x

Novi zastupnik brzine – McLaren Senna

McLaren je predstavio svoju novu raketu posvećenu Ayrtonu Senni. Vrlo zanimljivim pristupom dizajnu podijelio je mišljenja, a ovo je sve što trebate znati o najsuvremenijem McLarenu…

McLaren P1 žari i pali kako po stazi, tako i po cestama. A za predstavljeni Senna se može reći da je čistokrvni predator za stazu, ali legalan i za cestovnu upotrebu (koji od vlasnika neće odoljeti da ga ne provoza po gradu). Prijeđimo odmah na brojke. Ovdje nije riječ o hibridu, nego o sterilnom 4.0-litrenom twin-turbo V8 motoru bez ikakve pomoći u smislu struje. Motor tako proizvodi respektabilnih 800 KS i 800 Nm okretnog momenta. Zapravo, ovo je najjači motor (s unutarnjim sagorijevanjem) kojeg je McLaren proizveo. Uz to sve, masa mu je 1198 kg pa ga to čini najlakšim cestovnim McLarenom još od legendarnog F1. Porsche 911 GT2 Rs bi se, kao njegov direktni rival, trebao zabrinuti jer je najnoviji McLaren od njega lakši čak 272 kg.

 

Brzina i ubrzanje nisu još poznati, ali možete pretpostaviti…

 

Dolazimo do dizajna. Vrlo, vrlo nadrealnog dizajna. Na prvu, podsjeća na nekog zaboravljenog rođaka Gumpert Apolla koji koristi karbonsku “Monocage III” šasiju iz modela 720S, naravno koristeći svu silu aerodinamičnih komponenti. Sve naravno ima svoju ulogu, a inženjeri iz McLarena tvrde kako zrak “ne može slijediti jednu liniju od prednjeg do zadnjeg kraja, a da ne prolazi kroz funkcionalni otvor za zrak.” Opravdani razlog. Na prednjem kraju vladaju tri masivna usisnika zraka i veliki karbonski aktivni “splitter” koji surađuju kako bi se povećao “downforce” preko prednje osovine. Usput ćemo spomenuti kako je svih 500 primjeraka rasprodano po cijeni od 6,5 milijuna kuna. Možemo dalje?

 

Glavna”downforce” kreacija je na zadnjem kraju, gdje Senna koristi veliki dvostruki difuzor koji počinje na stražnjoj osovini kao jedan čvrsti dio ugljičnog vlakna. Stvaranjem područja niskog tlaka zraka, vozilo će se “zalijepiti” u asfalt i tako će se značajno povećati brzina u zavojima. Stražnji kraj ne ide bez ogromnog dvostrukog krila, a ono se pokreće aktivnom hidraulikom u pravom duhu McLarena.

 

Pozornost na ovom McLarenu privukli su mali stakleni paneli na vratima kroz koje bi se vozač “još bolje povezao s asfaltom.” Ne sumnjamo u ideje inženjera koji su radili na ovom automobilu,,ali hoće li vozač imati vremena npr. na stazi gledati kroz taj otvor? Na nečiju sreću, stakleni paneli dolaze opcionalno te umjesto njih uvijek možete imati standardne karbonske.

 

Interijer je tipični za McLaren te njime dominira veliki ekran i karbonski dijelovi na svakom centimetru. Trokraki volan je oslobođen bespotrebnih tipki i vozač se skroz može posvetiti vožnji. U McLarenu govore da je ovo “ultimativni trkaći automobil za cestu”, pa se ne očekuje luksuz. Za dobru zvučnu kulisu će se pobrinuti usisnik zraka na krovu.


Posljednji primjerak ovog automobila je prodan na aukciji, a 2,26 milijuna eura je otišlo za siromašnu djecu u Brazilu. McLarenov simbol brzine bit će izložen na Ženevskom salonu automobila u ožujku, gdje će se detaljnije prosuditi njegov izgled. Iako, njegove buduće vlasnike komentari na izgled očito ne diraju kad su sve narudžbe popunjene.

 

Za kraj, MSO (McLaren Special Operations) je najavio svoju viziju Senne i pokazao kako izgleda otprilike 3 milijuna dolara! Da, dobro čitate, oko 20 milijuna kuna za izgledom privlačniju verziju okupanu karbonom. Zanimljivo je kako svaki od ovih 5 primjeraka košta čak trostruko više nego “obična” verzija.

 

Izvor: Automobili.hr

 

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.