x

Obljetnica za Volvo C70 – jedan od najljepših Coupé-modela modernog doba!

Ideja je započela početkom 90-ih, a realizirana je 30. rujna 1996. godine na pariškom salonu automobila. Tog dana svijetu je predstavljen Volvo C70. Prvi pravi coupé iz Volva još od modela P1800.

Priča počinje s tim da je Volvo htio što prije izbaciti završni proizvod pa se obratio ni više ni manje nego TWR-u. Razlog je taj što je TWR već bio povezan s trkaćim timom Volva u BTCC natjecanju. Jedan od prvih koraka za projektnu grupu koja je radila na novom modelu je bio da otkažu svoje praznike na jugu Francuske te da iznajme i detaljno prouče modele koji su smatrani najvećom konkurencijom za budući Volvo C70.

 

Automobili iz Volva su uglavnom bili kockasti i svima su izgledali kao kutije na kotačima. TWR je odlučio promijeniti dizajn, a Volvo je i dalje bio zadužen da automobil ima njihovu osnovnu tehničku strukturu. Kad je Ian Callum, poznati dizajner automobila koji je tad radio u TWR-u, pokazao prve skice s krovom koji ima blago oblikovane linije, bez da je grub i kockast, svi su bili oduševljeni pa je oblik automobila ostao gotovo nepromijenjen do proizvodnje. Sav posao se uglavnom obavljao u TWR-u, blizu Oxforda u Engleskoj. C70 je otvarao novo poglavlje u važnom periodu za Volvo.

 

S novim izgledom, istom dužinom i međuosovinskim razmakom kao model 850, C70 je trebao svoju pojavu uskladiti sa snagom i brzinom. Tako su u njega smjestili pet-cilindrični turbo motor, od kojih je najjači bio 2,3 litreni motor  i njegovih 240 KS iz modela 850R. Također se nudio i 2,5 litreni i 193 KS. Mekše 2,0 litrene varijante su raspolagale s brojkom od 180 KS i 225 KS te su se nudile na tržištima gdje je volumen cilindra određivao razine oporezivanja.

 

Najavljen u isto vrijeme kad je predstavljen coupe, C70 u kabrio verziji je otkriven godinu dana kasnije i bio je prvi moderni model bez krova iz Volva. Zapravo, probio je led jer su Šveđani bili vrlo skeptični oko kabrioleta zbog sigurnosnih razloga kad su u pitanju nesreće. Volvo, pojam sigurnosti, smislio je rješenje i predstavio tzv. “ROPS.” Sastojao se od dva zaštitna okvira iza stražnjeg sjedala koji su se aktivirali u slučaju prevrtanja. Okvir vjetrobrana je ojačan te napravljen od čelika visoke čvrstoće.

 

Prva generacija na tržištu je bila skroz do 2002. godine, a kabriolet se proizvodio još tri godine. Od te generacije prodano je 27,014 u coupe verziji i 49,795 u kabrio verziji. Druga generacija C70 Kabrioleta je predstavljena na sajmu automobila u Parizu 2005. godine. Izradio ga je Pininfarina, a krov je tvrdi sklopivi u tri dijela. Prvi put u povijesti Pininfarina je proizvodio izvan Italije. C70 druge generacije prodan je u 89, 074 primjeraka, a 2013. godine je prestao silaziti s proizvodnih traka u Uddevalli, Švedskoj.

 

U Švedskoj čak postoji posebni klub za vlasnike C70 (Swedish Volvo C70 club). Povodom dvadesete godišnjice organiziraju paradu od tvornice u Uddevalli do Volvo muzeja u Gothenburgu. Idejni prospekt za C70 je bio vrlo skromnog sadržaja. Sastojao se od elegantnih slika, nekoliko tehničkih činjenica i tri linije citata Peter Horburyja: “Pokušao sam stvoriti automobil kojeg će ljudi željeti, ne automobil koji ljudi trebaju.”

 

Izvor: automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.