x

Porsche i nekoliko precijenjenih 911-ica!

Eto jednog zornog prikaza kuda odlazi tržište limitiranih i po nečemu posebnih varijacija na temu Porschea 911.

Prije nekoliko mjeseci je na tržište stigao Porsche 911 R – automobil koji je istog momenta oduševio sve koji su ga imali prilike pobliže upoznati.

 

Tom smo prilikom objavili jedan kratak prezentacijski osvrt na ovaj po mnogočemu poseban automobil, no na kraju cijele priče smo ipak imali pomalo gorak okusu u ustima, jer nam je već tada bilo jasno kako kupci ovaj automobil neće shvatiti kao ono što jest, već samo kao lagan način dolaska do brze zarade. No da smo kojim slučajem znali o kakvim će se basnoslovnim ciframa raditi, vjerojatno bi gorak okus u ustima zamijenio kronični gastritis, jer 911 R kao polovan automobil danas donosi apsolutno pretjerivanje s cijenom od strane pojedinih sretnika koji su ga po izlasku (tj. prije izlaska) imali prilike kupiti.

 

Danas, tj. samo nekoliko mjeseci od izlaska na tržište, neki od kupaca Porschea 911 R za svoje primjerke traže skoro deset puta više novaca nego su ih platili nove.

 

Neki će za to pronaći razloge i opravdanja, te će njima takvog što biti sasvim normalno, ali meni se osobno takav odnos prema ideologiji „posebnog“ apsolutno gadi, jer se iz tih doista specijalnih komada automobilske sadašnjosti praktički pri izlasku iz salona na cestu zapravo radi o unaprijed precijenjenim polovnim automobilima čiji su vlasnici tek usputni udomitelji, odnosno prekupci.

 

Stoga se u posljednje vrijeme jednostavno ne mogu realno posvetiti nekom takvom automobilu, jer već unaprijed znam da upravo zbog svojih vlasnika nije ni upola fascinantan kao što bi trebao biti.

 

Dakle s obzirom na to da sam ga već u uvodu spomenuo, Porsche 911 R će biti prvi u nizu posebnih i limitiranih primjeraka 911-ice na kojima vlasnici pod svaku cijenu žele zaraditi.

 

Tome u prilog definitivno ide činjenica koja kaže da je inicijalno 911 R na tržište stigao s cijenom od nekih 170,000 eura, a danas, odnosno tek nekoliko mjeseci kasnije isti automobil s nešto sitno prijeđenih kilometara nije moguće naći ispod 450,000 eura, dok su neki vlasnici otišli u apsolutnu krajnost i kao cijenu stavili okrugli milijun.

 

Zatim vrijedi spomenuti i aktualni Porsche 911 GT3 RS, koji je usprkos inicijalnim problemima sa samozapaljenjem uspio održati taj slavni sufiks i kupcima ponuditi jedan doista poseban komplet s četiri kotača i volanom.

 

Naravno da ne treba spominjati kako GT3 RS ide poput kuge i kolere zajedno, te da je svojim skoro nasilničkim držanjem ceste u stanju ispremiješati organe vozača i suvozača. Ne treba spominjati ni kako je u startu bilo potrebno izdvojiti oveću sumu novaca, da biste postali vlasnikom ove zvijeri s korijenima iz drugog svjetskog rata. No definitivno vrijedi spomenuti da je i taj Porscheov model uspio postati metom prekupaca i slično nastrojenih „vlasnika“, jer je cijena s nekih 165,000 eura (u baznoj izvedbi) skočila za dva do tri puta.

 

Nastavljamo u revijalnom tonu, tj. s GT-svašta-nešto varijacijama na temu 911-ice, pa u toj maniri vrijedi spomenuti i GT3 RS 4.0 – automobil koji je zajedno s nekih petstotinjak konja svojevremeno bilo moguće nabaviti u tek 600 primjeraka i po cijeni od nekih 130,000 eura (bez dodataka kojih je itekako bilo u ponudi). No danas, tj. samo nekoliko godina kasnije, cijena najjeftinijeg u Europi iznosi dvostruko više, a trend je takav da će uskoro i taj primjerak poskupjeti.

 

Stoga svi plusevi ovog doista posebnog komadića bogate Porscheove povijesti odlazi iz domene apsolutne sposobnosti i performansi u onu koja podrazumijeva zaradu.

 

Nakon GT3 RS 4.0 slijedi brat po motoru s brojkom manje, odnosno GT2 RS – jedna od najjačih, najluđih i najrjeđih 911-ica svih vremena. Automobil koji je toliko oštar da je u stanju samoubojstvo učiniti isto toliko nenamjernim, koliko i uživancijom, jer 612 konja i ultra-laku karoseriju ni najboljim vozačima na svijetu nije bilo lako ukrotiti.

 

Uostalom, to i jest razlog pomalo skeptičnog pristupa tržištu na koje je Porsche izbacio tek 131 primjerak ovog modela po cijeni od nekih 180,000 eura.

 

Danas, tj. nekoliko godina kasnije usprkos statusu rariteta, ovaj Porsche ipak ne bi trebao koštati četiri do pet puta više nego je koštao po izlasku iz tvornice, ali tu pomoći nema, jer se rijetki primjerci danas cijene od oko pola milijuna eura naviše.

 

…a kad smo već kod 911-ice sa sufiksom GT2, red je spomenuti danas najraritetniju generaciju tog modela (odnosno 911-ice s tim sufiksom) – onu s oznakom 993.

 

Dotični je automobil u današnje vrijeme legenda već od bazne Carrere, jer predstavlja posljednji krik tehnologije zrakom hlađenog motora koji je za 911-icu do sredine devedesetih bio apsolutno neizostavan dio tradicionalne recepture.

Stoga ne čudi da se prosječni 993 u najslabijoj i najslabije opremljenoj verziji danas kreće u cjenovnom rangu od oko 40-50,000 eura, dok Turbo i Turbo S verzije ove generacije modela s cijenama odlaze i preko pola milijuna eura.

 

No sve je to kikiriki u usporedbi s 911 GT2, koji u sklopu te generacije u današnje vrijeme uvjerljivo prelazi cifre od milijun eura.

 

Da, naravno da je 911 GT2 iz devedesetih apsolutno čudo na kotačima, predivan i nevjerojatno usmjeren stroj, te automobil koji s pravom uživa status legende, ali s druge strane ipak stoji milijun eura, 7,500,000 kuna ili ako vam je tako draže, nekih 1,400 prosječnih hrvatskih plaća, tj. više od stotinu godina rada.

 

Istini za volju, ovaj je Porsche 911 možda izvan konkurencije od ostatka navedene svite, jer ga od svoje mlađe braće ipak dijeli nekih dva desetljeća starosti. No s obzirom na to da na ulicama diljem svijeta i dalje nije čudno vidjeti automobile iz devedesetih, čovjek se doista s pravom zapita tko je u cijeloj ovoj priči zapravo lud.

 

Uglavnom, usprkos ogromnoj količini afiniteta koju za Porsche 911 i dan-danas imam, moram reći kako 911-ica više ni približno nije automobil koji je bila.

 

Znam da su se posebne izvedenice ovog modela oduvijek iščekivale, kupovale i preplaćivale, ali u nekim je minulim vremenima ipak postojao određen broj ljudi koji je ove automobile doista žarko želio i nisu se prodavali par mjeseci nakon kupnje.

 

No danas su trendovi očito drugačiji i svijet automobila malim i sigurnim koracima prelazi u nešto što nerijetko nema baš pretjerano puno smisla.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.