x

Paklena jedinica!

Posebne serije nisu neka rijetkost, no kada se umjesto par naljepnica i drugih naplataka radi o potpuno jedinstvenom motoru onda je to neka druga priča
 

Danas kada govorimo o posebnim edicijama obično se radi o posebnom paketu opreme, boji, malo tvrđem ovjesu i eventualno nekoliko KS više zahvaljujući novoj mapi motora. No, nekad su te modifikacije znale biti osjetno ozbiljnije. Dobar primjer za to je Golf 1 GTI 16S koji je bio posebna edicija prve generacije Golfa GTI, osmišljena od strane VW Francuske.

Iako je inicijalno bio predvodnik klase, do 1981. godine GTI se našao okružen ozbiljnom konkurencijom. Automobili poput Renault 5 Alpine ili Ford Escort XR3 polako su ugrožavali Golfov primat na Francuskom i Švicarskom tržištu, te se VW Francuska obratio inženjerima u Wolfsburgu za pomoć. Kako je novi 1.8 litarski motor bio još u razvoju, a 16V tek u začecima, u VW su se odlučili obratiti maloj tvrtki Oettinger koja je neovisno razvila 16 ventilsku glavu za VW četverocilindraš.

Uz službeni blagoslov tako je 1.10.1981. rođen Golf 1 GTI 16S. Gotovi golfovi GTI voženi su u Oettinger na doradu, gdje je bazni 1.6 dobio potpuno novu glavu motora sa 16 ventila i dvije bregaste osovine, Mahle klipove s višom kompresijom, novi usisni kolektor s usisnim kanalima jednake duljine, novi ispuh, radilicu, poseban karter, K Jetronic ubrizgavanje i brojne druge modifikacije. Najtočnije bi bilo reći da je motor bio kompletno nov i osim bloka potpuno drugačiji od originala. Ojačano kvačilo te novi sinkroni i finalni prijenos u mjenjaču upotpunili su modifikacije pogona, koji je sada isporučivao 136 KS na tada vrtoglavih 6500 okretaja uz limit na čak 7500 okretaja u minuti.

Kako bi se i vizualno istaknuo, GTI 16S dobiva i agresivniji prednji branik, pragove i proširenja blatobrana, novu masku kao i posebne naplatke. Ograničen je i izbor boja, koji se sveo na Alpine bijelu i crnu metalik koja je bila različita od one kod običnog GTI-a. Unutrašnjost dobiva Oettingerovu instrument ploču, s brzinomjerom do 240 km/h, kao i dodatni instrument za tlak ulja.

Sve te modifikacije nisu bile jeftine. GTI 16S koštao je i do 40% više od originala što donekle objašnjava i relativno mali broj proizvedenih automobila. Unutar godinu dana proizvodnje napravljeno ih je 1600 komada. Performanse su za to doba bile impresivne. Maksimalna brzina od 195 km/h i 7.6 sekundi do stotke činilo je GTI 16S bržim od BMW-a serije 6.

autozona.rtl.hr/ Ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.