Ovaj Volvo koncept iz 1983. bi bio mnogo bolji Prius!- Ekskluziva.ba/Auto-moto/Vijesti
16.07.17 u 22:49

Ovaj Volvo koncept iz 1983. bi bio mnogo bolji Prius!

Volvo LCP 2000 iz davne 1983. godine s malim trocilindričnim turbo dizelskim motorima i 700 kg trošio je 4 l/100km  i predstavljao je viziju automobilske bliske budućnosti.

Ovaj Volvo koncept iz 1983. bi bio mnogo bolji Prius!
GALERIJA

Koliko god neki ne voljeli Priuse, morate priznati da će uvijek postojati potreba za učinkovitim, a ekološki prihvatljivim automobilima. Suočavanje s ekološkim izazovima sadašnjosti, klimatskim uzbunama koje dolaze na mala vrata, (ne)kvalitetom zraka te neizvjesnom ponudom i potražnjom energenata su ljude doveli do ideje o alternativnom pogonu pokretanja automobila. Od početne skepse pa do izmjene generacija i milijuna prodanih primjeraka, sve je to put koji je Prius prošao. Nije bio jedini, ipak. Barem donekle. Volvo je riješio iste probleme na malo drugačiji i zabavniji način još 1983. godine, s njihovim LCP 2000.

 

LCP 2000 nije baš privlačan, zapamtljiv i uhu mio naziv, ali barem znači nešto: Light Component Prototype. Naravno da je tu i dio “2000” zato što je 80-ih godina sve što je htjelo mirisati futuristički i laserski rado imalo “2000 ” u imenu. Valjda. No dobro, što je to bilo s inteligentnim rješenjem iz Švedske?

 

Ako govorimo o ključnim svojstvima automobila današnjice onda redamo sintagme kao što su: lagani materijali, niska potrošnja ili alternativno gorivo. Sve su to bila i svojstva automobila budućnosti zamišljenog od strane Volva pod onim imenom LCP 2000 koja su predstavljena u malo ranija vremena, proljeće 1983. godine, ako ćemo precizno. Ideja o tom LCP konceptu izrodila se 1979. godine u ulozi svojevrsne kombinacije studije električnog vozila (iz 1976. g.) i projekta laganog auta imena Ellen.

 

Pokazala se potreba za stvaranjem pokretnog prototipa ultralaganog auta koji je pametan po pitanju potrošnje goriva, a u isto vrijeme također siguran i praktičan, baš kao i drugi normalni automobili. Pod palicom inženjera Rolfa Melldea tim je trebao iskoristiti blagodati modernih materijala i tehnologija. LCP se trebao pokazati da može uspješno ugostiti minimalno dvoje putnika, da može biti maksimalno 700 kg težak (ili lagan) te da može trošiti manje od 4 l/100km. Za tu 1979. godinu zvuči to sve kao prilično nadrealna ideja.

 

Napravljena su, svejedno, ukupno 4 takva automobila. Prvi put su ugledali svjetlo dana na seminaru o životnom okolišu već spomenute 1983. godine u Stockholmu. Dizajn samog automobila bio je prilično pametan:  LCP 2000 je tako izgledao poput automobila, ali ipak malo drugačije. Klinasti hatchback s dvoja vrata, iza s ravnim stražnjim dijelom te plastičnim poklopcem prtljažnika koji bi, ovo je najbolje, služio i kao pravi ulaz na stražnja sjedala. Vidite, uostalom, sve na slikama.

 

Ovako jedno neobično rješenje je imalo uporište u ponudi i sigurnosti prostora. Ovaj je neobični automobil imao tako i dovoljno prtljažnog prostora. LCP je imao opremljenost specijalno dizajniranim turbodizelskim motorima. Trocilindarske koncepcije u pitanju, ali jedan od njih je bio 1,3 litarski sa svojih 50 KS (izrađen je bio od legure magnezija), a drugi 1,4 litarski s ukupno 90 KS (a izrađen od lijevanog željeza i s uljnim hlađenjem). Tu je bio još i petstupanjski ručni mjenjač i bestupanjski elektrificirani CVT.

 

Za pogon su se koristila razna alternativna goriva, poput uljane repice. U izradi su korištene različite vrste plastike, aluminija, magnezija, a naprednost su dokazivali i okviri vrata od karbonskih vlakana. Danas dobro poznat materijal, tada gotovo pa znanstvena fantastika.

 

Unatoč svemu, tržište se nije moglo nositi s ovim ekološki osviještenim automobilom. Konvencionalni automobili su debelo dominirali i svi su uvijek bili u potrazi za što boljim performansama. LCP 2000 je svejedno i kao koncept izazvao pozornost. Studije potrošnje energije su poslije baštinjene za osnove EPS ekološke strategije Volva. Danas LCP 2000 živi u Volvo muzeju kao svjedok inovativnog razmišljanja minulog vremena.

