x

OVO VAM SE NEĆE SVIDJETI: Pogledajte šta nam sprema Facebook!

U TAJNOSTI SPREMAJU VELIKU PROMJENU: Sa Fajsbuka se više nećete morati odlogovati! Fejsbuk u tajnosti priprema novi servis kojim ulazi u potpuno nov tržišni segment - pokreće Facebook at Work, koji će direktno konkurisati ne samo LinkedInu nego i alatima za poslovne potrebe kakve nude, na primjer Google Drive i Microsoft.

Novi servis trebao bi da omogući korisnicima komunikaciju s kolegama, povezivanje s poslovnim saradnicima i poznanicima, kao i zajednički rad na dokumentima, odnosno projektima. Novi servis izgledaće kao klasični FB profil, navodi Financial Times citirajući izvore, a korisnicima će omogućiti da potpuno razdvoje privatni od poslovnog profila na Fejsu.

 

Tako će Facebook na poslu - ili FB@Work - postati alat za same kompanije. Riječ je o sistemu kakav se koristi u samom Fejsbuku, gdje se alati - poput Fejsbuk grupa - koriste za organizaciju i koordinaciju rada pojedinih timova.

 

Na taj način od gotovog insajderskog rešenja Mark Zakerberg želi da napravi proizvod za tržište.

 

Mark će novim servisom dobiti priliku da bolje prati svojih 1,35 milijardi korisnika s obzirom na to da brojni poslodavci blokiraju Fejsbuk svojim zaposlenima i mreža na osam sati gubi uvid u to što rade. Preciznije praćenje značilo bi i bolje targetiranje oglasa.

 

Iako je pitanje koliko će kompanije biti sigurne da će Facebook zaštititi povjerljivost njihovih podataka, poslovne usluge mogle bi biti novi unosni izvor prihoda za Zakerberga. Iako se tvrdi da kompanija u početku neće naplaćivati korištenje novog servisa, koji će, prema svemu sudeći, uključivati i uslugu poslovanja u oblaku, konkurenti kojima Zakerberg zalazi na teritorij - uključujući i Gugl - naplaćuju svoja rješenja za poslovne korisnike.

 

Riječ je, dakle, o potpuno novom segmentu poslovanja za Fejsbuk, koji od oglašavanja ostvaruje 92 odsto prihoda, a ostatak dolazi od prodaje iz Facebook Giftshopa i provizije za transakcije u sustavu Facebook Credits.

 

Iako se Guglova pozicija kao vladara svjetskog tržišta internetskog oglašavanja, s trećinom globalnog tržišnog udjela, čini nedodirljivom, Facebook mu se jako brzo približava i to zahvaljujući mobilnom oglašavanju, a sada se s pozicionira i za širenje izvan svoje tržišne niše.

 

Globalno tržište digitalnog oglašavanja lani je, procjenjuje agencija za analizu tržišta eMarketer, dosegnulo vrijednost od oko 120 milijardi dolara, od čega na Guglu otpada nešto manje od 40 milijardi dolara. Ove godine, procjenjuje eMarketer, tržište će porasti 15 odsto, a prema podacima za prvih devet mjeseci godine, moglo bi se reći da Gugl dobro stoji: prihodi od oglašavanja rasli su mu brže od tržišnog trenda: za 17,6 posto, na 42,9 milijardi dolara. No, prihodi Facebooka u istom su razdoblju skočili više od 70 posto, na 7,9 milijardi dolara.

 

Tržište mobilnog oglašavanja snažno raste - za ovu godinu prognozira se skok od čak 75 odsto, na oko 32 milijarde dolara, dok oglašavanje na računarima opada. Zakerbergova prednost na tržištu mobilnog oglašavanja jest činjenica da je, zahvaljujući pravim akvizicijama i pravodobnim razvojem novih usluga i alata, trenutačno daleko precizniji jer može pratiti svoje korisnike i kad prelaze sa ličnog računala na pametni telefon ili tablet.

 

Lajkovanje i špijuniranje

 

Gugl na ovom području kaska premda je i tu, kao vlasnik Androida, dominantnog operativnog sistema za mobilne uređaje, mogao biti gospodar tržišta. Ne treba zaboraviti ni da Fejsbuk dobro zna što njegovi korisnici rade drugdje na internetu zahvaljujući sveprisutnim ikonama za lajkovanje i mogućnosti logovanje putem FB računa koje koriste brojne internetske stranice. Sada će Fejsbuk znati i šta korisnici rade na poslu.

 

Ukidaju se besplatni postovi

 

Ovih je dana Fejsbuk najavio da će smanjiti broj postova koje objavljuju kompanije. ``Želimo da korisnicima damo najbolje moguće iskustvo Fejsbuka i odgovaramo na ono što su nam poručili``, navodi FB u saopštenju. Naravno, komentatori navode još jedan motiv: Fejsbuk će ovako otežati kompanijama mogućnost da se besplatno promovišu.

 

Ograničiće isključivo promotivni sadržaj ``bez konteksta`` i one koji koriste sadržaj identičan oglasu. Tvrde da većina preduzeća neće osjetiti promjene. Marketinški stručnjaci, pak, upozoravaju da najnoviji Fejsbukov potez bitno menja važnost skupljanja fanova na Fejsu za kompanije.

(Kurir)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.