x

Novi VW Polo!

Volkswagen Polo – taj maleni „fauve“ koji još od 1975. godine oko sebe skuplja kult kupaca koji prije svega štuju praktičnost i ekonomičnost malenog gradskog automobila.

Posljednja generacija Polota (kako bi neki rekli) svijetu je pod kodnim nazivom 6R (odnosno 6C ili 61 – ovisno o karoseriji) predstavljena 2009. godine i od tada do danas ovaj mali gradski automobil s VW-ovom značkom bilježi itekako dobru prodaju.

 

Dijelom je to zbog povijesti i tradicije koja za Polo ne nedostaje ni pod razno, dok se ostatak aduta za Polo svodi na ogromnu paletu mogućnosti odabira svega i svačega – od oblika karoserije, broja vrata i motora, preko malog milijuna komadića opreme koji se nalaze u sklopu paketa ili izvan njih.

 

Stoga ne čudi kako je upravo Polo jedan od najpopularnijih malenih automobila na planeti, a kako trenutno stvari izgledaju, taj status Polo planira i zadržati.

 

Najnovija generacija malenog VW-a predstavljena je putem video-premijere koju je uživo mogao pratiti tko god je htio.

 

Tom je prigodom predstavljena revidirana MQB A0 platforma s kojom se Polo zapravo naslanja na puno veće i nazivno udobnije automobile, dok i dalje ostaje relativno malih gabarita i unutar opisa „gradskog automobila“.

 

U Volkswagenu ne kriju oduševljenje, te najavljuju „novu eru tehnološkog napretka“ upravo kroz ovaj automobil, a neki neslužbeni izvori navode kako se na ovom modelu (odnosno najnovijoj generaciji istog) danonoćno radilo nekoliko godina.

Dakle bravo za Volkswagen.

 

Iako je Polo i dalje (barem idejom) „mali auto“, svejedno je prešao psihološku granicu od četiri metra. Međuosovinski razmak je za nekih 90mm veći od prethodnog modela, pa je samim time za povjerovati u navode vezane uz praktičnost i udobnost.

 

Prtljažni prostor (za što ne mogu sam sebi vjerovati da uopće navodim) narastao je za punih 25% u odnosu na prethodnu generaciju modela, a tu je i sva sila tehnologije koja od ovog automobila čini itekako poželjan model za kupce koji se većinom za volanom vrzmaju gradskim prometnicama.

 

U pogledu dizajna, novi je Polo „čist“ i u usporedbi s ostatkom konkurencije na prvi pogled djeluje zrelije i naprednije, dok istovremeno i dalje zadržava onu obaveznu količinu tradicije (odnosno dosade, ako ćemo iskreno) s kojom su raspolagali i svi prethodni modeli i generacije prije njega.

 

Interijer je možda najveće i najugodnije iznenađenje vezano uz novi Polo, ali ni eksterijer nije za baciti usprkos tome što Polo zapravo izgleda poput nešto smanjene kopije aktualne generacije Golfa.

 

No u današnje vrijeme svi proizvođači iz dana u dan i iz modela u mode koriste napredne mogućnosti modernih fotokopirnih uređaja, pa nema razloga da se zbog toga na Volkswagenu lome koplja.

 

Uostalom, čemu tražiti dlaku u jajetu na automobilu koji stvarno izgleda dobro.

 

Što se spomenutog interijera tiče, naravno da se dotični prvenstveno zbog gore navedene platforme može pohvaliti novim nivoom prostranosti i praktičnošću. No to ni nadaleko nije sve, jer je tu i mali milijun stavki od kojih se sastoji popis opreme.

Naravno da ni ovom prigodom ne bih citirao sve i svašta što je kupcima na raspolaganju vezano uz novi Polo, jer ne želim kopirati brošuru, ali neki su detalji ipak vrijedni spomena.

 

Kako kupci današnjih automobila sve više pate na raznorazne ekrane unutar interijera, Volkswagen je za novi Polo pripremio njih nekoliko. Ideje vezane uz njih možda nisu nove, ali su u sklopu klase kompaktnih automobila kakvoj Polo pripada još nisu viđene.

 

Vozač će ispred sebe gledati u drugu generaciju AID-a (odnosno Active Info Displaya) – znate one „urice“ s kakvima se npr. može pohvaliti aktualna generacija Audija A4, te koje po potrebi mogu postati navigacijski ekran ili na sebi tijekom vožnje prikazivati nešto sasvim sedmo.

