x

Ovako Nissan slavi 50. godina postojanja modela 240Z!

Obljetnice u auto industriji često sa sobom donose specijalne modele koji razvijaju lude performanse i najčešće svijetlo dana ugledaju u godini kad se na nebu automobila upalila nova zvijezda. Međutim, Nissan na svoje obljetnice gleda kroz drugi par naočala …

Iako je već i vrapcima na grani jasno kako Japanci imaju svoj pogled na svijet i na stanje stvari, Nissan je otišao korak dalje. Naime, proizvođač iz Japana javnosti predstavlja slavljenički model 370Z u Heritage verziji. Stvar možda i ne bi bila čudna da se obljetnica proizvodnje slavljeničkog modela ne obilježava tek 2019. godine. Osim toga, većina proizvođača se trudi da njihovi posebni modeli razvijaju i više nego lude performanse dok Nissan smatra kako je dovoljno samo promijeniti dizajn.

 

Tako je već svima poznata ljepotica japanskog proizvođača dobila dvije nove boje kodnih naziva chicane žuta, odnosno magnetsko crna. Svaka od boja uključuje i neke specifične boje eksterijera poput drugačije boje vanjskih ogledala, odnosno različite kombinacije unutrašnjosti. Osim toga,  370Z dobiva i nešto drugačije prednje farove, kvake na vratima, odnosno stražnja svijetla. Atraktivnost je dodatno povećana novim naplatcima koji dolaze isključivo u crnoj boji.

 

Srce posebne verzije 370Z V6 agregat zapremnine 3.7 litre koji razvija solidnih 332 konjske snage. Motor je uparen sa šestbrzinskim ručnim, odnosno sedambrzinskim automatskim mjenjačem.  Inače, 370Z javnosti je predstavljen prije devet godina na auto sajmu u Los Angelesu. Do sada su izlazile brojne specijalne verzije istog kojima je Nissan obilježavao raznorazne obljetnice, a posljednja od njih odnosi se na prvo predstavljanje Datsun 240Z modela davne 1969. godine.

 

Inače, Datsun 240Z, odnosno Nissan S30, jedan je od prvih sportskih automobila koji je doživio globalni uspjeh. Proizvodio se u periodu od 1969. do 1978. godine za vrijeme kojeg  je predstavljeno nekoliko različitih inačica. U vrijeme kad je bio aktualan svijet ga je pamtio po inovacijama na ovjesu koje su kasnije poslužile kao temelj za proizvodnju različitih drugih verzija sportskih modela.

 

Ispod poklopca motora se u to vrijeme sakrio 2.4 litreni agregat koji je razvijao 151 KS pri 198 Nm okretnog momenta. Maksimalna brzina mu je bila ograničena na, za ono vrijeme solidnih, 200 km/h uz sprint do stotke za 8.0 sekundi.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.