x

Porsche Panamericana – davno zaboravljeni koncept!

U ovim vremenima u kojima smo okruženi svim silnim crossoverima, SUV-ovima i još mnogim sasvim nepotrebnim izvedenicama automobila, ovaj koncept izgleda sasvim neobično. No, koliko je tek neobično izgledao prije 28 godina, kad je predstavljen?

Pokušajmo zamisliti da je trenutno godina 1989., u tijeku je Frankfurt Motor Show i predstavljena je za to vrijeme revolucionarna Opel Calibra, Fiat Uno je dobio redizajn, a Land Rover predstavlja Discovery kao civiliziranu alternativu za Defender. Među svim tim potpuno običnim automobilima Porsche je skupio dovoljno hrabrosti za predstaviti nešto novo, nešto divlje. U projekt je uključena ekipa zadužena za većinu Porscheovih uspjeha na Le Mansu, a među već itekako prisutnom skupinom 911 purista izazvao je, blago rečeno, šok. Podvozje je bilo preuzeto iz Carrere 4 što je uključivalo pogon na sva četiri kotača te 6-cilindrični bokser sa 250 „konja“. Vanjština je bila izrađena od karbonskih vlakana, a sam izgled je predstavljao spoj Targe i buggy vozila iz kućne radinosti. Time je ujedno opravdao naziv Panamericana jer La Carrera Panamericana je utrka koju bi se ukratko moglo opisati kao meksički Mille Miglia. Ironično, Porsche se nikad nije upisao u listu pobjednika. Unatoč svom trudu uloženom od strane voditelja ovog projekta, Ulricha Beza, Porsche Panamericana nikad nije ugledala serijsku proizvodnju. Obećavala se proizvodnja u nekoj maloj seriji, ali Porsche je upao u financijske probleme pa si nisu mogli priuštiti ovakav rizik. Ostao je značajan kao dizajnerski uzor za 993 seriju 911-ice, a kasnije i Boxster.

 

Proizvedena su samo dva primjerka od kojih je jedan plijenio pažnju u Frankfurtu i Tokyu dok je drugi poslužio kao poklon za Ferrya Porschea, Ferdinandovog sina. Također je zanimljivo to što je svaki tadašnji zaposlenik Porschea dobio po jedan primjerak u mjerilu 1/43 koji u novije vrijeme postižu vrtoglave cijene na aukcijama.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.