x

Od čega pati nova Škoda Octavia?!

Reklo bi se od poremećaja osobnosti, ali je li to nužno toliko loše?

Pred vama je nova Škoda Octavia – automobil koji je usprkos doniranoj šasiji od Golfa uspio postati većim, ljepšim i tisuću posto impozantnijim automobilom. S pojavom prve generacije započela je renesansa za Škodu. Privučeni su neki novi kupci, dok je onim starima na najbolji mogući način pokazano da ovu marku nisu štovali uzalud.

 

Bonus u cijeloj priči bio je sveden i na to što je Octavia ispala vrlo pouzdanim automobilom, pa su se mnogi zapitali za kog bi vraga davali ekstra novac i kupovali Volkswagen ili Audi. No to je već jedna sasvim sedma dimenzija priče oko koje u ovom momentu ne bih trošio previše riječi.

 

Zasad recimo samo da je Octavia i dalje prisutna, broji čak četvrtu generaciju (ako bismo računali onu prastaru iz 1959. godine) , te je u stanju privući čak i one kupce kojima je Škoda kao marka bila interesantna poput operacije mozga.

 

Prije nekoliko mjeseci su se u medijima posvećenim svijetu automobila pojavila prva nagađanja oko redizajna aktualne generacije ovog modela. Iskreno, nekoliko sam puta pomišljao sastaviti riječ-dvije na tu temu, ali su nagađanja ubrzo prešla u naklapanja, te je time cijela priča izgubila kredibilitet. Jedino što se znalo jest da će Octavia ove godine doživjeti taj slavni redizajn, pa sam odlučio pričekati s tekstom do momenta kada će na vidjelo izaći neke stvarne fotografije i podaci.

 

Uglavnom, to se upravo dogodilo, pa kad je već tako, eto i nekolicine detalja…

 

U smislu izrade i njene kvalitete, Škoda Octavia na papiru poprilično nadilazi osnovu tzv. „C-segmenta“ u sklopu kojeg se kao model nalazi. To prvenstveno vrijedi zaključiti zbog gabarita samog automobila, te svih manjih i većih zahvata na šasiji zbog kojih je povećana udobnost, sigurnost i ostali (nekome) bitni aspekti.

 

To u prijevodu znači da se Škoda i dalje odmiče od tandrkalica kakve su s potpisom te marke dolazile na tržište tijekom sedamdesetih, osamdesetih i devedesetih godina prošlog stoljeća, pa je već samo po sebi to dobra vijest. No priča (naravno) ide puno dalje od puke limarije i poigravanja s njom.

 

Naime, gledano kroz tehnologiju (ili bolje rečeno kroz popis opreme), nova bi Octavia na tržište trebala donijeti nekolicinu noviteta za marku i model. Prvenstveno je riječ o svoj sili senzora koji se brinu za sve i svašta – od paljenja svjetala, preko pomoći pri parkiranju, pa sve do detekcije objekata u „mrtvom kutu“ i kamere montirane na stražnji kraj automobila.

 

Navodi se i kako će nova Octavija čuvati i vozača i ostale sudionike u prometu, pa se tako u sklopu popisa opreme našao i takozvani „PPP“ sustav (odnosno „Predictive Pedestrian Protection“), odnosno onaj posvećen pješacima, a vozače bi za volanom trebala čuvati sva sila zračnih jastuka i dodatno ojačani paneli na automobilu.

 

Naravno da je i „infotainment“ sustav s (pazite sad:) čak 9,2-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir u sklopu interijera našao svoje mjesto, a onda je tu i čitač SIM-kartica koji bi konačno trebao pripomoći onima koji nisu u stanju držati ruke na volanu, već tijekom vožnje ne mogu odoljeti pimplanju po zaslonima svojih mobilnih telefona. Dakle, dobiva se dojam kako je sigurnost za cijelu ovu tehnološku priču ispala osnovnom niti-vodiljom i to je zapravo sasvim u redu.

 

Samo se postavlja pitanje koliko će se svi ti sigurnosni sustavi imati efekta u praksi, s obzirom na to da svi znamo kako osnovni problem za mnoge vozače nije nedostatak opreme ili neki tehnološki propust, već je greška u njihovim glavama i precjenjivanju vlastitih sposobnosti – pogotovo kada je „multi-tasking“ posrijedi.

