nudi baš ništa pretjerano interesantno. Samim time je kao automobil upitnog “wow-faktora” (na koji se uz ovaj BMW-ov električni model i mnogi današnji automobili itekako naslanjaju) čak i prije nego se uopće pojavio na tržištu. Uostalom, svi smo svjedoci konstantnom izmišljanju „tople vode“ koje iz dana u dan nudi nove proizvode, a čiji je vijek trajanja nezamjetan i samim time nebitan usprkos dizajnu, tehnologiji i svim ostalim više ili manje reklamiranim aspektima.

 

Stoga ovaj automobil ne treba gledati ni kao tehnološko čudo, niti kao bilo kakvu vrstu revolucije, jer je samim svojim postojanjem već sada zamjenjiv – čim neka nova ideja stigne na tržište i pokaže se poželjnom, tj. čim se takvom počne reklamirati.

 

…a što se mene tiče, odoh samom sebi mlatnuti još koji šamar u nadi da ću se ipak probuditi.

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.