 

Iskreno moram priznati da sam se na spomen ove skraćenice malčice nasmijao, jer da bi umjesto skraćenice za tehnologiju zaslona nastala skraćenica za „kugu 21. stoljeća“ nedostaje samo jedno slovo „S“, no to možemo pripisati mom bolesnom smislu za humor.

 

Činjenično stanje je to da zaslon izgleda odlično i da je u savršenom ekvilibriju s drugim zaslonom (onim infotainment sustava) koji izuzev sa svojih 6,5 inča veličine i zbog svoje staklene presvlake izgleda otmjeno, pregledno i izuzetno dobro.

 

Uglavnom, interijer novog Pola doista izgleda super, a u kombinaciji sa svom silom senzora i sličnih detalja iz popisa opreme, za vjerovati je kako će kupci imati dojam većeg i luksuznijeg automobila od onog koji zapravo voze.

 

Što se paketa opreme tiče, samo kratko: ideja je ponuditi ih u kombinaciji nalik prosječnom studiju „po Bolonji“, odnosno 3+2.

 

Dotični se nazivaju Trendline, Comfortline i Highline, R-Line i Dr.Dre…ups…ispričavam se…Beats Line u sklopu koje će se naći jedan od naj-trendy audio-sustava na svijetu.

 

Brojkama izraženo, kupcima će se u sklopu svih tih paketa opreme ponuditi 14 boja eksterijera, 13 različitih dekora interijera, 11 varijacija na temu pokrova sjedala i 12 različitih dezena kotača koji počinju s 14 i završavaju s 18 inča.

Dakle, doista za svakog ponešto.

 

Motori? Hm…prema navodima od strane proizvođača, novi će Polo raspolagati s ukupno devet varijacija na temu pogonskih strojeva. Neki će klasično biti uobličeni u one pogonjene primordijalnim blatom i ostacima mrtvih životinja, a neki će pak unutar spremnika goriva koristiti benzin.

 

Cijela priča oko Diesela kreće s 1,6-litarskim i 80 konja snažnim (hm) motorom, a svi motori od sljedećeg po redu (u smislu snage) moći će se kombinirati s DSG-mjenjačkim sklopom.

 

Benzinci startaju s jednom litrom zapremine i u kombinaciji s normalnom ili isforsiranom aspiracijom. Početni i najmanji motor unutar ponude raspolagat će s benzincem snage 65 konja, a najjača izvedenica uz sufiks GTI vezat će i konkretnih 200 konja maksimalne snage.

 

U ponudi će se naći i 1,5-litreni TSI-agregat koji je u mogućnosti po potrebi isključivati cilindre, te o kojem smo već pisali u kontekstu Škode, a apsolutna je novost i takozvani TGI-motor koji će svojih 90 konja iz jedne litre zapremine izvlačiti uspomoć prirodnog plina.

 

Dakle, naglasak nije samo na praktičnosti i opremljenosti, već novi Polo dodatni adut u rukavu ima i kroz štedljivost.

 

Što se cijena tiče, ako je za vjerovati proizvođaču (a ne vidim razloga zašto ne bismo mogli), one će se kretati od 12,795 eura za bazni Polo, dok će GTI-verzija najvjerojatnije debelo prelaziti cifru od 20,000 eura. Te su cijene projicirane za europsko tržište, ali u ovom momentu još uvijek nisu dovoljno konkretne, pa oko toga ne bih trošio pretjerano puno teksta.

 

Uostalom, za vjerovati je kako će izuzev odabira motora i mjenjačkog sklopa i gore navedeni paketi opreme itekako imati utjecaja na cijenu svakog pojedinog primjerka, pa je zapravo ona bazna cifra u ovom momentu sasvim dovoljna.

 

Samim time je možda najbolje jednostavno citirati nekad prelijepu Fani Čapaliju i reći „Ic okej“, a u smislu prodaje u našim krajevima postaviti i pitanje: spavate li mirno djelatnici Zagrebačkog Holdinga?

 

Uglavnom, kada se sve skupa zbroji i oduzme, novi je Volkswagen Polo jedan vrlo interesantan automobil. S jedne je strane i dalje zadržao onu poslovičnu „dosadnu“ stranu, dok istovremeno izgleda odlično, zbog opreme i kvalitete izrade nudi hrpetinu razloga „za“, a zadovoljava i štedljivce kojima je najbitnija stavka vezana uz automobil vezana uz potrošnju goriva.

 

Stoga iskreno vjerujem da će se (i) ova generacija „Polota“ na našem tržištu prodavati odlično, a to je u krajnjoj liniji i najbitnije, zar ne?!

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.