x

Ovako je Citroen reklamirao „Žabina” zakretna svjetla!

Bilo da prvo pomislite da je to najljepši, najudobniji ili najinovativniji automobil ikada proizveden, stvar s ovim francuskim žapcem je takva da sigurno pomislite – nešto.

Fascinacija Citroenom DS, za čije biste gore navedene titule svakako mogli naći valjane argumente koji ih opravdavaju, vjerojatno nikada neće u potpunosti nestati. Izgledao je svemirski kada se prvi puta pojavio pred očima javnosti 1955. godine na pariškom sajmu automobila, a izgleda nam svemirski i danas kada susretnemo neki od preostalih primjeraka na cesti. Svemirski, ali i bezvremenski elegantno, što je teško vjerovati da može ići u istu rečenicu. Francuzi su nedvojbeno uspjeli u naumu da zadive automobilski svijet, a liste najutjecajnijih automobila još će se dugo smatrati nepotpunima ako se na njima ne nalazi ovaj fantastičan izlog tehnologije i pametnog razmišljanja. O njemu su pisane knjige, a o tome koliko je svojedobno uspio okrenuti industriju naglavačke govori podatak da je Citroen po njegovom predstavljanju zaprimio čak 750 narudžbi u prvih 45 minuta, dok je do kraja dana prodano više od 12 tisuća primjeraka!

 

Naravno, ono zbog čega se njegovo ime zapisuje zlatnim slovima u povijesne automobilske knjige osim dizajna koji inspirira dan-danas su i inovacije koje su bile ugrađene u automobil, a koje zadivljuju i nekoliko desetljeća nakon prve pojave. Samu okosnicu DS-a čini famozni hidropneumatski ovjes sa samostalnim niveliranjem koji je putnicima osiguravao osjećaj vožnje „na oblaku”, a istovremeno je u zavojima po potrebi stvari bilo moguće podosta zaoštriti, iako je DS bio daleko od sportskog automobila. Osim s pametnim, ali kompleksnim ovjesom DS je bio prvi masovno proizveden automobil opremljen s prednjim disk kočnicama, ali i značajkom o kojoj se možda i ponajviše priča kada se ljudi prisjećaju legendarne „Žabe” – zakretnim prednjim svjetlima. Ideja je naravno bila da se osvijetli područje ne samo direktno ispred automobila, već i ono lijevo, odnosno desno od njega ovisno u kojem je smjeru vozač najavio svoj smjer kretanja putem upravljača. Svjetla su se mogla zakretati do 80 stupnjeva, a odrađivala su odličan posao u osvjetljavanju oštrih serpentina po mrklom mraku. Slična se tehnologija tek danas počinje uvoditi u nešto skupljim automobilima, pa možete misliti koliko su Francuzi bili ponosni na ovu inovaciju prije nekoliko desetljeća. U nastavku donosimo njihov promotivni materijal iz 1968. godine koji je demonstrirao prednosti ovakvog sustava.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.