x

Ovo je najbrži Nissan GT-R na svijetu!

Tuning je ozbiljan posao. Iako to u našim krajevima malo tko stvarno razumije, te usprkos našim moralnim vertikalama koje od osnutka države nisu bile u stanju posložiti stvari na svoje mjesto i „tjunere“ staviti unutar zakona i pravila, na globalnom planu taj svijet svoju vrijednost izražava u milijardama dolara, yena, eura i sličnih valuta. Dakle cijela ta priča ima itekako puno smisla, te oko sebe okuplja milijune ljudi kojima tvorničke opcije nisu dovoljne ni u kom smislu i pogledu.

Danas, tj. nekih petnaestak godina A.F&F (odnosno „After Fast and the Furious), kako „tjuneri“ računaju vrijeme, taj se svijet malčice redefinirao.

 

Više nisu u modi spojleri i aerodinamički dodaci koji od automobila nerijetko rade pokretne skulpture i ostale nekretnine, a i same baze (tj. automobili iz kojih se rade projekti) otišli su u neku drugu dimenziju. Samim time je u današnje vrijeme teže pronaći „ospojlerenu“ Hondu Civic, nego presloženi i dorađeni Lamborghini Gallardo, pa ta činjenica već sama po sebi govori dovoljno.

 

No ipak u svemu tome postoji neki red, te nekolicina projektnih automobila koji se po nečemu ističu od ostatka konkurencije u domeni tuninga…

 

Ako u ovom momentu spomenem Nissan GT-R, to već u bazi znači da je riječ o strahovito brzom automobilu. Uostalom, nadimak „Godzilla“ nije došao slučajno i bez neke realne osnove, pa je i taj dio priče sam po sebi jasan.

 

U svom tvorničkom izdanju, GT-R je oduvijek bio puno brži nego je to na papiru bilo moguće objasniti kroz brojke. U tehnološkom smislu je također „Godzilla“ jedan od onih automobila koji su svojim naprednim rješenjima u mogućnosti posramiti čak i najveće genijalce na planeti, a onda je tu i dostupnost zbog koje je ovaj automobil i dobio status super-automobila za svakodnevnu upotrebu.

 

U našim krajevima je Nissan GT-R donedavno bio tek materijal za nekontrolirano ispuštanje slina tijekom natjeravanja virtualnim stazama i putevima unutar neke video-igrice, ali usprkos tome se na našim cestama pojavila nekolicina primjeraka ove japanske tehno-monstruoze na četiri kotača. Samim time je nekolicini ovisnika o njemačkim proizvođačima automobila (najčešće sektašima) u lice unesena savršena alternativa za jurnjavu i divljanje po cesti i(li) stazi.

 

No na globalnom planu današnji Nissan GT-R nadilazi čak i kultni status koji su imale sve nekad aktualne generacije tog automobila i zaljubljenika u ovaj automobil doista ima ogroman broj. Stoga zapravo nimalo ne čudi da se i masa „tjunera“ svoje projekte odlučuje bazirati upravo na „Godzilli“, pa u nizu takvih većih ili manjih tvrtki vrijedi spomenuti o onu pod nazivom „Diamonds by Wire“.

 

Dotična tvrtka na polju tuninga nije mali milijun godina. Dapače, neki bi zlobnici rekli da je ekipa predvođena likom koji se zove Gigi Chamdi tek na početku. Ali g. Chamdi i njegova ekipa u svemu tome mogu bez problema dokazati da se iz prve može napraviti čudo.

…a čudo je uobličeno upravo u Nissan GT-R. Samo ne baš bilo kakav.

 

Dotični je Nissan GT-R svoj život započeo kao svaki drugi primjerak proizveden u hermetički zatvorenom laboratoriju, no tijekom nekoliko godina rada, reda i discipline, ovaj je primjerak pretvoren u apsolutnog monstruma.

 

Tehničkih detalja unutar raznoraznih faza izrade i dorađivanja ima doista mali milijun, ali iskreno govoreći, izuzev Garrettovih GTX-Turbo-punjača i još nekolicine dijelova nisam baš siguran da razumijem svu kemiju koja iza ovog automobila stoji. No ekipa iz tvrtke Diamond by Wire itekako dobro razumije što se i kako tijekom nekoliko godina na ovom automobilu napravilo, pa samim time ne čudi da je prije nekoliko dana upravo ovaj primjerak „Godzille“ postao svjetski rekorder.

 

E sad…s obzirom na to da nemam fetiš prema geodeziji, te da me utrke ubrzanja već odavno ne interesiraju, naravno da je višestruki orgazam s elementima plakanja od sreće izostao s moje strane. No to nije bitno.

 

Ono što pak jest svodi se na činjenicu koja kaže da ovaj primjeran Nissanovog modela GT-R na ravnoj stazi put od 402,31 metara prelazi za 6,937 sekundi, čime ne samo da je riječ o najbržem „Godzilli“ na svijetu, već i o najbržem automobilu s četiri pogonska kotača koji je ikada kročio na Drag-stazu.

 

Mjesto zbivanja bio je Royal Purple Raceway u Teksasu, gdje su dečki iz tvrtke Diamonds by Wire po tko zna koji puta pokušali ući u „šesticu“. Nekoliko pokušaja prije dalo im je vjetra u leđa, jer su bili itekako blizu, ali ovaj su puta svoj Alpha G projekt (kako se ovaj GT-R službeno naziva) dotjerali do tog cilja uz gromoglasan urlik motora dovedenog do snage čija brojka graniči sa znanstvenom fantastikom.

 

Tih je 2,300 konja (kako dečki iz tvrtke navode) bilo dovoljno da bi Alpha G GT-R od starta do cilja stigao za gore navedenih 6,937 sekundi, te uz maksimalnu izlaznu brzinu od nekih 315 kilometara na sat. Time je oboren rekord koji je nedavno postavila ekipa iz Ekanoo Racing tima, čiji je 2,200 konja jak GT-R četvrt milje gumirane staze prešao za 7,168 sekundi.

 

Uglavnom, kako možete vidjeti iz video-uratka (ili bolje rečeno dokaznog materijala), suza i oduševljenja nije nedostajalo, jer ulazak u domenu automobila koji prelazak 402 metra bilježe za šest sekundi i nije baš svakodnevna pojava – pogotovo ne s automobilima koji imaju četiri pogonska kotača.

 

No g. Gigi je zajedno s ostatkom ekipe u tome uspio i nekako se čini da će proći puno vremena dok se neka druga ekipa popne na prvo mjesto trona unutar te domene utrkivanja.

 

Stoga je vrijedilo napisati ovaj kratak osvrt, spomenuti ekipu i automobil, te priložiti video-uradak u kojem možete uživati punih deset minuta.

 

Samo bih savjetovao da zvučnike odvrnete na najjače, jer u tišini gledati automobil koji se ovako dobro čuje jednostavno nema baš pretjerano puno smisla.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.