 

Što se motorizacije tiče, eto nama baze u obliku trocilindričnog i po svemu sudeći apsolutno bezličnog i nepotrebnog pogonskog agregata (jer bi stroj bio previše teška riječ), koji raspolaže zapreminom od ukupno jedne litre i snagom od cijelih 84 konja.

 

Izuzev tog blentavog agregata koji će ionako uskoro otići u povijest, tu je još osam motora koji kupcima stoje na raspolaganju. Četiri su benzinska, a četiri se pogone Dieselom, a sve ih je moguće upariti sa šest ili sedam-brzinskim DSG-mjenjačkim sklopom ili pak zadržati opciju klasičnog (ručnog) mijenjanja brzina.

 

Za 1,8-litarski TSI i dvolitreni TDI motor kupcima će se na izbor ponuditi i pogon na sva četiri kotača koji Škoda tijekom posljednjih mjeseci toliko opako reklamira, pa bi tako i oni s težom nogom na papučici gasa trebali doći na svoje i osjećati se poput Rally-vozača.

 

Tome će u prilog ići i DCC-sustav (odnosno „Dynamic Chassis Control“, ako ćemo se kloniti skraćenica) s kojim će se moći podesiti sustavi ovjesa i upravljanja kroz odabir komfornog, normalnog ili sportskog moda.

 

…sve dok se ne dođe do dizajna eksterijera, koji ne samo da izgleda poput kopije Mercedesove (W212) E-klase, već uz to još i izgleda odvratno.

 

Naime, kako Jozef Kabaň ne spada u moje poznanike i prijatelje, te kako lik i djelo ovog čovjeka prepoznajem tek u segmentu od strane njegovog pera dosad dizajniranih automobila, tako ne mogu reći što se čovjeku u glavi događalo kada je crtao ovaj prednji kraj. Ne znam je li bio pijan, ili mu je netko u gaziranu mineralnu vodu podvalio neku halucinogenu drogu, pa je prednji kraj redizajnirane Octavije poprimio izgled Mercedesa, ali još me više brine ekipa koja je sam dizajn amenovala i dala mu zeleno svjetlo.

 

Doista mi nije jasno što je bilo tim ljudima, kada su od sasvim lijepog i pristojno-izgledajućeg automobila bili u stanju potpisati da mu se dogodi ovakav preobražaj u jeftinu kopiju Mercedesove E-klase.

 

Obično se ne zamaram s time tko se slaže s mojim razmišljanjima ili ne, no ovaj sam puta doista istraživao jesam li jedini kojem je ovakva Octavia neprihvatljiva i odbojna poput prostjelne rane prsnog koša, te što konkretno sa mnom (u ovom slučaju) nije u redu. Stoga sam ostao frapiran podatkom koji navodi nekih 90% negativnih komentara i razmišljanja s kojima su u obliku komentara istupali ljudi na forumima i društvenim mrežama nakon prikazivanja prvih fotografija Octavije svijetu.

 

Doista mi nije jasno što se u glavama ekipe iz Škode preokrenulo i gdje je nastao problem, ali ovakvo rezultatno stanje nije se smjelo dogoditi.

 

Originalna Octavia aktualne generacije bila je lijep automobil, a s redizajnom je naglasak umjesto na nove detalje pao na ono „bila“ i to je sve što zapravo vrijedi reći po tom pitanju.

 

Uglavnom, sada kad ste vidjeli fotografije i saznali informaciju-dvije o ovom redizajniranom užasu iz Škode, za pretpostaviti je da ste razvili svoje mišljenje.

 

Stoga vam svima u privitku ovom tekstu donosimo i jednu glasačku opciju, tj. anketu u sklopu koje će se lako vidjeti kako većina vas cijenjenih čitatelja „diše“ po pitanju ovog (nikome potrebnog i još manje lijepog) redizajna.

 

Stoga nemojte biti lijeni – kliknite na neku od opcija i priključite se ovom „istraživanju“, jer rezultate planiramo poslati u Škodu – tek toliko da tvorci ove katastrofe vide da su se u nekom momentu uspjeli rastati s pojmom „ukusa“.

 

Izvor: automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.