 

Izvor: Automobili.hr

Facebook komentari
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala ekskluziva.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal ekskluziva.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara ekskluziva.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Predstavljamo
NAJNOVIJE GALERIJE

  • FOTOGRAFIJA: 41
    23 .
    11 .
    Hookah Bar Adalya
    Sarajevo

  • FOTOGRAFIJA: 55
    18 .
    11 .
    EFSA Restaurant & Club
    Sarajevo

  • FOTOGRAFIJA: 42
    18 .
    11 .
    Pivnica HS
    Sarajevo

  • FOTOGRAFIJA: 48
    17 .
    11 .
    Hookah Lounge Cloud
    Sarajevo

  • FOTOGRAFIJA: 39
    15 .
    11 .
    Hookah Lounge Story
    Sarajevo

  • FOTOGRAFIJA: 51
    11 .
    11 .
    Pivnica HS
    Sarajevo

  • FOTOGRAFIJA: 54
    11 .
    11 .
    Club Delux
    Hadžići

  • FOTOGRAFIJA: 40
    11 .
    11 .
    Coloseum Club
    Sarajevo

  • FOTOGRAFIJA: 39
    04 .
    11 .
    Club Delux
    Hadžići

  • FOTOGRAFIJA: 35
    03 .
    11 .
    Pivnica HS
    Sarajevo

  • FOTOGRAFIJA: 43
    03 .
    11 .
    Restoran Kod Šećka
    Sarajevo

  • FOTOGRAFIJA: 79
    31 .
    10 .
    Restoran & Pub Kamin
    Kiseljak

  • FOTOGRAFIJA: 54
    28 .
    10 .
    Pivnica HS
    Sarajevo

  • FOTOGRAFIJA: 48
    28 .
    10 .
    Club Delux
    Hadžići

  • FOTOGRAFIJA: 26
    27 .
    10 .
    Coloseum Club
    Sarajevo

  • FOTOGRAFIJA: 42
    21 .
    10 .
    Hookah Bar Aroma
    Sarajevo

  • FOTOGRAFIJA: 35
    21 .
    10 .
    Pivnica HS
    Sarajevo

  • FOTOGRAFIJA: 45
    20 .
    10 .
    Caffe Bar Mojito
    Sarajevo

  • FOTOGRAFIJA: 58
    20 .
    10 .
    Club Delux
    Hadžići

  • FOTOGRAFIJA: 77
    20 .
    10 .
    Coloseum Club
    Sarajevo

  • FOTOGRAFIJA: 75
    13 .
    10 .
    Club Estrada
    IZVAN BiH

  • FOTOGRAFIJA: 41
    14 .
    10 .
    Pivnica HS
    Sarajevo

  • FOTOGRAFIJA: 53
    14 .
    10 .
    Club Delux
    Hadžići

  • FOTOGRAFIJA: 50
    14 .
    10 .
    Coloseum Club
    Sarajevo

  • FOTOGRAFIJA: 67
    07 .
    10 .
    The Best Club
    Bihać

  • FOTOGRAFIJA: 31
    07 .
    10 .
    Pivnica HS
    Sarajevo

  • FOTOGRAFIJA: 56
    07 .
    10 .
    Club Delux
    Hadžići

  • FOTOGRAFIJA: 53
    07 .
    10 .
    Restoran Halka
    Cazin
  • Imate vijest, fotografiju ili video za nas ? Šaljite nam na: [email protected] ili na našu FB fan stranicu i budite nagrađeni !
    Najavljujemo
    dodaj najavu
  • 10.12. 20:00

    AMAR GILE & PRIJATELJI - ARENA ZENICA!...

  • DANAS 22:00

    Nesha Bridzis - Stand Up...

  • DANAS 21:00

    NEŠAD SELMAN U PIVNICI HS!...

  • DANAS u 12:00

    Balkan Tube Fest zabava u Sarajevu počinje u petak!...

  • DANAS u 16:30

    Besplatan kurs meditacije...

  • DANAS u 20:00

    Prijedor: Fashion show Fatalna žena...

  • DANAS u 20:00

    53ci MODNOSCENSKI SPEKTAKL FATALNA ŽENA SA POTPISOM Top Modela B...

  • DANAS u 21:00

    ZEHRA BAJRAKTAREVIĆ U CLUBU DELUX!...

  • vidi još najava
    Pratite nas...
    Šta kažu poznati na twitteru ?

    Get Adobe Flash player

    Facebook preporuke