x

Ovaj će tunirani Porsche 911 definitivno polarizirati mišljenja!

Porsche 911 specifičan je automobil koji se s jedne strane redovito susreće s kritikama na račun “dosadnog” izgleda, u globalu obilježenog jednakim konturama već niz desetljeća, dok istovremeno svatko tko pokuša iz njega napraviti nešto novo i drugačije kopa vlastiti grob pred naletima velikih obožavatelja koji svoju svetinju nikada ne bi dali u „poganske“ tunerske ruke.

Akira Nakai iz tvrtke Rauh Welt Begriff, koji prerađuje posljednju zrakom hlađenu generaciju 911-ice to jako dobro zna, budući da je svojim djelima vjerojatno zadobio jednaki broj mrzitelja koliko i obožavatelja. A broj drugih tunerskih kuća koje su se odlučile na oblikovanje 911-ice prema nekim svojim idejama popriličan je. Te ideje ponekad su samo neki suptilni pragovi i pokoji izvanserijski usisnik, no s vremena na vrijeme svjedoci smo modifikacija koje guraju granice tuninga prema području kontroverze. A zasigurno i preko, kao što je slučaj kod sljedećeg primjerka predstavljenog na ovogodišnjem izdanju SEMA Showa.

 

Pred vama je djelo japanske tuning kuće Old & New, čiji se rad temelji na sloganu „Nešto drugačije“. Kada to izađe iz japanskih usta, onda se stvarno treba pripremiti na čuda.

 

Projekt je baziran na prošloj generaciji 911-ice, opisanoj kodnom oznakom 997, i sasvim je u skladu s imenom tvrtke i njezinim motom. Da je „nešto drugačiji“ od klasičnih tuning uradaka, definitivno je, a i priča o tome kako staro susreće novo ovdje ne može biti bolje pogođena. Naime, ovaj je automobil od originala zadržao tek prednji poklopac, vrata, krov i stakla, dok je sve ostalo modificirano tako da ova 997-ica u što većoj mjeri podsjeća na trkaći Porsche 935, koji je 1979. godine odnio pobjedu na utrci 24 sata Le Mansa. Zasluga za taj uspjeh dijelom ide jednoj specifičnoj ideji na koju je glavni inženjer Norbert Singer došao promatrajući pravilnik, odnosno svojevrsnu “rupu” u istom koja je Porscheu omogućila kompletnu izmjenu kultnog prednjeg dijela 911-ice, pa su u skladu s tim izbočene stranice s dva okrugla svjetla zamijenjene ravnim nosom (Flachbau), što je imalo pozitivan utjecaj na aerodinamiku i silu potiska.

 

Uspjesi koje su nizale 911-ice s ravnim nosom u svijetu utrka proslavljeni su tako što je Porsche svojim klijentima ponudio poseban program putem kojeg je taj dizajnerski element postao opcija kod modela 930, ali i kasnijeg 964, doduše bez pop-up svjetala (izuzev izvedbe za japansko tržište). Godine koje su uslijedile označile su kraj ravne prednjice za Porsche 911, međutim zahvaljujući spomenutom tuneru iz Japana ona je ponovno tu, ukomponirana u linije prethodne generacije. Za cijenu od 14.800 dolara vlasnici 997-ice mogu naručiti konverzijski kit i napraviti od svojeg automobila nešto uistinu drugačije. Nešto što vuče korijene iz slavne prošlosti, ali u kontekstu današnjeg vremena otvara pitanja dobrog ukusa, u što ovoga puta nećemo ulaziti, pa zato pitamo vas…

 

Izvor: automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.