x

Ovo je Ford Mustang iz budućnosti!

Doduše, mora se napomenuti kako je bliža budućnost posrijedi, ali to u ovom momentu i nije toliko bitno, zar ne?!

Ford Mustang – ikona koja već desetljećima žari i pali svijetom automobila, oko sebe skuplja ogroman broj entuzijasta, te puni naslovnice tiskovina i internetskih portala zbog čestog skupljanja nogostupa, ograda, rasvjetnih i telefonskih stupova i sličnih stvari koje oko ceste samo smetaju.

 

Nevezano uz to ponašaju li se vozači Mustanga poput „Manta-fahrera“ iz osamdesetih ili ne, ovaj je Ford apsolutna ikona koja se s tržišta ne planira povući tako skoro.

 

Uostalom, Ford je prije nekoliko dana najavio redizajniranu, ojačanu i opremljeniju inačicu aktualne generacije ovog retro-čudovišta, a dotična će s oznakom modela za 2018. godinu u prodaju krenuti već na jesen.

 

Kako to obično biva, sitnih detalja i dorada na već poznatoj platformi ima mali milijun i trebalo bi nakucati na tisuće slovnih znakova da ih se sve nabroji. Stoga mi to ne pada napamet, već bih radije spomenuo samo neke od važnijih noviteta u kojima će vlasnici Mustanga iz budućnosti uživati već krajem ove godine.

 

Za početak su tu sitne dorade na karoseriji. Mahom se radi o optičkim detaljima koji na Mustang ostavljaju efekt lijepe srednjevječne žene nakon tretmana Botoxom. Dakle nešto lijepo je postalo još ljepše.

 

U tom dijelu priče o Mustangu iz budućnosti treba spomenuti dorađeni prednji kraj koji na sebi ponosno nosi nove farove, redizajnirani prednji branik, te poklopac motora koji je snižen za nekih 20mm. Zatim je tu i stražnji kraj koji u ovom redizajniranom obliku donosi crni stražnji difuzor, te srne pokrove oko stražnjih svjetala, a GT-verzija Mustanga dobiva i novo stražnje krilo.

 

Botoksirani će Mustang dobiti i nove dezene kotača od kojih vrijedi posebno istaknuti dezen nalik onome s kraja sedamdesetih, koje već godinama uspješno replicira i prodaje tvrtka American Racing.

 

Dakle, ljepota možda jest u oku promatrača, ali se Mustang u svojoj redizajniranoj formi približio univerzalnom definiranju lijepog.

 

Interijer sa sobom donosi mali milijun detalja. Neki će biti izrađeni od aluminija, a neki pak od karbona, no svaki od njih bit će moguće skrojiti prema željama vlasnika. Global interijera je manje-više isti – moderan i istovremeno retro, te prepun kože, metala i fine plastike.

 

Od noviteta koje vrijedi posebno napomenuti tu je prvenstveno (opcionalan) zaslon na kojem se „satići“ prikazuju u tri varijacije na temu: „normal“, „sport“ i „track“, te koji (opcionalno) zamjenjuje klasične instrumente. Zatim su tu raznorazni gumbići izvedeni u maniri „improved touch points“ ideologije. To u prijevodu znači da će svaki od njih biti napravljen apsolutno ergonomski, te od posebne meke plastike koja bi vozačima trebala biti izuzetno ugodna na dodir.

 

Na kraju priče o interijeru na popisu se nalazi i hrpetina senzora koji možda neće biti vidljivi, ali bi trebali služiti svrsi.

 

Naravno, pod senzorima podrazumijevam sustave koji će vozačima pomagati da ostanu u prometnoj traci, parkiraju bez problema, te prepoznavaju potencijalni sudar prije nego se on dogodi. Dakle, u budućnosti raznorazni mitinzi i eventi na kojima auto-entuzijasti imaju glavnu riječ više ne bi trebali biti toliko opasni zbog vozača Mustanga koji se svako toliko zabiju u nešto.

 

Što se motora tiče, najveća je novost u tome što se Ford odlučio „srednju“ opciju motorizacije maknuti iz ponude. Dakle „šestak“ zapremine 3,7 litara odlazi u povijest, dok na sceni ostaju kontroverzni 2,3-litarski „EcoBoost“ i onaj pravi američki stroj uobličen u V8 motor zapremine 5 litara.

 

Na potonjem se opako poradilo tijekom posljednjih mjeseci, pa je optimizacijom i doradama narasla i snaga, te Mustang iz budućnosti broji ukupno 460 konja i 570 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz), što je za 25 konja i 20 „njutna“ više nego do sada.

 

Mjenjački sklop također je nov i broji ukupno 10 brzina. Razvijen je u kooperaciji s General Motorsom (što u prijevodu znači da Chevrolet Camaro ima isti takav na raspolaganju), a uz deset brzina i svu silu najnovijih tehnoloških rješenja, u Fordu se kunu u manju potrošnju goriva, te smanjene količine onih zločestih čestica koje ispušni sustav izbacuje u atmosferu.

Dakle idila.

 

Što se performansi tiče, Ford je konačno između redova pojasnio kako na nišanu ima Porsche 911 Carreru, te se u usporedbi s tom legendom iz Zuffenhausena planira postaviti kao ravnopravni borac.

 

Novi Mustang u kombinaciji sa sufiksom snage i 10-brzinskim mjenjačkim sklopom (navodno) do stotke ubrzava za nekih 3,9 sekundi, a vozačima će na raspolaganju biti i digitalna pomoć u obliku tzv. „Drag-strip mode“ sustava koji će dodatno eliminirati vrijeme potrebno za promjenu svake od brzina.

 

Samim time vrijedi zaključiti kako Mustang zapravo neće Porscheu oduzimati kupce, jer će Mustangov materijal za masturbaciju na ravnoj plohi biti namijenjen 16-godišnjacima.

 

Uglavnom, što se performansi tiče, redizajnirani će Mustang u svojoj najjačoj verziji (bez prezimena Shelby) doista biti sila s kojom se mnogi trebaju boriti za prevlast – tim više što bi cijene trebale ostati manje-više iste kao i do sada.

 

S obzirom na „Go Further“ ideologiju koja je u domu plavog ovala i dan-danas aktualna, za pretpostaviti je kako će se najpopularniji sportski Coupé na svijetu i dalje prodavati posvuda, što će reći da i u našim krajevima Ford ugrabi pokojeg novog klijenta. To je u svakom slučaju super, jer Mustang već odavno kao sportski automobil vrijedi daleko izvan granica SAD-a, pa je lijepo vidjeti da se Ford i dalje trudi približiti taj komadić „američkog sna“ prema ekipi sa „starog kontinenta“.

 

Iako za naše pojmove Mustang nikada nije predstavljao normalan automobil s kojim bi se netko vozikao na dnevnoj bazi, svejedno je pozitivno da je za volanom Mustanga i to moguće. Naravno, ako imate dovoljno novaca na raspolaganju i istovremeno dobivate čir na želucu na sam spomen nekog BMW-a, Mercedesa ili Audija, te svoje mjesto u domeni Bogova brzine tražite na nekoj drugoj adresi.

 

Za to je Mustang oduvijek stvoren, a globalnim marketingom se svojim europskim konkurentima uspio približiti praktički rame uz rame.

 

Doduše, i dalje mu u pristupu možda fali ono malo finoće, te s „Drag-strip“ modom upravljanja ispada kao mamac za adolescente, ali i to je dio Mustangovog karaktera, a samim time i šarma.

Slažete li se?

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.