x

PSA postaje novi vlasnik Opela!

U moru vijesti o aktualnostima vezanim uz sajam u Ženevi, svijet auto industrije prodrmala je vijest o preuzimanju Opela. PSA postaje drugi najveći proizvođač automobila u Europi!

Neki će reći kako je ovo bilo očekivano i kako je bilo samo pitanje vremena kad će velika riba pojesti malu koja je već neko vrijeme u problemima. Davne 1929. godine, 80% dionica Opela prešlo je u vlasništvo GM (General Motors), a ista tvrtka već 1931. godine postaje 100% vlasnik ovog proizvođača iz Njemačke. U vlasništvu GMa, Opel je doživio uspone i padove. O njegovoj prodaji govorilo se i prije nekoliko godina kad se spominjala moguća prodaja jednoj tvrtki iz Kanade. Međutim, projekt je propao, a uprava GMa obećala je blistavu budućnost za Opel. Unatoč velikim obećanjima pritisak na upravu postajao je sve veći, a rezultirao je vijesti o prodaji PSA grupaciji.

 

U javnosti su se istog trena pojavile brojne špekulacije o stvarnom razlogu prodaje. Neki su prodaju nazvali „industrijskom logikom“ i opisali je kao nešto sasvim normalno dok drugi pak ističu loš poslovni rezultat i gubitak od nekoliko milijardi dolara od 2009. godine do danas. Glavni i odgovorni u PSA grupaciji u cijeloj priči vidjeli su priliku za uzimanje dijela tržišnog kolača i prošlog mjeseca obznanili kako razmišljaju o mogućem preuzimanju Opela koje se i dogodilo.

 

Prema dostupnim informacijama, PSA grupacija platit će 2.2 milijarde eura za kupnju čime će postati drugi najveći proizvođač automobila u Europi i prestići svog glavnog konkurenta, Renaulta. VW je tako preko gotovo preko noći dobio novi razlog za brigu, a muku muče i zaposlenici Opela. Naime, pošto je čest slučaj da nakon preuzimanja krenu rezovi i restrukturiranja, zaposlenici su zabrinuti za svoja radna mjesta. S druge strane, neki od tih istih zaposlenika raduju se novom vlasniku i budućoj suradnji.

 

Strah zaposlenika je opravdan pošto su već sada krenule priče kako PSA želi povećati operativnu maržu uz navodne uštede koje bi se trebale kretati u iznosu od nešto više od 1.5 milijardi eura. Neke od informacija govore kako je model otkupa već definiran te kako će PSA već spomenuti iznos isplatiti u eurima, dolarima i dionicama. PSA će tako postati vlasnik Vauxhalla i Opela, a njegova uprava ne krije ambicije i velike planove.

 

Međutim, unatoč prodaji i unatoč tome što GM odlazi iz Europe, njegova veza s Opelom neće u potpunosti nestati. Naime, dostupne informacije govore kako će Opel i dalje ostati glavi dobavljač za neke GM marke u Australiji. Osim toga, spominje se kako će PSA i GM i dalje surađivati na razvoju novih vozila, a ponajprije na elektrifikaciji, odnosno razvoju električnih automobila.

 

Ako se cijela priča stavi u politički kontekst, postavlja se pitanje je li GM prodao Opel samo zbog trenutne politike u svojoj matičnoj zemlji i najave o promjeni poreza na uvoz pojedine robe? Već spomenute špekulacije ne staju samo na tome. Međutim, gledano s pozicije entuzijasta i laika koji jedino što žele su novi modeli, nova tehnologija i hrpa razno raznih novotarija, preuzimanje će zasigurno sa sobom donijeti mnogo ugodnih iznenađenja.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.